Ik ben me aan het begeven in de wondere wereld van de autostoelen. Ik wist niet dat er zoveel types zijn en dingen waar je op kan letten! Mijn kansmakers zijn nu de maxicosi pearl 360 en de cybex sirona g. Het voordeel van die eerste lijkt dat die in het gebruik makkelijker is, terwijl het voordeel van de tweede voor mij is dat die minder ruimte inneemt (710 mm terwijl de pearl 773 is). Wie heeft met deze stoelen ervaring en raadt ze aan of juist af?
Heb je een (baby)winkel in de buurt waar je ze beiden kunt gaan bekijken? Ik vond het zelf fijn om even te kunnen voelen hoe makkelijk ze te installeren en eventueel te draaien zijn, hoe de riempjes werken en of ze makkelijk los gaan, en ook hoe zwaar ze zijn. Ik vond dat onderling echt enorm verschillen!
Ik vond het ook zonde om superveel geld aan een stoeltje uit te geven, in principe is alles wat er wordt verkocht natuurlijk goedgekeurd, dus ik ben uiteindelijk zelf voor de maxi cosi pebble s gegaan. Qua opvolger voor als mijn kind te groot wordt heb ik geen idee nog ![]()
Denk het ook ja, en als je de hele dag thuis bent met je kinderen ken je waarschijnlijk zeker bij de oudste(n) de signalen en kun je beter anticiperen. Mijn jongste gaat nu in het weekend best wel eens op de wc, maar op het kdv wil hij absoluut niet.
Interessant wat je zegt. Zouden (in de regel) kinderen waarbij een van de ouders altijd thuis is sneller zindelijk worden dan kinderen die naar het kdv gaan? Ik heb geen idee, maar herken wel dat dochter thuis wel op de wc wil, maar op kdv (nog) absoluut niet. En op het kdv is natuurlijk ook minder oog voor de signalen.
Al kan ik me ook voorstellen dat er kinderen zijn die het hele wc-ritueel juist op de opvang oppikken omdat ze het daar zien bij anderen en het er wel heel interessant uitziet. Mijn dochter kon namelijk wel direct afvegen en ging bukken na het poepen, terwijl ik haar dat nog helemaal niet geleerd had.
Ik heb de pebble 360 gehad toen kind nog baby was, en rond zân eerste verjaardag overgestapt naar de pearl 360. Ik weet niet hoe oud je kind is (of dat je nog zwanger bent) maar ik vond het in de babytijd wel handig dat ik de pebble op het onderstel van de kinderwagen kon zetten. Met de pearl kan dat niet, die laat je in de auto staan. Verder wel een topstoel, heel tevreden mee. Draaisysteem werkt goed, makkelijk te verstellen en kan ook iets platter gezet worden voor een dutje. Wel vrij groot incl base, maar het past ook op de achterbank van een volkswagen UP.
Overweeg je deze stoelen voor een newborn?
Ik was wel bang voor borstontsteking maar ik heb er nooit last van gehad, ook niet bijna ofzo. Maar ik lekte dus ook veel dus de lactatiekundige had al gezegd ik denk daarom dat het wel goed komt mbt ontsteking.
Ja ik had dus wel echt langere blokken, en die twee weken dus ofzo voelde ze echt zeker nooit leeg. Maar het werd dus echt met mini stapjes beter, heb het dus zeker wel twee weken moeten geven. Weet nog dat ik na drie dagen in tranen met de lk belde dat het niets verbeterde en dat zij zei; hou vol, het wordt echt beter. En ze had gelijk, dat werd het echt. Maar moest dus wel echt geduld ermee hebben.
Maar ik had dus ook langere blokken, echt 6 uur in het begin.
Onze dochter van 1 hoest best naar en veel maar is verder helemaal niet ziek en gewoon oke. Maandag zou ze prikjes krijgen maar het cb zegt niet komen als ze ziek is. Zouden jullie gewoon gaan of verzetten?
Aan de ene kant zou ik zeggen gewoon gaan, anders is er altijd wel iets.
Aan de andere kant dacht ik dat zelf ook en werd ik bij een afspraak in het ziekenhuis toch weggestuurd omdat mijn zoontje ook zoân nare hoest had (niet voor prikjes).
Ik zou dus even bellen denk ik?
Weet ik niet hoor! Het afkijkeffect zou natuurlijk ook goed kunnen werken!
Ik heb doorgezet tot 16 weken (wat ik bij tijden echt vechten vond), vond het echt mega zwaar⊠Ik had inderdaad hulp van een lactatiekundige (vanaf dag 10), maar uiteindelijk is het me dus niet goed gelukt om balans te vinden.
De overproductie in combinatie met elkaar opvolgende borstontstekingen heeft voor mij de knoop doorgehakt. Ik lag mega ziek in bed, kon helemaal niets meer en was voor mijn peuter ook niet meer echt beschikbaar⊠maar wat een tranen heb ik gelaten om die beslissing
Toen ik eenmaal de knop om had en echt wilde stoppen heb ik extra sterke thee gezet, met twee zakjes. En via kolven (steeds langer tijd er tussen én korter kolven) gestopt. Volgens mij was ik er toen met twee weken helemaal af
Misschien de open kant tegen de muur aan zetten tijdelijk.
Mijn kind klom ook uit het ledikant maar op deze manier niet uit het peuterbed.
Zou gewoon gaan. Ze hebben de vaccinaties op voorraad en je kunt op dat moment beslissen of je ze wilt geven of niet. Wij hebben het ook een keer op die manier toch uitgesteld.
Ik lees mee, ik lig nu bij mân jongste in bed omdat hij er anders steeds uit komt. Nooit last van gehad met de oudste, die komt nooit zân bed zelf uit.
Misschien maar vastbinden met een hele lange sjaal ofzo ![]()
Wij hebben deze week ook de overgang naar een peuterbed gemaakt. Hier helpt een luisterverhaal (hoorspel van woezel en pip op spotify), en op het logeermatras ernaast liggen tot ie slaapt. Duurt ook takkelang, maar hij komt niet uit bed. En hij ligt nog in zân slaapzak, helpt misschien ook dat ie minder de neiging heeft om uit bed te klimmen @Nefertiti @Feather
En we begrenzen zân middagdutje tot max 1 uur omdat ie (ook prĂ©-peuterbed) anders tot minstens 21.00 wakker was
Oh men ik heb zoveel honger haha (begin zwangerschap) dat ik er zelfs wakker van wordt 's snachts. Probeer wel zo gezond mogelijk dan te eten maar goh, wat een hongerđ
Haha heel herkenbaar
Ik moest dan gewoon iets eten om 03.00 âs nachts anders sliep ik niet meer.
Haha ohh ja dit had ik ook! En misselijk als je dan te weinig eet ![]()
We gaan begin september nog op vakantie naar een Waddeneiland, hopelijk net zoals de laatste jaren mooi weer. Nu met baby wil ik wel graag een strandtentje, heeft iemand een tip? Liefst niet te groot en makkelijk weer in te vouwen. Kwam bv. Deze tegen maar kan online niet echt vinden wat mensen nou een fijne vinden qua opzetten maar vooral ook weer opruimenâŠ