Tips, ervaringen & aanraders #10 (Deel 10)

Verse ravioli met een potje verse saus (meestal die tomatenroomsaus). Deze week ook weer 1+1 gratis. Dit is alleen ravioli koken, afgieten en dan de saus er doorheen mengen (warmt op door de hitte vd pasta).
Er zit niks gezonds in maar het is goedkoper dan pa.tat afhalen en sneller, en das ook niet gezond.
Als ik iets meer energie heb maak ik gebakken aardappels met voorgesneden groenten en een vegaburger. Maar dat duurt wel langer.

8 likes

Hak bonenzak met een extra paprika erdoor en dan in een wrap (die ik eigenlijk nooit opwarm). Bonus: met geraspte kaas en beetje avocado.

Orzo met geraspte citroen, dille en peterselie (even in de hakmolen, als het redelijk fijn is eet mn kind het wel), olijfolie en doperwten onder warm water afgieten.

Tortellini van de verse pasta afdeling met spinazie uit de diepvries (vind met verse spinazie en dan beetje citroen en mascarpone erdoor wel lekkerder en is ook weinig werk, maar verse spinazie wordt hier niet gegeten)

Ik ben ook benieuwd naar de Hak Shakshuka zak! Ik maak zelf vaak shakshuka maar dat is wel veel snijden etc. Dan met een pita uit de broodrooster erbij.

Zak ovengroenten uit het versvak of diepvries met aardappels en vegaburger uit de oven.

6 likes

Pasta met diepvrieserwten, ei (erdoorheen geroerd dat het een beetje stolt) en geraspte kaas en olijfolie. Maar dat ik ik zelf niet per se graag. Anders wraps met kidneybonen, mais, kaas, evt. avocado of komkommer als ik het heb, crĂšme fraiche en salsa. Eventueel nog (vega) kipschnitzel erbij. De kinderen laten dan de salsa weg meestal.

4 likes

Wraps of aardappeltjes uit de airfryer met een schnitzel of vissticks.

Maar 9/10 keer wil mijn peuter dat ook niet en eet hij brood, geen zin in strijd.

3 likes

Wat hier in huis recentelijk een hit is: gnocchi bakken in de pan, op het einde wat gesneden cherry tomaten mee bakken, bol mozzarella erover scheuren en even roeren, beetje pesto erdoor en klaar :smile:

En afhankelijk van de dag vinden ze dit ook lekker: gyoza uit de diepvries even bakken in de pan en dan edamame boontjes erbij (ook uit diepvries, even in gekookt water en that’s it) en gemanieerde stukjes tempeh bakken (van die ketjap tempeh van de AH).
Gyoza kan ook worden ingewisseld voor broodje bapao en tempeh kan ook worden ingewisseld voor een gebakken/gekookt ei.

5 likes

Nouja, pasta met roomboter is ook gewoon heel erg lekker :drooling_face: dus je hoeft niets anders te doen op zich.

1 like

‘Chili con carne’. Ik koop zo’n zak met bonen, een blikje tomatenblokjes, mais en gehakt, dat gooi ik allemaal in één pan en dan rijst koken. Schep eerst voor kind op en daarna wat van die chili kruiden er doorheen voor mezelf.

Je hoeft niks te snijden en als ik zin heb om te snijden doe ik er knoflook en rode ui bij. Anders ook wel eens poeder.

4 likes

Help mijn kind is voor het eerst ziek met de heel tijd spugen. Hij is bijna 2. Heb hem helemaal slap en hangerig van de opvang gehaald en heeft al twee keer uit het niets z’n hele kleding ondergekotst. Hij is nu in slaap gevallen in z’n eigen bed op een handdoek in de hoop dat als hij weer spuugt ik alleen die handdoek hoef te vervangen maar hemeltjelief wat een gedoetje

Wat zijn de tips hierin haha

4 likes

Deze snelle recepten zijn echt precies wat ik nodig had :grimacing::raised_hands:t3:

5 likes

Uitzitten en hopen dat je het zelf niet krijgt :tired_face: (en natuurlijk zorgen dat hij genoeg vocht binnenkrijgt, maar dat weet je wel).

Ik heb sinds de jongste 1 is standaard van die matrasbeschermers onder de hoeslakens zitten, zodat het niet in het matras trekt.

Kreeg toevallig vanmiddag bericht van de opvang dat het daar heerst, dus eigenlijk helemaal geen zin om ze morgen en overmorgen te brengen. Vind buikgriep met stip echt het allervreselijkste qua ziek zijn.

1 like

Voldoende laten drinken. Ook als je kind spuugt. En haal ors in huis!

Minstens 1 plasluier per etmaal zei de huisarts bij ons.

Heel veel sterkte!

Pasta (maakt niet uit welke vorm), met een pot saus (kant en klare uit de koeling of bijv pesto van grand italia met room) en geraspte kaas

(Met snack groenten ernaast, komkommer paprika en worteltjes)

3 likes

Witte bonen in tomatensaus uit een pot met een gebakken ei en gekookte wortels is hier ook een succesnummer.

2 likes
  • Zalmpasta met spinazie uit de vriezer (plakt beter aan dus eten ze bij mij dan meer van)
  • Kip pesto brocolli pasta (voorgesneden brocolli later in dezelfde pan als de pasta gooien)
  • Traybake (wij houden van veel verschillende groentes dus als we het drukke hebben koop ik veel verschillende zakjes met voorgesneden groente en maak ik er 2 porties van) met voorgesneden kip op de bakplaat besprenkelen met olijf olie en honing in de oven.
1 like

Mijn dochter gaat elke keer in het van haar broer of zus liggen. Dan ligt ze helemaal op het kussen en trekt ze de deken over zich heen. Nu zag ik dat ze ook ledikantdekbedjes hebben, maar ik twijfel of dat gevaarlijk is. Ze slaapt ook vaak in ons bed maar dan heb ik toch nog toezicht. Ik ben nu aan het stoppen met borstvoeding dus leek me ook wel leuk om haar een “grote meisjes” bedje te geven. Ik hoop dat ze straks dan ook gaat doorslapen haha.

Leuk al die snelle maaltijdtips! Vind die Hak zakken ook nog wel een goede om in huis te halen. Die verse pasta eten we ook vaak, dan gooi ik nog wat geroosterde kikkererwten, tomaatjes, verse spinazie en humus er bij (klinkt raar maar is echt vet lekker).
Diepvriesspinazie kan ik ook wel eens proberen bij mn kids.

6 likes

Volgens mij mogen ze vanaf 2 jaar een dekbed en kussen. Mijn zoontje is net 2 en hij slaapt nu in een peuterbed maar ivm de warmte met een grote hydrofiel als dekentje. Na een aantal weken ga ik het peuterdekbed introduceren
 Ik moet zeggen dat mijn zoontje rond 12u wakker wordt en bij ons komt liggen, dus ik maak me weinig zorgen om hoe hij de hele nacht slaapt

Orzo! https://www.pickuplimes.com/recipe/creamy-tomato-orzo-1326

2 likes

Dingen met veel spuug in de wc houden en doortrekken, alvorens het in de wasmachine te doen. En verder uiteraard steeds wat drinken en het uitzitten.

Ja dit bij ons ook maar dan ook wel eens met gehakt of spekjes. Of pijnboompitjes voor vega.

Plus wraps met vega kipburger, komkommer, paprika en sla. CrĂšme fraiche op de wrap smeren, of avocado.

Toevallig staat dit hier morgen en overmorgen ook op het menu :joy:

3 likes