Tips, ervaringen & aanraders #10 (Deel 10)

Sterkte!

Ik vond dan handig:
Bed zo leeg mogelijk (knuffels etc)
Bed dubbel of driedubbel opmaken (matrasbeschermer / hoeslaken en dat 2 of 3x zodat er telkens snel een slaapklare laag is)
Handdoek en emmer bij de hand op de kamer en war water om te drinken
Zacht lichtje aanlaten zodat je niet in de donker moet checken of alles ok is…

1 like

Ahh sterkte, dit is zo vies en vervelend. Idd was eerst goed uitspoelen voor je het in de wasmachine doet want ander blijft het echt goor. Ik laat mn kind dan ook altijd op handdoeken slapen met een emmer naast het bed in de hoop dat dat de ergste viezigheid tegenhoud. En lange haren in een knot of vlecht want anders moet je als het tegenzit snachts ook douchen

Pasta met tonijn. Uitje bruin maken, blik tomaten erin, blikje tonijn erin. Ondertussen pasta koken. Hooguit 15 min werk.

Of pasta pesto met champignons. Idem snel te maken.

1 like

Ahh! Ik gaf dan meestal iets als appelsap of theetje (afgekoeld) met suiker.

Lidl heeft diepvrieszakken met pastamaaltijden die mijn kinderen heel lekker vinden.

Groenten pureren met een bakje huttencase en kruiden. Uitje, knoflook en evt spekjes bakken, groentensaus erbij, pasta erbij. Hier favoriet met puntpaprika’s uit de oven of met een gekookte broccoli. De enige manier dat er nog groenten naar binnen gaat momenteel :sweat_smile:

1 like

Gehakt met Mexicaanse kruiden en groenten naar keuze (vaak paprika, mais en kidneybonen) bakken. Dat in een wrap met wat zure room en cheddar. Voor de kinderen een dubbele wrap met cheddar ertussen laten smelten en als zijnde quesadilla. Altijd een succes.

Of inderdaad een simpele AVG (vaak van die barbecue krieltjes of aardappelkroketjes uit airfryer) met een (vega)schnitzel en erwtjes.

2 likes

Ik weet niet hoe oud je dochter is, maar wij zijn op een gegeven moment (toen ze tussen de 2 en de 3 was) overgegaan naar een peuterdekbed in een ledikant. Past prima en kun je daarna ook nog goed gebruiken als ze naar een peuterbed gaan. Ziet er ook mega knus uit.

3 likes

Ik kook vaak die verse pastasaus van AH/Jumbo met pasta. Als ik zin heb pureer ik er extra groente doorheen en anders komkommer/paprika voor ernaast

Of een soepje met stokbrood (chineze tomatensoep is hier een hit)

1 like

Kan wat mij betreft prima, hebben wij ook gedaan bij onze oudste. Hij was toen 3 denk ik. Hij werd te groot voor de slaapzakken en toen hebben we een dekbedje in het ledikantje gelegd, ziet er inderdaad heel knus uit.

1 like

Iemand hier wel eens te maken gehad met een te hoog aan prolactine? Ik moet nu laten prikken hierop ivm blijvende stuwing en belachelijke melkproductie

2 likes

Volgens mij is het hier al eens benoemd maar ik wil even dit boekje tippen.

Je hebt ook versies voor jongere of oudere kinderen. Ik ben er deze week mee begonnen en het is zo’n gigantisch succes! Je neemt samen de dag door aan de hand van verschillende plaatjes en elke dag is er een opdracht om samen te doen. Dit was bijvoorbeeld vandaag:

30 likes

Oh wauw wat leuk dit! Meteen besteld voor de net-kleuter-af hier!

1 like

Yes ik! Eeuwen geleden dat ik hier nog eens postte, maar ik heb een microprolactinoom (ontdekt na eerste zwangerschap en moeite om zwanger te geraken + veel stuwing en melkproductie / moeite om te stoppen met borstvoeding na 13 maanden). Wat wil je graag weten?

2 likes

Wilde je een dm sturen maar dat lukt niet.

• hoe kwam je hierachter?
  • wat voor onderzoeken moest je doen?
  • wat was de behandeling?

En als ik het goed begrijp ben je meer dan een keer zwanger geweest? Na je eerste zwangerschap dus deze klachten?

2 likes

Hier hetzelfde gehad als bij @Who
Na mijn eerste kind af en toe blijven lekken en menstruatie deed raar. Ook vw andere klachten zoals vermoeidheid toen bloedgeprikt bij huisarts waarna doorgestuurd naar de internist. Waarde was te hoog en dat is toen nog een keer gecontroleerd. Het was gelukkig niet torenhoog, maar wel reden genoeg voor een MRI-scan van het hoofd om naar een prolactinoom (=goedaardig) te kijken. Dit was bij mij niet zichtbaar, maar de waardes waren wel te hoog. Gedachte was dat ze dan erg klein waren. Hierop gestart met dostinex. Dat is een middel om prolactine aanmaak te verminderen en daarmee melkproductie te verminderen. Het was een verschrikkelijk middel. Ik kreeg er zeer lage bloeddrukken van en viel elke keer om. Maar het deed z’n werk. Na een tijdje mocht ik met proef mee stoppen. Waarde is toen nog een paar keer gecontroleerd en dat bleef gewoon goed. Zwanger geraakt via een IUI traject voor een tweede en nadien dit probleem NIET gehad.

Ah dankjewel voor je ervaring. Wat naar dat je je er zo slecht door voelde zeg maar gelukkig werkte het dus wel. En kreeg je het niet nog een keer!

Ik vraag me af of je borstvoeding kan blijven geven met die medicijnen. Vermoed van niet.

Moet wel zeggen dat ik me verder niet herken in andere klachten die ik lees (online en bij jullie), behalve teveel melkaanmaak (menstruatie weet ik niet want na het stoppen van de pil direct zwanger). Ga straks de huisarts bellen en vragen wat zij ervan vinden (bloedonderzoek is op advies van lactatiedeskundige)

@Pippa en @Loretje

Ze is nu 2 jaar! Ik heb ook nog een peuterdekbed maar die is wel echt te groot. Ik heb hem gister gelijk besteld, ze hadden ook allemaal leuke overtrekjes in de aanbieding bij de wehkamp. Hoop dat het een beetje op tijd binnenkomt dan kan ik het gelijk wassen en vanavond haar bedje nog opmaken. Ben heel benieuwd naar haar reactie!

1 like

Dit is zo leuk! Vanaf 5 ook nog leuk? Wil het kado geven

1 like

Heeft iemand het babybadje van We-Too? Moet daar per se het badzitje van hetzelfde merk in, of zou je ook een andere (goedkopere🤣) kunnen gebruiken?

3 likes