Tips, ervaringen & aanraders #10 (Deel 10)

Mijn kind is bijna 2 en vindt magnetische tegels mwah. Hij kan nog niet echt zelf bouwen. Hij maakt nu vooral een rij. Als ik iets bouw maakt hij het kapot :upside_down_face:. Met duplo speelt hij wel heel leuk maar vooral met de duplo auto’s en de karretjes die erachter kunnen. Merk wel dat wel steeds meer torentjes bouwt (op die karretjes).

@Vlaai mijn kind heeft met zijn eerste verjaardag een microstep gekregen met zitje. Hij kon al vrij snel erop zitten en ermee lopen. Inmiddels kan hij ook goed steppen (zonder het zitje)! Ik ga hem nu voor zijn verjaardag een loopfiets geven met twee wielen (van puky). Ik denk dat hij door het steppen al wel wat balans heeft.

3 likes

Zelfde soort vraag, op zoek naar step voor 3 jarige. Ze is aan de kleine kant dus overweeg wel met stuur dat instelbare hoogte heeft. Is de micro step z’n geld echt waard? Bandit & angels little adventure en scoot and ride highway kick 3 zien er ook goed uit.

Ik heb een step van €25 van de decathlon. Echt een topding, lichtgewicht en stuur in hoogte instelbaar. Wieltjes gaan ook soepel. Geen leuke extra’s zoals lampjes in de wieltjes maar volgens mij hadden ze ook een duurdere variant mét lampjes.

2 likes

Toen mijn driejarige een step voor z’n verjaardag had gekregen hebben we gekozen voor een step van de Decathlon (€50). Wieltjes geven licht in het donker en heeft twee wieltjes aan de voorkant voor balans. Ik overwoog ook een Microstep, maar toch prijzig en kind is nu super blij met z’n step.

Is dat dat model waar je zelf het kleurtje kan kiezen? Want dat vind ik echt een onding. Vergeleken met andere steps ‘rolt’ hij echt een stuk slechter.

Duplo denk ik voor de komende jaren, zeker als je er poppetjes en auto’s/treinen enzo bij doet. Bij ons wordt het door mijn tweejarige en vierjarige eigenlijk niet zoveel gebruikt om te bouwen, maar wel voor fantasiespel en om poppetjes in en uit de voertuigen te doen. En soms ook wel voor heel hoge torens.
Met magnetische tegels spelen ze allebei thuis (nog) niet, maar op de opbouw volgens de leidsters wel, gek genoeg.

1 like

Ja, wij hadden deze ook! Heel veel plezier van gehad

Ja micro is wel het geld waard vind ik. Rollen super smooth en zijn bij ons vanaf 2 jaar al het meest gebruikte vervoersmiddel.

4 likes

Scoot & ride is hier echt een hit geweest, maar ze is nu 2,5 en ze past eigenlijk niet meer op het fietsje. Haar knietjes raken bijna de grond. De step is nog wel een succes, maar ze vond het crossen op de fiets leuker.

Onze peuter is nu 2,5 en fietst het allerfijnst op deze nog steeds https://www.bol.com/nl/nl/p/kinderfeets-houten-loopfiets-driewieler-tiny-tot-bamboe-vanaf-1-jaar/9200000061918234/?Referrer=ADVNLGOO002027-S--9200000061918234-PMAX-C-22173323717&gad_source=1&gad_campaignid=22173324923&gbraid=0AAAAAD5OnmPV1CkvYoaNCaf3_HeluikWt&gclid=Cj0KCQjwndHEBhDVARIsAGh0g3D2hGHnOhF6bIO9ctjhOq1tl9we0fd7fb0twNxx9RSB5pA9zczWH7MaAsqhEALw_wcB

We hebben een velo nog wat fiets en daar fietst ie nooit op.

2 likes

Mijn kind is bijna zindelijk (in mei 3 geworden dus redelijk laat, maar hem gevolgd hierin. Dus mama’s: het komt vanzelf!). Maar hij mag dus een cadeau uitzoeken.

Nu zag hij deze (want bluey is life) ergens voorbij komen en die wilt hij graag. Iemand ervaring mee of er ook echt meegespeeld wordt!?
Bekijk BLUEY - Speelhuis met 4 kamers en accessoires - Speelset op: https://www.bol.com/nl/p/bluey-speelhuis-met-4-kamers-accessoires-speelset/9300000071103001?referrer=socialshare_pdp_iphoneapp

1 like

Wij hebben de Bluey brandweerwagen, vuilniswagen en jeep met caravan (ja Bluey is life haha) en daar wordt ook veel mee gespeeld. Ik heb geen ervaring met dit huis maar dat zijn misschien nog tips, sowieso de combinatie van voertuig + favoriete karakters.

