Tips, ervaringen & aanraders #10 (Deel 10)

Ik heb dit ooit gekocht, maar de meeste locaties lagen noordelijk bij grote steden. In Limburg was het bagger of ik ken de plekken al.

3 likes

Tweedehands gekocht en kun je voor dezelfde prijs weer verkopen.

En zooo eens met jou @JustinBieber

1 like

Ik vind ze ook niet eens mooier dan andere draagzakken, het is gewoon een statussymbool.

7 likes

Deze heb ik dus voor de newborn fase! Ik kon niet meer op de naam komen. Heel fijn ding voor die echt kleintjes en had ‘m toen zo gevonden op Marktplaats.

2 likes

Toevallig Leonie? :crazy_face:
Die draagt haar nieuwe baby ook in een AP en in die van Najell, voetjes erin en hoofd verstopt. Maar die roept meteen MOEDERMAFFIA als ze hem post in die zak, jammer dat zij met best een groot bereik niet open staat voor tips en daarmee mensen kan beĂŻnvloeden.

5 likes

Dit is dus precies wat ik bedoel. Ik heb de artipoppe niet gekozen als statussymbool. Ik probeer de beste keuzes voor mijn kind te maken, niet voor mijzelf.

7 likes

Ik heb zowel een Bykay en een Artipoppe (beide geleend) en vind de artipoppe véél fijner. Inderdaad niet direct vanaf Newborn (toen gebruikte ik een doek), maar zodra de baby groot genoeg is is een artipoppe heel fijn vind ik. Die van Bykay is best een gedoe om de baby in te krijgen, terwijl het principe eigenlijk hetzelfde is. Ik denk dat de artipoppe wat steviger is en daarom makkelijker.

3 likes

Oeioei ik heb even gekeken op de Instagram van Leonie en zij heeft zich volgens mij echt 0 ingelezen in hoe ze haar baby daarin moet dragen (in die Artipoppe), baby zit daar wel heel onhandig in.
Ja dat hele moeder maffia gedoe is natuurlijk heel naar en laten we vooral elkaar helpen ipv afbranden, maar ik kan toch echt niet begrijpen hoe je een product voor je baby aanschaft (of gespond krijgt whatever maar iig gebruikt) en dan niet een klein beetje info opzoekt over hoe je het moet gebruiken, zeker als het gaat over de houding waarin je pasgeboren baby voor een langere tijd zit/ligt?
Als je je baby flesvoeding gaat geven (zoals zij doet) ga je toch ook op de verpakking kijken hoe je dit moet klaarmaken?

6 likes

Ja dit is precies wat ik bedoelde! En zeker als je benoemt dat je ergonomisch dragen belangrijk vindt én er kennelijk op gewezen wordt door anderen, dan snap ik niet hoe haar kind zo in een draagzak belandt. Dan zoek je toch even op hoe het werkt?

En ik wist het ook allemaal niet, tot ik een keer werd aangesproken door een andere moeder die me geholpen heeft met de draagzak goed afstellen.
@colalight bij die van Najell hoort dat dus?!?!?! Die voetjes Ă­n de draagzak.

En echt, als merken dit soort dingen voorschrijven en in het geval van artipoppe en najell ook zeer ruim influencers en foto’s gebruiken waar kindjes niet goed in zitten (hallo, dan stuur je als merk toch even een draagconsulent mee?), dan kan je sowieso ouders al 0 kwalijk nemen. Vind trouwens artipoppe er tegenwoordig echt veel beter uit zien dan een paar jaar geleden, dus fijn om te zien dat het wel gewoon kan en fijn draagt met een heel kleintje.

1 like

Maar wie zegt dat ze dat niet gedaan heeft?
Ik snap heel goed dat ze geen zin heeft opmerkingen, ik zou ook echt moe worden van dit gedoe of je baby helemaal 1000000%perfect in een draagzak zit of gewoon goed. Ga er maar gewoon van uit dat alle ouders het beste willen voor hun baby. En alleen als je ziet dat een kind echt in gevaar is, even ingrijpen. Maar verder gewoon niet mee bemoeien

8 likes

Ik zoek een boekje om te leren tekenen voor mijn kleuter. Ik zie veel verschillende boekjes voorbij komen maar ik vind het lastig om te bepalen welke goed zijn voor kinderen die nog niet kunnen lezen.

