Ik ben opzoek naar een voorleesboek met wat langere voorleesverhalen voor m’n dochter. We hebben onlangs Minoes helemaal gelezen en dat vond ze erg leuk. Ze is 4 jaar dus wellicht wat jong, maar ik merk dat ze de prentenboeken zoals Kikker en Jip en Janneke qua taalniveau wat ontgroeid.
Wij hebben deze gekocht nadat we eerst die van de action hadden. Daar waren we niet zo tevreden over. Deze van bol.com vinden we wel erg fijn.
Pluk van de Petteflet, Otje, boeken van Carry slee en Dagmar Stam (zijn er veel en vaak bij de kringloop), de dappere ridster.
Ik wil geen valse informatie geven, maar heb ook tet hydrocortison voor m’n kind gekregen van de huisarts. Wij mochten dat maar 2 a 3 dagen 2x per dag smeren, omdat het anders niet goed zou zijn voor kinderen. Weet niet of ze bij ons extra voorzichtig zijn?
Ik zou bij poep even schoonspoelen in de douche als je de gelegenheid hebt ipv doekjes.
Wij gebruiken ook schimmelcreme en het duurde wel langer dan 1 weekend voor we het idee hadden dat het wat beterde.
2 weken zonder verbetering vind ik wel lang. Hopelijk werkt de spray die je besteld hebt en zijn jullie er snel vanaf.
Ah bedankt voor je reactie. Heb online even gezocht en volgens apotheek.nl is een langere periode smeren wel mogelijk. Wij smeren het ook al langere tijd op andere eczeem plekken, misschien daarom een ander advies dan bij jou?
Ik had zelf ook verwacht dat de schimmelcreme langere tijd gesmeerd moest worden voor effect, maar volgens onze huisarts is dat niet zo… ik kijk het nog een paar dagen aan met de spray die morgen komt. En anders eind van de week weer richting huisarts
Ik neem uit Frankrijk altijd een grote fles van dit spul mee om de billen mee te vegen als ze gevoelig zijn. Vaak liggen er ook van die pakken met grote watten/doekjes bij die je erbij kan gebruiken. Ik vind het heel fijn werken!
Leuke korte serie voor kleuters! Mijn kind vindt het helemaal leuk! Je hoeft er geen npo plus account voor te hebben.
Heb je dit gezien? - Vriendinnensnoep
Wat toevallig mijn dochter van 6 begon hier vandaag over.
Of een klein zakje heilwolle bestellen. Een plukje op de wondjes en dan de luier, dan kan het beter luchten en zit de luier er niet direct tegenaan. Beetje alternatief, maar het hielp bij ons bij kapotte billen wel.
Misschien helpt het als je een ander merk luier probeert? Mijn zoontje had daardoor ook rode uitslag (het was niet open) maar hij had er wel last van
Lotta uit de kabaalstraat, Pippi Langkous, wiplala, boeken over iris en Michiel van carry slee?
De kleine kapitein
Annie mg Schmidt, maar hier valt ook Roald dahl al goed in de smaak (lezen nu Mathilda en hiervoor Sjakie).
Mijn kleuter is helemaal fan van Kolletje, gewone dagelijkse verhalen over een kleutermeisje met toversokken. Vinden wij zelf ook leuk om voor te lezen.
Fien en Teun vindt ze ook leuk (extreem braaf haha) en Tommie en Lotje, Iris en Michiel (die zijn iets brutaler) en meer van Dagmar Stam en Annie MG Schmidt.
De boeken van Carry slee over de kinderen van de grote beer (wiebeltanden en help juf is verliefd zijn volgens mij over groep 1 & 2) zijn ook leuk! Beetje zelfde straatje als iris en Michiel
Er is sale met Lodger en ze hebben echt de aller zachtste hydrofiele doeken en rompers. Mega aanrader!
Wat zou nou eigenlijk de ideale stoelindeling zijn bij een lange vlucht met twee ouders en twee kinderen?
We zijn nu automatisch ingedeeld. De stoelen staan in drie rijen van drie (dus drie raamkant, drie middenpad en drie andere raamkant) en we zijn zo ingedeeld dat er drie aan de raamkant zitten en één in het midden. Is dat handig? Kunnen we beter één kind één ouder in het middenpad doen? Want het raam is ook wel heel leuk voor kinderen maar dan zit één ouder wel het meest dicht bij de twee kinderen haha. En ik ga niet met een vreemde ernaast aan de raamkant zitten, dat is hartstikke irritant voor diegene met hoe vaak je opstaat met kind erbij.
Dit gaat over een vlucht van in totaal 24 uur dus je kunt afwisselen.
Ik zou het denk ik zo houden, de kinderen bij het raam zetten en de ouders aan het gangpad en dan afwisselen wie naast de kinderen zit en “dienst” heeft en wie even kan chillen in die andere rij.
Ik heb voor zo’n lange vlucht aan het einde van het jaar, alle stoelen in de linker rij geboekt.
Ja dan zit er misschien een vreemde naast ons, maar dat vind ik niet erg en jammer voor diegene als we er uit moeten.
Ik heb zo gedaan:
Kind A, ouder A, x
Kind B, ouder B, x
Want anders komt het er sowieso op neer dat ik tussen de kinderen zit en mijn partner aan de andere kant van het gangpad. En in theorie kun je dan wel wisselen… maar ik weet 100% zeker dat het dan toch drama gaat worden omdat er een kind bij mama wil (als ik er niet ben, is het prima, maar als ik er wel ben, dan zijn ze vaak nogal mama georiënteerd
)
Dus dan maar zo, want dan weet ik zeker dat we alles echt kunnen verdelen.
Als ze niet zo aan me zouden plakken, dan zou ik wel een stoel aan de andere kant van het gangpad (of echt een paar rijen er achter hahaha) boeken. Met het idee dat je echt kan afwisselen en uitrusten.
Maar…ja realistisch gezien, weet ik dat dat bij ons nu echt niet gaat werken
Ik heb eens gelezen dat mensen stoel A en C kiezen, in de hoop dat B vrij blijft. Living on the edge als je dat zou proberen, maar wel relaxt als het werkt.