1 like

Hier was de Bluey jeep met caravan 1 grote hit! We hebben deze niet, maar denk dat die hier ook een succes zou zijn.

Wanneer begon de interesse in het potje/wc? Hier is ze bijna 3 (oktober) maar heeft echt 0 interesse en wilt absoluut niet op het potje.

2 likes

Hier bij 2,5 interesse en aanvoelen dat ze op potje moet, echter nog niet zindelijk we volgen haar voor nu

2 likes

Hier ging hij ook wel is bij het kdv op het potje maar er gebeurde niks. Nu sinds een paar weken geeft hij aan dat hij wilt plassen (heb wel een plas kaart waar heb stickers op mag plakken). En hij lekte steeds vaker door, zekers sochtends door een “grote” plas. Daarom hem wel een beetje doorgezet sochtends van, ga nou plassen anders lek je weer door. Bij het kdv ging het ook steeds beter. Nu heeft die nog wel een luier om maar geeft denk ik 70/30 aan dat hij moet plassen! Echt vanzelf gegaan dus, geen super tips of een training gevolgd

Bluey vrachtwagen oid is inderdaad een beter idee dan een huis want hij is gek op auto’s/vrachtwagen etc. Denk dat hij daar langer meespeelt dan een huis.
Deze bijvoorbeeld:

2 likes

Die van mij is al ruim 3,5 en nog steeds niet zindelijk :skull:

Begin me een beetje zorgen te maken want school komt rap dichterbij, maar het dringt echt niet tot hem door. We zetten hem heel vaak op de wc en soms doet hij iets, hij snapt ook wel wat hij moet doen, maar die ‘aandrang’ voelt hij nog niet ofzo? Dus nu zijn het vooral toevalstreffers en ik vraag me heel erg af hoe je zo’n kind nou uitlegt dat hij herkent dat hij naar de wc moet.

1 like

Ja ik ben daar heel makkelijk in, het pushen of zo’n training volgen zal vast helpen maar daar heb ik nu nog geen zin in. Wilde inderdaad alleen dat hij voor zijn vierde zindelijk was/is. Ik zou met 3j10m toch wel iets van een training gaan doen ivm basisschool! En voor nu nog even je kind volgen

2 likes

Ja deze! Enige frustratie is dat die poppetjes niet goed in de auto blijven zitten. Maar daar leren ze ook mee leven.

1 like

Onze dochter is in juni 3 geworden en daarvoor een lange aanloop gehad van interesse - geen interesse in potje en wc. 2 keer op potje geplast maar daarna doodsangst voor potje en wc. Ook boekjes over gelezen, maar niets leek te helpen. Toen maar losgelaten.
Vlak na 3e verjaardag wilde ze ineens weer op potje en daarna wc. Nu vindt ze het helemaal leuk. We hebben ook een kaart op de wc gehangen waar ze een sticker op mag plakken als ze plast. We hebben sinds kort ook speciale “poep-stickers” :rofl: (aka extra mooie diamant stickers die ze alleen mag pakken bij een poep haha)

Maar ze is nog niet zindelijk hoor. Ze gaat vooral voor de fun, maar voelt het lang niet altijd aan. Ze draagt ook nog gewoon een luier. We proberen wel voor het slapen en bij het opstaan stevast een plas op de wc te doen. Maar als ze niet wil, dan hoeft het niet.

3 likes

Maar hoe weet je of hij iets voelt of niet? Onlangs was mijn project namelijk kind zindelijk maken. Ik ben er toen gewoon achter gekomen dat mijn kind het gewoon prima kan aanvoelen, maar gewoon lui is en het rete saai vind en liever blijft spelen. Hij zei achteraf wel als ie had gepoept in z’n luier, maar vond een luier voor alles nog prima en had ie nu wss ook nog gevonden. Hem “volgen” had denk ik nog heel lang geduurd (en nu was ik vrij dus dat kwam uit)

Ik heb dus rigoreus de luiers de deur uitgedaan (en heb 2,5 week thuis gehouden en minimale uitstapjes gedaan) en dat heeft ie heel snel opgepakt (en ‘s nachts een broekje ipv normale luier nu).

1 like