Ik zou iets met een opstaande rand kiezen ivm zand. Ook als ze straks gaan kruipen/tijgeren, dan heb je iets waar je hem/haar even in kan ‘opsluiten’ haha
@Feather @Nefertiti wij zijn met 2jr8mnd overgegaan naar een peuterbed en eerste weken was t echt drama met naar bed brengen haha. Achteraf was het middagdutje ook nog te lang (2,5uur), maar ons kind zoekt ook graag grenzen op (meer dan andere kinderen denk ik) en is heel impulsief. Sindsdien (zijn in november vorig jaar overgegaan) komt ze er de helft van de nachten nog een keertje uit en als ze net niet moe genoeg is met naar bed brengen, dan ook nog wel 1 of 2 keer. Dit is ons nieuwe normaal nu haha.
Maar geen tips, gewoon tijd geven dus
Edit: we zijn wel consequent met terug naar eigen bed. Dus hebben haar nooit naar beneden gehaald of bij ons in bed. Ging de eerste weken dus wel echt met strijd. Denk echt dat het aan je kind ligt, want heb 2 vriendinnen met wat andere type kinderen en die komen er letterlijk nooit uit terwijl ze wel weten hoe dat moet😰
Succes! Hopelijk is dat de oplossing. Vond dat afbouwen van het enige dutje echt pittig trouwens, want eigenlijk is de dag dan te lang. Maar na een uur wakker maken was hier huuuuilen en heel chagrijnig. Maar wil der ook niet later dan 19/1930 naar bed doen want dan hebben we even onze avond haha. Viel bij ons ook net tijdens einde 2e zwangerschap (bij jullie ook dacht ik?) dus even pittig. Maar komt vast goed! Ondanks geen avontuurlijk kind is het denk ik wel normaal dat ze haar grenzen wat opzoekt nu de fysieke grens van een hekje weg is ![]()
Positieve afsluiting: ze kan nu met 3,5 heel goed volhouden zonder dutje! Soms laten we haar even slapen (met hulp van ons, even samen in t grote bed) en dan kan ze mee als we bij vrienden gaan eten. Dat is wel ideaal. Of een dagje dierentuin zonder onderbreking! Alles is een faaaaaase
Ja ik dus ook echt, normaal echt nooit. Kan prima om 09.00 uur ontbijten als ik om 06.00 wakker ben bijvoorbeeld maar nu hahah. Om 01.00 uur nog 2 boterhammen gegeten (terug van een festival) en dan alsnog paar uur later wakker worden van de honger😂
Geloof dat de meeste kinderen stoppen met het dutje tussen 2 en 3 jaar, dus ze kunnen dan wel een stuk langer wakker zijn dan 6 uur.
Ik heb vandaag een hele tas baby kleding weggegeven aan het azc hier. Was de 3e keer.
Wie weet ook een tip voor anderen hier als je geen zin hebt in Vinted of kringloop oid.
Ze kwamen het halen en zijn er zo blij mee. Ook zwengerschapskleding en hydrofiele doeken enz hebben ze graag.
Mja we hebben ook een kind van 3 en ik wil zelf ook wel in de schaduw zitten ![]()
![]()
Heb al 3 jaar schaduwtentje van de Lidl. Helemaal prima. We kunnen er met z’n vieren in.
Ja, heb ik ook gedaan, alleen dan bij het rode kruis. Die hebben hier een winkel voor mensen met een kleine portemonnee. Voelde voor mij beter dan alles in een container te flikkeren en ze waren er blij mee ![]()
Ik vind het echt stom dat het tegenwoordig allemaal opgooitentjes zijn, die zijn of lijken veel kleiner.
Ik zou iets met stokken zoeken dus.
Mijn zoon heeft een speen bibs maat 2. Deze is goor dus heb nieuwe gekocht maar die vindt hij niet “lekker” want het rubber is glad ipv niet glad ![]()
als jullie begrijpen wat ik bedoel.
Weten jullie of er dus verschil in is?
En jaa hij is al drie dus kan idd zn speen afpakken maar hij heeft hem alleen snachts en het ken me niet boeieeee
Nee geen verschil in, maar hij wordt wel stroever na verloop van tijd denk ik. Mijn oudste had ook duidelijk voorkeur voor de gore oude spenen haha
Ja stroef is het goede woord!
Ik had stiekem zn speen verwisseld (hij heeft er zo’n doekie aan) en merkte het meteen. Gelukkig de oude nog niet weggegooid. Dan moet die het maar met die oude doen en als die kapot is jammer dan
Dit was voor ons het stopmoment. We hadden te lang gewacht met het vervangen van de speen en toen wilde onze dochter de nieuwe niet. Nieuwe toen weggegooid en toen de oude kapot ging zijn we cold turkey gestopt. Succes!
Ik heb het idee dat ze stroever worden, maar dat dat bolletje ook groter wordt (en misschien dus fijner aanvoelt?)
Ze is nu ongeveer 87 cm, maar in verhouding heeft ze wel lange benen.
Oh jee. Nou dan zal het wel niet echt meer passen.
Iemand tips voor driewielers of iets vergelijkbaars voor grote dreumesen?
Hoe oud zijn andere kinderen begonnen op fietsen met twee wielen zonder trappers? Hij is nu nog echt een ongeleid projectiel. Denk dat het voor nu nog geen match is.
Het wordt beter, echt waar! We hebben nog steeds dagen dat hij uit bed komt voor water, knuffels of omdat hij iets wil vertellen. Maar we zijn geen 1-2 uur meer bezig zoals eerst. Het allerbelangrijkste is dat je consequent blijft, al komt ze er 20 keer uit (ja dat hebben we de eerste tijd wel echt meegemaakt), gewoon weer in bed stoppen.
Wij proberen het wel wat ‘leuker’ te maken door te zeggen dat hij in bed nog even boekjes mag lezen of nog even met zijn speelgoed (zonder geluidjes/muziekjes!) mag spelen. Sinds we dat doen gaat het veel beter en ligt hij vaak binnen 30 min te snurken in bed (met zijn speelgoed of zijn boekjes in zijn hand haha).
Wat doen jullie qua telefoonnummer als je weggaat met je kind?
Wij hebben nu deze bandjes want die hadden we gratis gekregen maar ik heb er nog maar 1 en ik vind het niet ideaal. Niet alle stift blijft er goed op zitten en ik schrijf niet zo duidelijk met een dikke stift.
Ik was van die plastic bandjes tegengekomen, maar dr polsen zijn zo dun dus dat leek me niet handig. Ik kan natuurlijk van die papieren festivalbandjes kopen maar dan zit ik nog met m’n handschrift. Ik zag ook plakplaatjes waar je de nummers op kan laten printen, dat leek me ook wel wat. Maar het jammere is natuurlijk dat dat een wegwerp product is.
Of zou ik gewoon met watervaste stift ons nummer op d’r arm zetten? Ik vind dat iets minder mooi maar zo’n armbandje kan ze natuurlijk kwijt raken (die ze nu heeft niet zomaar). Ze is wel echt een ontdekker en we gaan vaak weg dus ik wil wel iets.