Ja net in huis gehaalf. Ik ben een beetje sceptisch, maar wil alles proberen
Bij mij werkte het echt supergoed, maar ik wilde zsm stoppen zonder afbouwen. Zou dus wel wat voorzichtig zijn in hoeveel je drinkt.
Oh goed dat je het zegt! Dronk je meerdere kopjes per dag? De lactatiedeskundige raadde mij een kopje aan in de avond
Ja sowieso meer dan 1 per dag (ik denk 3 maar weet dat echt niet zeker) en ik had een normale productie, dus met dit advies van de lactatiekundige zit je vast safe ![]()
Ik vond die saliethee echt niet te zuipen, hoop dat het je meevalt
Jaa prima wel met wat honing. Je moet het alleen niet te lang laten trekken kwam ik achter (als in langer dan 10 min
)
Oh haha goed dat ik dit lees, ik drink sinds kort de hele dag saliethee uit de tuin (want vind het lekker), maar wil wel blijven voeden.
Wil voor mijn dochter haar verjaardag een veloretti loopfiets/trybike of de scoot & ride kopen. Kom er niet uit wat het leukste zou zijn. Wat zouden jullie doen? Of misschien een andere aanrader? Is voor haar 2e verjaardag
Het zijn allemaal wel heel andere voertuigen⦠dus lastig zeggen. Ligt er denk ik ook aan wat je verder al hebt, of wat je er mee wilt.
Veloretti loopfiets: leert evenwicht, handig om later sneller te leren fietsen. Kunnen ze uiteindelijk lekker hard mee als je bijv samen naar de supermarkt gaat of naar een speeltuintje dichtbij. Volgens mij is die Veloretti wel vrij groot tov andere loopfietsen (van bijv Pucky of Bandits & Angels). Wij hebben deze zelf niet, maar ik betwijfel of een 2 jarige hier al makkelijk op loopt/fiets. Hij lijkt me ook vrij zwaar? Maar hij kan wel lang mee!
Wij hebben een loopfiets van Bandits & angels: heel blij mee, kon ze ook al op voor ze 2 was. Maar als ik het opnieuw zou doen zou ik missch een Woom proberen te bemachtigen op Marktplaats, die zijn heel mooi licht en al met een handrem (handig om later te leren fietsen)
Trybike: deze is zonder trappers toch? Denk dat je dan beter een loopfiets met 2 wielen kan kiezen. Dan leert ze ook direct wat meer zelf evenwicht houden.
Die driewieler van Veloretti is ook echt heel breed voor een driewieler, daar moet je wel de ruimte voor hebben in de tuin bijv. En volgens mij is hij daardoor ook best lomp/zwaar voor kids om te manouvreren. Lijkt me dat je snel met een wiel ergens blijft haken of het lastig omkeren/sturen is. Maar misschien heeft iemand hier de trybike en er heel positive ervaringen mee.
Als je toch nadenkt over een driewieler zou ik er eerder een met trappers overwegen. Dan leren ze ook meteen trappen. Wij hebben een driewieler van Winther met trappers: kon ze ook al op voor ze 2 was. Ook leuk met een laadbakje achterop.
Scoot & Ride: is eigenlijk een soort luxe step. Denk vooral handig om je kind lekker voort te duwen of dat ze eerst gaat steppen en als ze dan moe is⦠dan kan je haar duwen ipv dat je kind en step moet tillen
Ik ga zelf ook graag met de step naar de supermarkt! Onze dochter kreeg haar step (Micro step) voor haar 2e verjaardag en kon er meteen mee overweg. En ze is nooit meer afgestapt
Wordt hier echt dagelijks gebruikt (ze is nu net 3).
Ik zou de veloretti niet aanraden voor een 2-jarige, was bij ons echt geen succes (veel te groot), kan je beter naar andere merken kijken (puky ofzo).
Wij hebben een trybike en vind die top. Eerst met 3 wielen gebruikt en daarna met 2. En wordt nu door sibling gebruikt en lijkt nog als nieuw. Dus ook nog prima doorverkoopbaar.
Scoot and ride zou ik niet aanraden. We hebben naast de scoot and ride een microstep en die rolt veel beter.
Fietsenmaker hier heeft ook benoemd dat veloreti echt slechte kwaliteit is qua materialen, en dus veel te duur voor wat het is.
Wij hebben veloretti gehad en prima, maar wel te groot voor een 1 -1,5 jarige.
Ja klopt. Wij hebben die ook maar is echt heel lang te groot geweest. Ons kind is super gemiddeld/wat kleiner en kon er eigenlijk pas op met 3 jaar⦠anders was het zadel nog steeds te hoog om goed aan de grond te kunnen.
Dankje voor alle tips. De veloretti gaat het dan sowiezo niet worden. Ze heeft nu een pukylino maar die is te klein aan het worden. @Kaasvlinder misschien is een microstep wel een leuk cadeau. Ik ga me er eens in verdiepen
Ik zou eens naar Vici kijken. Dat is een 3-in-1 fiets. Eerst loopfiets en daarna met trappers. Is redelijk nieuw, ik leerde het ook pas kennen toen we in een fietsenwinkel gingen kijken. Maar wat een topsysteem is dat! Zoveel plezier van gehad!
Wij hebben de scoot 'n ride en ik vond het ombouwen wel heel fijn tot 2 jaar en 10 maanden. Gewoon steppen wilde ze altijd maar even en zittend steppen vloog ze vooruit. Ik vind ze wel heel duur. Wij hebben 'm gekocht toen ze net 1 was. Hij staat nu bij mān zus want daar speelt ze ook iedere week. Maar dan niet meer als zitje natuurlijk.
Wat is leuker voor een 1.5 jarige: magnetische tegels of megabloks/duplo?
De scoot en ride kun je ombouwen tussen driewiel step of loopfiets en dat was bij ons wel echt een favoriet omdat ze er vrij snel mee overweg kunnen. Maar de trybike hebben ze veel langer plezier van gehad uiteindelijk en helpt beter als opstapje naar leren fietsen
Korte termijn: Duplo
Lange termijn: Magnetische tegels
Ik vind dat het bouwen met magnetische tegels best wat coƶrdinatie vereist als je echt āruimtelijkā wil bouwen. Duplo is daarin een stuk beter en met alle poppetjes en diertjes ook erg leuk om mee te spelen.
Ik zou zelf nu Duplo kopen en richting de 3/4 jaar starten met de magnetische tegels.
Overigens hebben wij destijds wel de Veloretti driewieler/loopfiets gekocht. Totaal mee eens dat hij veel te groot is voor een anderhalfjarige, maar als loopfiets vind ik het een topding.
(Over een maand of 2 verwacht ik 'm weg te doen, dus als er nog interesse is in een gele Veloretti loopfiets/driewieler, laat het me weten
)