1 like

Was het maar alleen maar de influencer posts! Ze adverteren (dus bewust als merk jezelf zo neer zetten in een gestagede fotoshoot) ook met baby’s scheef in de draagzak en naar voor dragend met bungelende knietjes etc :stuck_out_tongue:

Dat vind ik veel nog erger dan de influencer die zijn/haar huilende baby met zweet tussen de naad in een draagzak heeft gehesen en denkt; ja. Nu effe geen gezeik hoe ie zit, hij is stil🙃

Ben het hier grotendeels mee eens maar vind het toch ook soms wel erg jammer dat het idee van “It takes a village to raise a child” niet meer opweegt tegen de moedermaffia situatie. Doordat de moedermaffia zo kut is lijkt het nu net alsof je nooit meer een tip kunt geven of kunt zeggen van joh hey wist je dat de beentjes zus of zo moeten zitten. Dat vind ik wel echt een beetje jammer. We doen het allemaal iig de eerste keer voor het eerst, zo’n kind, en er komt best veel bij kijken. Het is toch vet logisch en helemaal geen schande als je een keer niet meteen iets perfect doet of weet dat iets kwaad kan (draagzak verkeerd omdoen, je kind uit de zon houden met een hydrofiele doek in de kinderwagen, babywalkers ik noem maar wat) en dan zou het eigenlijk juist zo fijn zijn als je dat op normale wijze met elkaar kan bespreken. Door de moedermaffia voelt dat nu gewoon niet eens meer mogelijk.

3 likes

geen idee maar je hebt me wel een goed idee gegeven voor het komende verjaardagslijstje

ik ga denk ik deze er op zetten:
image

(het eerste stap voor stap tekenboek)

of

image

(ik kan 1000 dingen tekenen)

3 likes

Leuk. Die tweede lijkt me wel lastig, weet even niet hoe oud jouw kind is. Maar ik denk dat als je basisvormen gebruikt en dat samen tot een geheel komt (kattenhoofd is een rond en twee triangels bijvoorbeeld) dat makkelijker en vooral minder frustrerend is voor mijn 4-jarige. Dus daar ben ik wat meer naar op zoek.

2 likes

Ook 4 (wordt 5 in oktober)
Die 2e was idd meer op de groei, voor als ze wat meer skills heeft maar die 1e zou wel moeten lukken bij haar nu denk ik

Anders misschien zoiets?

3 likes

Je kunt best af en toe een tip geven aan je buurvrouw of je tante of whatever, maar dan moet je ook kunnen accepteren dat sommige mensen daar niet op zitten te wachten. Laatst kwam er op straat een wildvreemde vrouw naar me toe die achterstevoren naar mijn 1,5-jarige in de buggy liep te kijken, inhield en me ging vertellen hoe slecht een speen is en dat hij daar echt mee moet stoppen. Ja sorry, maar dan krijg je geen vriendelijke reactie van me. Ik ken je niet, jij mij niet en zeker mijn kind niet dus bemoei je lekker met je eigen zaken.

Dat je als influencer niet dagelijks op tientallen ongevraagde tips zit te wachten, snap ik trouwens ook wel. Ik zou het als ik hen was al niet eens delen, maar heb het idee dat sommige ouders stories of posts helemaal uit zitten te pluizen tot ze iets gevonden hebben om over te zeiken.

Nouja dat is het punt dus, er dreigt wel direct gevaar, want als dat rugpand te hoog over het gezichtje zit (wat je vaak ziet bij influencers die hun newborn in een Artipoppe laten bungelen) kunnen ze gewoon te weinig lucht krijgen (rebreathing) en stikken.

2 likes

Deze hebben wij en is echt heel leuk! Qua moeilijkheidsniveau is het prima voor een 4 jarige :slight_smile:

1 like

Dit zie je op straat ook echt zo vaak hĂš. Bijna vaker wel dan niet.

1 like