Bij onze pluktuin doen ze dan een natte krant om de stelen heen en dan blijven de bloemen echt nog een paar uur goed buiten de vaas. Misschien een idee.
Ik heb een Artipoppe (ja ik weet dat men er hier geen fan van is maar heb m tweedehands gekocht en ik vind hem zelf echt heel fijn) en die kan ik echt wel heel makkelijk zelf om en af doen. Je klikt de band om je heupen vast op de juiste hoogte, dan aansnoeren, baby tegen je aan, stof omhoog klappen, banden over je schouders en dan achter je rug kruislings naar voren halen, vastklikken en aansnoeren, dat is alles. Ik heb dat echt binnen 20 seconden voor elkaar.
Ik zou als ik jou was echt een draagconsult doen zodat je vanalles kunt passen, dan weet je zeker dat je goed zit.
Speeltuin rivierenwijk
Dit is een leuke speeltuin. Je kan de driewieler of loopfiets van je kind meenemen, in deze speeltuin kan je ook leuk rondjes rijden.
De foto’s op Google maps doen het niet echt recht moet ik zeggen. In het echt is het leuker
Van Amersfoort naar Zwolle kom je langs Harderwijk op de A28. Klein stukje er af maar dan heb je Hans & grietje restaurant (half entertainment park). Heeel leuk! Ook met waterspeeltuin
Ik had een ByKay tiny click carrier. Na wat oefenen vond ik hem makkelijk in gebruik! En deze is ook voor kleintjes.
Ik heb deze ervaring ook met de artipoppe!
Ik ook! En is ook gewoon prachtig
We gaan ‘m nu naar rugdrager veranderen voor de vakantie.
Moet wel zeggen dat ik die van Najell, dat merk kende ik toen nog niet, er ook wel heel makkelijk uit vind zien.
Ik ook. Fijn ding! Alleen niet gelijk geschikt voor newborns, daar heb ik toen voor die eerste paar weken een andere draagzak voor aangeschaft via Marktplaats.
Ik ben altijd zo verbaasd als mensen uit alle draagzakken die er zijn voor de artipoppe kiezen, die 390€+ kosten.
Ze zijn maar zo kort geschikt, vanaf maat 62-68 tot maat 80-86. Ze zijn niet heel geschikt voor rugdragen omdat ze geen borstclipje hebben die wel aan te raden is ivm veiligheid (kan je wel los kopen volgens mij), het model is niet heel gevormd waardoor de bovenkant ook vaak open valt en dat is ook niet fijn voor je kindje.
Maargoed wel fijn om te lezen dat de mensen die 'm gekocht hebben 'm iig wel fijn vinden want daar gaat 't om.
Hij is ook gewoon mooi en ik denk heel goed door te verkopen, dus dan kan je rekenen met de afschrijving ipv de aanschafprijs
#girlmath
Nee zeker niet, mijn baby zit nu in maat 62 en ze is nog net te klein, de rand die aan de onderkant van haar oortje moet zitten zit nog net te hoog. Dus ik zou inschatten dat Artipoppe vanaf maat 68 kan ofzo?
Maar ik gebruik nu dus nog steeds de draagdoek, een geweven variant waar ze al vanaf 2,5 week oud in zit. Ik vind dat dus wel echt een gedoe met knopen, en het lukt me nu naarmate ze ouder wordt echt steeds slechter om hem goed strak aan te trekken. Ze legt haar hoofdje niet meer zo tegen mijn borst aan terwijl ik het stuk stof dat onder haar oortje kom aansnoer, waardoor er dus een slap hangend stukje stof bij haar nekje zit als ze dan wel tegen me aan in slaap valt en dan zakt ze sneller scheef in die doek heb ik het idee. Of misschien ben ik te panisch over hoe ze erin moet zitten? Sorry als ik je onderwerp kaap @Spaarlamp maar als iemand ervaring heeft met een geweven doek en dit herkent of tips heeft, heel graag!
