Tips, ervaringen & aanraders #10 (Deel 10)

Mijn verloskundige praktijk zat naast het huis van vrienden, zelfs daar niet druk om gemaakt :smiling_face_with_tear: was zo met mezelf bezig haha!

1 like

Geen ervaring met deze leertoren of een andere gouden tip. Maar wij hebben de Ette Tete toren (die iedereen heeft :-P) en deze ziet er voor mij op het oog hetzelfde uit, dus lijkt mij een prima keus! Weet alleen niet of de verf er een beetje goed opblijft etc.

Lijkt me ook fijn dat je de plankjes kunt verstellen, dan kun je het denk ik nog beter op de lengte van je kind aanpassen.

2 likes

Ik snap je gevoel, maar ik zou me toch echt meteen aanmelden. Ik werk zelf in de kinderopvang en heb me ook met 5-6 weken al aangemeld, nota bene bij collega’s die een kamer naast mij zitten. Tuurlijk voelt het gek dat zij het eerder wisten dan mijn eigen ouders, maar ik heb het gezien als iets zakelijks wat geregeld moet worden zeg maar, net als dat de verloskundige en kraamzorg het eerder weten.

En ik zou er niet vanuit gaan dat de medewerkers die rond gaan vertellen, want dan hebben ze ook een probleem op werk.

3 likes

https://voordeelshop.ah.nl/entertainment/732/12-maanden-disney/323196/12-maanden-disney/323198/

tip!
via de AH een jaar disney+ voor 2,50 per maand
ik vind disney+ zelf normaal gesproken te duur maar baal er ook van dat ik nergens de classics kan streamen (en downloaden etc. is haast niet te doen in het nederlands)

wel met reclame trouwens erbij, wat belachelijk is dat eigenlijk

3 likes

Ik lees dat je geen reclame krijgt in de Juniormodus. Het aanbod van films in Juniormodus verschilt per land maar misschien dus wel de moeite waard om even te checken of de klassiekers daar onder vallen.

Ja ga echt voor een zzp’er. Wij zaten bij een grote organisatie en kregen 3 uur per dag. 100% would not recommend (zeker niet bij een eerste).

2 likes

Ik zat bij een grote organisatie (Naviva) en ik had de beste Kraamzorg van Nederland. :heart_eyes: Ze appt me nog steeds elk jaar op de verjaardag van mn kind.

12 likes

Ja sowieso vond ik het grappig dat je op een gegeven moment een cirkel hebt van mensen die gevoelsmatig je grootste geheim ooit weten die bestaat uit: je partner, de verloskundige, de opvang en een paar random 17-jarigen in de bediening waaraan je moet vragen of dat ene broodje ook zonder dat ene ingrediënt mag,

17 likes

Idd :laughing: bij mij wist mn fysio het als eerste haha, na mijn partner

Haha bij mij destijds iemand die me vaccineerde, had net de dag ervoor positief getest en ze was ook de eerste die me feliciteerde.

Normaal heb ik veel inspiratie maar deze dagen niet. Wat is jullie top tip om de kinderen te vermaken deze zomer? Ik vind het namelijk nogal een kut zomer en kan eerlijk gezegd niet wachten tot ie voorbij is. Maar wil de kinderen nog wel een beetje een vakantie gevoel geven met iets speciaals wat we thuis kunnen doen, maar kom niet echt op iets origineels.

Het regent 80% van de tijd, heb al een paar dagen buikgriep achter de rug, nachtenlang niet goed geslapen, uitjes die op het laatste moment niet door (kunnen) gaan, alle vriendjes zijn op vakantie, dus nu wil ik echt even iets leuks bedenken waar ze met plezier aan terugdenken. Dacht misschien iets van schatzoeken ofzo maar als iemand hier leuke ideeën heeft? Ze zijn rond de 3 en 6.

3 likes

Ik heb goede herinneringen aan slaapfeestjes in de woonkamer: matrassen of luchtbed in de woonkamer, lekkere snacks en een film kijken. En daarna met z’n allen in de woonkamer slapen.

5 likes

Dit is een leuk idee!! Ik ga dan denk ik een wat aangepaste versie doen, maar je brengt me op ideeën.

1 like

Bioscoop maken met snacks, hutten bouwen en eten / slapen in de hut, slijm maken (hier altijd een groot succes), samen koken en kinderen laten kiezen, ‘ja-dag’ waarop je ‘ja’ zegt op alle vragen van je kind, ‘mandjesdag’ waarbij je naar de supermarkt gaat en je kinderen een eigen boodschappenmandje krijgen die ze mogen vullen met singen die ze lekker vinden.

10 likes

Ik ga dit jaar niet op vakantie en heb met mn kids (9, 8 en 3) deze lijst gemaakt en in huis hangen. Is echt leuk om steeds weer iets af te vinken.

En sowieso, ga naar de speelgoedwinkel en laat ze iets uitzoeken voor 25 euro oid. Juist zo’n vakantie is daar toch de perfecte gelegenheid voor? Mijn 3jarige is heel veel aan het spelen met haar zelf uitgezochte playmobilsetje

31 likes

Heel leuk idee! En leuk dat er vrij eenvoudige dingen opstaan. Denk dat mn dochter dit heel leuk vindt. Morgen naar even maken

Ik heb mijn kinderen met schilderstape een wegennetwerk laten plakken op de vloer van de benedenverdieping. Blokken erbij om gebouwen te maken, diertjes voor in de wei, lading auto’s erbij.
Ze waren vooral erg trots op de McDonald’s die ze gebouwd hadden :sweat_smile:.
Echt ideaal want met alleen het plakken al waren ze heel lang bezig.

19 likes

Dit klinkt zoooo leuk!!

5 likes

Laatst hadden buurkinderen hier een “show”. Ze kwamen sochtens al handgeschreven “folders” in de bus doen voor hun show. Met hoe laat die zou beginnen etc.
Hadden ze bij ons hele rijtje in de bus gedaan. Veel mensen werken thuis/zijn thuis dus wij waren allemaal braaf gekomen.
10 minuten gekeken naar twee poppenkastpoppen die ruzie maakten en heel veel gelach en gegiebel achter de poppenkast en dat was dat.

Laat je kinderen zoiets organiseren. Deze kinderen hebben zich hier een hele dag mee vermaakt haha. Waren 7 en 8 volgens mij.

38 likes

Ik ben op zoek naar tips om je post partum weer lekkerder in je vel te voelen, hebben jullie speciale dingen gedaan om dat voor elkaar te krijgen?

Heb nu al gehoord:
Oppas regelen voor je baby zodat je een weekendje vrij hebt
Naar de kapper/massage/pedicure etc
Genoeg rust nemen
Veel water drinken
Gezond eten
Nieuwe kleding en ondergoed kopen

Allemaal beetje voor de hand liggend wel

1 like

Het staat al op je lijstje maar ik was zo blij met goed passende kleren. Was mijn zwangerschapskleding zat en paste nog niet in mijn maat voor de zwangerschap dus had wat nieuwe dingen geshopt en voelde me meteen 10x beter.

10 likes