Als er toch iemand in het midden zit vindt diegene het vast niet erg om alsnog aan het gangpad te zitten denk ik.
Dat doe ik wel eens, als er iemand tussen ons zit dan vind diegene het tot nu toe altijd prima om bij het raam of gangpad te zitten.
Niemand wil tussen een ouder en kind zitten, lijkt me. En gangpad of raam is sowieso veel chiller dan in het midden dus als je dat aanbiedt dan kan je altijd wel wisselen.
Ik wilde de hack uitproberen op een lange vlucht toen kind geen eigen stoel had maar bij KLM kan dit helemaal niet, daar selecteer je met twee passagiers aan elkaar.
Dat lijkt me juist kut, want ik zou dan niet het middenpad willen kiezen dan en aan het raam is het sowieso kut als er iemand langs moet of je langs iemand moet. We hebben van die Stokke koffertjes die je tot bedje maakt, dus die zou je niet kunnen gebruiken als de vreemde aan het raam wil zitten. En de kans dat het vliegtuig vol zit is best groot.
@appa ja ik herken dit, bij mij is het alleen de jongste die enorm aan mij hangt. Maar hopelijk kunnen we hem op zân plek houden met nieuw speelgoed ofzo, haha.
We hebben nog een half jaar om te wisselen, maar ik vind het leuk om alvast over na te denken. Nu neig ik nog wel naar deze opstelling houden.
Ik ben heel benieuwd: welke van de newborn regels heb je netjes gevolgd en welke niet? Zit er verschil tussen je eerste en tweede kind bijvoorbeeld? Denk dan aan alles wassen en strijken met speciaal wasmiddel, tummy time x keer per dag, vitamines elke dag, flesjes en spenen sterriliseren etc.
Heeft er iemand tips of ervaringen voor hoe om te gaan met een kind dat steelt? Mijn kind is vier, dus ze is vast nog niet gedoemd tot een bestaan als crimineel, maar het is wel vervelend. Ze heeft onlangs snoepjes bij de Kruidvat gestolen en heeft een paar keer speelgoed meegenomen van de bso. Gisteren sprak haar juf me aan dat ze in de klas met een vriendinnetje vaak dingen wegpakt (ook van het bureau van de juf). Ze doet blijkbaar ook andere âstouteâ dingen zoals op tafels en kasten kleurenâŠ
Ik spreek haar wel aan en ze moet altijd zelf haar buit terugbrengen, maar blijkbaar gebeurt het dus vaker/meer dan ik zelf wist. Iemand tips?
Tummy time heel vaak vergeten en vitamine d ook bij beide kinderen trouwens haha. Tanden poetsen bij een baby is bij de tweede een vrij onmogelijke taak, die doet zân mond gewoon niet open
beide kinderen zijn verder gewoon gelukkig en gezond haha
Wij hebben altijd gewoon warm water uit de kraan gepakt voor de fles.
Voor de rest best braaf geweest volgens mij
Want water uit de kraan is niet braaf? Ik heb echt geen seconde nagedacht om flessen water te gaan kopen voor flesjes.
Nee geloof dat ze zeggen dat je water moet koken en afkoelen ofzo?
Je moet koud water koken en afkoelen of koud water in de magnetron doen. Je mag geen warm water uit de kraan pakken.
Oh, zo! Ik las het als dat je eigenlijk geen kraanwater mag gebruiken. Over het woordje âwarmâ heen gelezen
Koken hoeft niet in Nederland volgens het Voedingscentrum. Warm water kan meer metalen afgeven in het water, daarom is koud beter.
Edit: ik heb ook wel eens warm water gepakt uit de kraan trouwens. En ook âs nachts wel een paar keer een luierwissel gedaan zonder te poetsen met koud nat doekje. Dan sliep ze weer na een fles en dacht ik joe poetsen doen we morgen weer.
Wat poetsen met een koud nat doekje??
Ik heb bij de tweede juist strenger tummy time gedaan. Steriliseren dan weer één keer en daarna niet. Bij de oudste wel wekelijks ofzo.
Nooit iets gesteriliseerd (volgens de kraamzorg niet nodig, beetje bacteriën zijn juist goed), niets gestreken, wel alles het eerste jaar gewassen met parfum- en kleurstofvrij wasmiddel, nauwelijks tummytime (maar mijn baby sliep op mijn borst en lag daar sowieso veel, dus die houding leek eigenlijk op tummytime, omdat ze daar haar hoofd veel omhoog deed, kreeg compliment dat ik haar vast veel op haar buik liet liggen), wel iedere dag vitamines.
Haha de billen. Dus zonder zoân koud billendoekje gewoon alleen letterlijk de luier wisselen als het een plas luier was.
Ah ik heb jongetjes dus misschien is dat anders, maar ik heb dat nog nooit gedaan.
Ik met mijn meisje in principe ook niet hoor.
Bij de tweede bouwde ik mezelf in met kussens en deed ik een warme trui aan en dan liet ik de baby op mij slapen in de nacht als ze niet meer verder kon slapen.
Durfde ik bij de eerste echt niet.
@Nefertiti @Huismus ik ben heel benieuwd hoe jullie verschonen zonder doekjes. Of gewoon met wc papier? Of iets anders?