@Kusjessoldaat Echt maar tot maat 80-86 ja? Misschien een domme vraag maar waarom kun je hem niet langer gebruiken? (ik kon mijn zoontje vanaf een maand of 6 niet meer in de draagzak tillen dus heb de ervaring er niet mee helaas).
Of zoals een influencer laatst roepen dat ze uiteraard ergonomisch dragen belangrijk vindt dus dat de moedermaffia niks moet zeggen over haar artipoppe draagzak. Ja sorry, als jij een kind van een paar weken oud duidelijk half scheef in een draagzak hangt met z’n hoofd onder de rand, vind je ergonomisch dragen dus niét belangrijker dan de looks en uitstraling?
Daar wil je nu echt niet zijn, alleen maar wespen.
Als ik voor mezelf spreek vind ik dragen altijd een erg lastig onderwrrp waarin het nooit goed voelt. Er zijn zoveel regels en dingen waar je op moet letten met dragen. En ook mensen met HELE sterke meningen met betrekking tot dragen. Ik voelde me oprecht heel erg lost un de wereld van dragen.
Je hebt echt een draag en borstvoeding maffia ![]()
Je kan ze tot 20kg gebruiken, dat is een jaar of 2 toch.
Mensen doen vooral echt veel te moeilijk over dragen.
Oké eerst over de geweven draagdoek, want daar heb ik het eerste jaar het meeste mee gedragen. En ik haatte dit ook, want het advies is dus dat als ze in slaap vallen je de knoop los moet maken en opnieuw moet aanspannen. Wat hier wel hielp met strak aanspannen was echt stukje voor stukje strak spannen. Dus je pakt de losse doek vast en trekt dan echt per baan en per stukje strak (dus onderop de baan en bovenop de baan). En als je bovenop strak trekt dan probeer je dat je in een horizontale lijn trekt. Dus laat je elleboog niet hoger dan je schouder komen bij strak trekken, want dan zit die baan daarna in je oksel. Oké dit klinkt echt niet heel duidelijk maar het oefenen met goed strak zetten helpt wel dat als ze in slaap vallen je het eventueel wel redt zonder opnieuw te knopen (vond ik).
Artipoppe ding:
En ja het rugpand is daarna vermoed ik niet meer hoog en breed genoeg, waardoor niet de juiste hoeveelheid ondersteuning geboden kan worden aan je kindje. Je kan dan niet meer de M houding goed bereiken of het rugpand zit veels te laag waardoor die niet meer voldoende ondersteund wordt. Al moet ik zeggen dat met maat 86 ik ook niet meer zoveel op m’n buik droeg want dat was echt intens.
Neem de free to grow, die is tot 20 kg maar mijn neefje in kledingmaat 116/122 weegt dat nog niet, maar die past dus echt niet veilig in een draagzak waar een baby ook in past.
@50193905 tot 20 kg gaat om de gewichten die getest zijn tot waar de naden niet doorscheuren.
Ah oké, ik ging er maar klakkeloos van uit dat je tot 20kg je kind dan in een goede houding in de draagzak kan hebben. Wel een goede reminder om bij m’n eigen draagzak te checken of dat nog kan. ![]()
Een geweven draagdoek vind ik trouwens altijd het fijnst dragen, maar het is inderdaad zo’n gedoe met het knopen. Anders zou ik altijd een doek gebruiken.
Voor de kleintjes kan ik echt een marsupi draagzak aanraden: zit goed, vanaf newborn, betaalbaar en super makkelijk vast te maken.
Wel maar geschikt tot maat 80 (? Dacht ik), sindsdien heb ik geen fijne draagzak meer gevonden; oa die van deryan en de free to grow, het logt misschien aan mij maar mijn kind wringt zich er gewoon uit met dr armen. Draagt echt niet chill vind ik.
Ik heb dit ooit gekocht, maar de meeste locaties lagen noordelijk bij grote steden. In Limburg was het bagger of ik ken de plekken al.