Tips, ervaringen & aanraders #10 (Deel 10)

Haha hoe verzin je het. Ik had een keer dat ik bij het stoplicht stond en dat een vrouw me aansprak omdat het haar van mijn zoon veel te lang was.
Mens waar bemoei ie je mee.

3 likes

Ik heb magnetic tiles gekocht bij de action. Echt een mega succes (voor nu dan ).
En een magnetic drawing board, ook leuk maar dat vinden mijn man en ik denk ik nog leuker dan dochter :smile:

3 likes

https://www.bol.com/nl/nl/p/ik-leer-tekenen/1001004005751354/?Referrer=ADVNLGOO002008J-S--1001004005751354-PMAX-C-22291015889&gad_source=1&gad_campaignid=22294755970&gbraid=0AAAAAD5OnmOKsVHFBoiEfXoiWxNHDZQyl&gclid=Cj0KCQjwqebEBhD9ARIsAFZMbfwzP6JLNktjL-gFBOjy2k8DAtsiYBYSvNTDupdpmnntk8SPAXZF-iUaAuTVEALw_wcB

Wij hebben deze! Van makkelijke figuren dieren of poppetjes maken.

Zeg je hier dan iets van? Vraag voor iedereen: geef je weleens ongevraagd advies omdat een situatie in jouw ogen echt gevaarlijk is?
Ik doe dit eigenlijk nooit. Volgens mij word ik hier als onderdeel van de draagmaffia gezien (@JustinBieber) maar ik probeer het echt alleen te doen als er advies wordt gevraagd. Ik heb ook een kennis/vriendin die met de artipoppe draagt met haar kindje vanaf maat 56, maar ze heeft mij nooit gevraagd ernaar, dan ga ik dat ook niet ongevraagd benoemen en hoop ik dat ze gewoon weinig draagt en alert blijft.
Ik zeg wel altijd tegen aanstaande moeders van wasbare luiers en draagzakken zijn m’n hyperfocus geweest dus app me vooral als je vragen erover hebt.

6 likes

Maar dat is toch het cruciale verschil? Ik snap gewoon heel vaak niet waarom met name vrouwen het nodig vinden om ongevraagd opvoedadvies te geven. Hoe een ander het doet is misschien niet jouw manier, maar ook niet jouw kind dus boeien.

3 likes

Ik bedoelde er niemand specifiek mee.

2 likes

Haha, ik zeg ook altijd tegen mensen dat ze me vooral moeten bellen over eerste hapjes, cosleepen en wasbare luiers. Praat daar nog steeds supergraag over. Maar de reacties zijn niet overweldigend, dus ik houd maar wijselijk mijn mond, zelfs als het over onveilige slaapsituaties gaat. Iedereen wil het toch zelf uitvinden denk ik en heeft ook maar capaciteit voor een beperkt aantal hyperfocusonderwerpen.

2 likes

Die Djeco teken kaarten hebben wij (tweedehands zelfs) en zijn echt leuk! Helaas vindt mijn kind tekenen stom, maar ik vind die zelf ook nog wel leuk om simpel tekenen te oefenen

1 like

Dank je!

en @JustinBieber, mijn dochter is elf maanden dus ik orienteer me op een stoel voor een tot vier jaar. De huidige was makkelijker, omdat die op een bepaalde wagen moest passen. De Isofix gaan we nu nieuw kopen, dus alles kan!

Wij hebben de mica 360 pro daar zit de isofix al aan vast. We zijn er heel blij mee. Staat dat die tot 4 kan maar ik denk dat ze na 3 wel weer toe raakt aan een grotere stoel waar ze dan weer langer in kan

2 likes

Novi baby! Isofix, 360, kan tot langer dan 4 én betaalbaar.

2 likes

Volgens mij zag ik deze vraag al voorbij komen, maar waar vind ik nog een uv zwempakje maat 56/62? Alles is uitverkocht lijkt het.

Sowieso lijkt maat 56 onmogelijk te vinden. Tis ook niet dat ik met de baby in de zon ga zitten maar ook in de schaduw wil ik zo’n klein hummeltje graag uv bescherming aantrekken

Hema, zalando, h&m en eigenlijk half google al geprobeerd :sweat_smile:

Ik vind online wel een hoop opties in maat 62/68 (swim essentials en little dutch) als je zoekt op uv shirt

1 like

Zoiets?

1 like

Je kan nog Vinted proberen, weet niet wanneer je het nodig hebt? Als het op korte termijn is zoeken op jouw plaatsnaam zodat je het bij iemand kan afhalen?

2 likes

Jaa google zegt dat idd maar op de sites zelf zijn die maten uitverkocht!

Ga vinted proberen idd en @Spaarlamp ook een optie!

——-

Hoe doen mensen dit met een newborn en dit weer. Baby wil aan ons geplakt maar we zweten ons beide helemaal kapot

1 like

een hydrofiel tussen jou en de baby voor minimale plak coverage

4 likes

Er staat geen uv-factor bij toch? Dan zou ik er niet vanuit gaan dat het bescherming biedt.

@Chicago ja, je kapot zweten :hot_face: ik moest moest mijn baby tot rust bouncen op de fitnesbal, herinner me dat ik een hydrofiel onder mij moest leggen om niet weg te glijden :sob: sterkte, echt pittig de combinatie met dit weer.

1 like

Late reactie maar zou deze ook leuk zijn voor een 2,5 jarige? Wil graag de hitte ontvluchten in de bios. :smiling_face_with_tear:

Oooh iemand nog tips voor een peuter van 2,5 jaar die alleen maar zeurend en schreeuwend kan praten. Wat een irritatie. We zeggen nu al steeds dat hij met z’n normale stem moet praten omdat we hem anders niet verstaan. Maar het lijkt nog niet te helpen. Hij gaat alleen maar harder schreeuwen en gillen en dat eindigt vaak in een hysterische bui.

We hebben net een baby dus ik vermoed dat dat het versterkt. We proberen hem uiteraard ook alle aandacht te geven en ik heb ook niet het idee dat dat het perse is.

4 likes