Tips, ervaringen & aanraders #10 (Deel 10)

En zelf een armbandje maken met van die kraaltjes met cijfertjes er op met een schuifknoopje?

3 likes

Wij hebben een bandje van goedgemerkt met ons telefoonnummer (met +31 erbij) en mom & dad erop. Deze is van rubber dus kan ook om met zwemmen en is hufterproof.
Je hebt ze in verschillende maten.

We hebben niet haar naam erop gezet zodat de jongste ze ook om kan in de toekomst.

9 likes

Je kunt bij Simply Colors van die rubberen bandjes bestellen met telefoonnummer, in verschillende kleuren!

Waar hebben jullie op gelet bij het kopen van een draagzak? Ik heb nu een wat goedkopere om überhaupt te proberen of mijn baby het fijn vindt, maar die is best lastig om/af te doen in je eentje dus nu heb ik mijn oog laten vallen op die van Najell met magneten aan de voorkant maar vind m toch wel duur. Zijn er vergelijkbare draagzakken waarbij je de voorkant ook zo open kunt klappen om je kindje dus in/uit te halen zonder de hele zak af te moeten doen?

1 like

Yep, het zijn vooral smoesjes haha. Gebeurt nu wel minder vaak hoor. Hij weet dat we hem weer linea recta naar bed sturen, dus hij probeert het veel minder. Maar áls hij het probeert, dan gaat het echt veel makkelijker. Is echt consequent zijn.

Hij huilde in het begin ook wat meer als we hem dan in bed stopten, maar gewoon echt even laten huilen (kort hoor - 5 min) en uitleggen dat alle dieren gaan slapen, auto’s gaan slapen, mama en papa gaan zo slapen, zijn beste vriendje * insert name * gaat slapen, etc etc. En dat morgen een nieuwe dag is waarin we leuke dingen gaan doen, maar we eerst even moeten slapen.

Haha vakantie kan ook juist goed gaan hè! Dan worden ze opeens een stuk zelfstandiger. Misschien juist een stap voorwaarts voor als jullie terugkomen! Geniet er in ieder geval van! :blush:

1 like

Wij gaan morgen op kraamvisite in Amersfoort. Is voor ons 2 uur reizen en onze peuter van 2,5 gaat mee. We willen iets met hem doen daar want het bezoekje is maar kort en de reis lang. Maar het liefst iets wat niet te lang duurt (zoals dierentuin). Wie heeft ideeën rondom Amersfoort en richting zwolle?

De najell is niet zo’n ergonomische drager en wordt door draagconsulenten ook afgeraden. Op de webshop van ikdraag kan je goed zoeken op ergonomische dragers passend bij de maat van je kleintje. Als je 'm daar koopt kijken ze ook mee met hoe je 'm draagt.

6 likes

Speelpark en maisdoolhof in voorthuizen.

1 like

In Harderwijk zit echt een leuk zwembad, de Sypel. Heeft een fantastisch speelgedeelte voor kids die nog niet kunnen zwemmen. Bij Nunspeet de Zandenplas, een buitenzwemplas. Amersfoort heeft het Bosbad. Het Amerena zwembad in Amersfoort is niet de moeite waard.

In Voorthuizen heb je het Maisdoolhof, dat is een speeltuin en leuk met jonge kinderen.

1 like

Als je niet van wolven houdt

1 like

Oh goeie! Die van Najell lijkt me juist handig omdat je die zelf al helemaal goed om kan doen en dan door die flap die je open kan doen, je makkelijk je kind er in kan doen. Nu zat ik zo te hannesen met aan een kant al over je schouder, kind erin en dan de andere over je schouder en oja dan moet dat ding achter op je rug ook nog vast gemaakt worden. Voelt super onwennig, al denk ik ook wel dat je er handigheid in krijgt.

Geen idee of die op alle vlakken goed scoort maar heb
deze

Ik ben niet van plan om haar lang in de draagzak te doen en vond het zonde om eentje aan 200 euro te kopen. Is makkelijk alleen aan en uit te doen en je kan het makkelijk wassen.

1 like

Deze hebben wij ook! Fijn zacht en qua maat ook geschikt voor kleintjes

1 like

Ik heb deze ook geleend en vond hem eerlijk gezegd echt niet lekker zitten. Het lijkt zo simpel maar die bandjes verstellen, een huilende baby en hoe hij er soms inzakte…Nah

Ik vind de andere van Ergobaby wel superfijn, de Adapt volgens mij

Dus conclusie: echt even uitproberen of lenen voor je er een koopt

Ik heb goede verhalen gehoord (oke via een insta account voor kidsuitjes) over pluktuin Land in Zicht. Misschien leuk om een boeketje te plukken voor de baby en de mama en iets te drinken bij de theetuin? Vind het er op Instagram in ieder geval superleuk uitzien! Weet alleen niet of het op maandag open is, misschien valt daardoor wel eea af

2 likes

Juist het harnas waar je je kind inzet is niet ergonomisch helaas. Dit haalt de natuurlijke houding weg. Het is ook veel om in 1 x te doen. Ik vond zelf die gesp op m’n rug echt vreselijk en daardoor een half buckle (storchenwiege bijvoorbeeld) veel fijner. Maar het verschilt zo per lichaamsbouw en waar je sneller klachten krijgt. Als je een nieuwe wilt kopen zou ik de gangbare merken als bykay en tula overslaan en kijken naar bijvoorbeeld neko of isara.

3 likes

Oh leuk dat was perfect geweest. We gaan alleen op de terugweg dus weet niet of dat handig is met nog 2 uur reizen en vers geplukte bloemen

Ik krijg op insta heel vaak reclame voor zo’n google maps overzicht van horeca met speeltuinen of speelmogelijkheden voor kinderen.

Heeft iemand die hier gekocht? En is hij 15 euro waard?

Zit nu op een terras en mijn kind zit al de hele tijd in die speeltuin terwijl ik gewoon chill kan eten en drinken. Echt super chill. Normaal moet ik een heel pakket samen stellen met als noodoplossing de ipad

3 likes

Iemand op 't forum had die gekocht, maar weet niet meer wie of hoe ik dat moet zoeken.
Ik denk dat als je door heel Nederland vaak op een terras zit het wel interessant kan zijn. Ik zoek zelf altijd naar pannenkoekrestaurants of boscafés. Voor die laatste heeft metzonderjas ook een gratis kaart.

Ik heb hem niet maar ben ook benieuwd. Misschien ook leuk om hier wat van zulk soort plekken te delen? Met eigen ervaring

1 like