Tips, ervaringen & aanraders #10 (Deel 10)

Omdat hij zelf zegt dat hij het niet snapt?

Fijn dat het bij jou gelukt is in ieder geval! 2,5 thuisblijven is in ieder geval geen optie haha, dus het zal toch in samenwerking met de opvang moeten (die precies dezelfde dingen als wij zien).

3 likes

Mijn dochter is 3,5 en is nu volledig zindelijk ( dag en nacht). Maar dat begon ook wat later. Pas rond haar 3e had ze interesse. Dat ging in het begin echt met veel ongelukjes. Toen een tijdje gelaten. Daarna kreeg ze opeens wel interesse, zowel op de grote wc als op het kleine potje. Bij mijn zoon is het toen ook zo gegaan. Interssabr goiden door een mooi potje samen uit te kiezen. Belonen.

1 like

Mocht iemand nog zoeken naar een kortingscode, ik kreeg deze bij m’n bestelling.

1 like

Mijn kind is 3 en vindt allebei nog steeds niet zo leuk :joy:. De tegels worden wel vaker gepakt maar we moeten altijd meehelpen.

1 like

Bij mijn zoon duurde het proces van zindelijk worden ook best lang en relatief laat denk ik.
Vorig jaar rond deze tijd had ik een poging gedaan om beide kinderen zindelijk te krijgen, want ze werden bijna 3. Dus ik dacht: ik ga zo’n driedaagse potty training bootcamp doen.
Nou, op dag 4 was er nog steeds geen progressie en na zoveel dweilen en natte broeken, was ik er heeeeelemaal klaar mee. Dus heb ik het gewoon even gelaten voor wat het was.

Toen rond 3 jaar 7 maanden weer opgepakt en begonnen met mijn dochter. Zij was eigenlijk gewoon zindelijk toen ik de luier uit deed :joy: op dag 1, had ze 2 keer in haar broek geplast en dat vond ze zo erg, dat was het eigenlijk. Dus daar hoefde ik bijna geen moeite in te stoppen haha.
Dus een week later vol goede moed bij mijn zoon de luier uit gedaan. Ja, dat was gewoon een heel ander proces. Dat verliep van: plassen en poepen en gewoon niks zeggen en doorgaan met spelen, naar toch zeggen dat hij geplast had. En uiteindelijk na 2 maanden ofzo gaf hij pas zelf aan dat hij moet plassen.
En poepen op de wc doet hij echt pas sinds vorige week, toen ik een beloning met smarties er aan heb gekoppeld :joy: (op de wc poepen = 2 smarties, lol).
Ik begon hem wel te knijpen, want ja bijna 4 en starten op de basisschool. Maar het is toch goed gekomen, ook al kwam het dan misschien wat later.

Dus misschien heeft jouw zoon ook gewoon wat langer de tijd nodig voordat het helemaal klikt. Dan komen ze toch op een punt waarop ze het ineens aanvoelen ofzo.

4 likes

Ja, ik denk dat we dezelfde bedoelen. Wij zijn heel tevreden met die step, maar geen vergelijkingsmateriaal.

Ik vind 3 jaar en 3 maanden voor zindelijk worden helemaal niet laat? Snap dat je het niet zo bedoelt, maar please laat niemand onzeker hierdoor worden. Die van mij werd in maart 3 en is nu zindelijk sinds een paar weken. Allemaal heel normaal.

16 likes

Onze step wordt mega veel gebruikt. Het is de microstep die je kunt inklappen, we hebben hem destijds gekocht als vervanging voor de buggy en we nemen hem echt overal mee naar toe.
Ik vind het qua kwaliteit ook een goede step, de wieltjes zijn heel stil, makkelijk inklappen en erg soepel met sturen.

Na 2 uurtjes oefenen had ze het goed onder de knie.

1 like

Ik vind het zelf ook helemaal prima hoor. Maar zijn zoveel (vooral vrouwen van rond de 50) die tegen me zeggen ā€œde mijne was op zijn leeftijd allang zindelijk hoor!!!ā€
Ja leuk voor je mijne niet
Was dus voor niemand lullig bedoeld!

5 likes

Ik heb hetzelfde probleem. Bijna 3.5 en totaal geen interesse. We zijn bezig met zindelijkheid maar weinig resultaat tot nu toe. Ik kan hem ook niet paaien met stickers of snoepjes.
Ik leg er geen druk op en ik hoop ook maar dat ineens het kwartje valt bij hem. En anders idd maar een intensieve training wat later in het jaar.

2 likes

Jaa ik krijg van jou ook altijd wel de vibe dat je een ā€˜makkelijke’ moeder bent (bedoel ik niet verkeerd, gewoon dat je het jezelf zo makkelijk mogelijk wilt maken).

1 like

Hahaha ja dat klopt :joy::joy:

4 likes

No shame in your easy momma game

7 likes

Nou precies dit, zolang ze voor de basisschool zindelijk zijn is het fijn toch.

3 likes

Mijn kind is een stuk jonger maar ik verzuip wel in het badspeelgoed. Heb je een plank/tafeltje in het bad? Dan is drankjes maken met pipetjes, potten en spuiten heel leuk.
Bij de action hebben ze nu ook zo’n ijsjespomp voor in bad, dan pomp je schuim in een ijshoorntje. Ook de krijtjes voor het bad zijn leuk.

2 likes

Mijn schoonmoeder zei dat haar beide zoons gelijk vanaf het begin doorsliepen :see_no_evil: tuurlijk…
Weet zelf niet eens meer alle mijlpalen van dochter van 3, dus ik vertrouw er helemaal niet op dat anderen dat wel nog weten :joy:

2 likes

Puky moto is een goede loopfiets voor een 2 jarige vind ik. M’n zoontje is er niet van weg te slaan en kan er super hard op.
Daarna een gewone puky loopfiets.
Die veloreti tricecles ofzo vind ik niks, veel te log. Ze kunnen er bijna geen bochten mee maken omdat die achterste vielen zo ver uit elkaar staan.

Mn zoon is nu 2 jaar en 4 maanden en ga beginnen met zindelijkheid, inderdaad door twee weken thuis (buiten) te houden en bloot te laten lopen. En dan bij elk iets op het potje een sticker laten plakken. Ga het gewoon proberen want vind het echt vies die luiers.

2 likes

Wie oh wie kan mij helpen: ik heb zojuist een nieuwe autostoel gekocht, de cybex pallas g i-size.

Hartstikke prima, alleen de rugleuning zit heel erg los, en voor mijn gevoel moet ik ergens vergrendeld kunnen worden? Is deze stoel stuk, of is het normaal dat die rugleuning best wel makkelijk naar voren en achteren gaat? Hopelijk weet iemand het want ik moet morgen net met de auto wegšŸ¤ž

1 like

Wij hebben ook een cybex stoel (wel een andere versie) en die rug kan ook naar voren en naar achter. Als je hem monteert in de auto is dit geen probleem want dan leunt hij tegen de rugleuning aan. Ik denk dat dit is voor de veiligheid, dat de stoel mee beweegt bij een botsing?

1 like

Hmm oh ja, dat klinkt op zich best logischšŸ˜…

Maar je kunt de rugleuning van jouw stoel dus ook niet vastzetten? Ergens heb ik (ten onrechte??) in mijn hoofd dat dat moet kunnen.