Tips, ervaringen & aanraders #10 (Deel 10)

Ik zou persoonlijk sowieso een goedkoper badje kopen, mijn baby is er 2 keer in geweest want die vindt het helemaal niet fijn dus we nemen hem mee onder de douche.
Edit: plus de standaard is voor mij te hoog waarbij ik m niet goed vast kan houden, of op een krukje moet staan ofzo dus daar zou ik ook rekening mee houden

1 like

Jouw baby is nog niet geboren toch? Ik zou het zonder babyzitje proberen en als je dat bij eht badderen vervelend vindt kan je die altijd nog kopen. Ik had er geen en heb het geen moment gemist.
Edit : ons badje was trouwens 15€ met standaard via marktplaats en wordt met 3 jaar nog steeds 2 x per week gebruikt :sweat_smile:. We zijn wel al een half jaar de stop kwijt maar hij staat gewoon op de grond in de douche met een foamplakfiguur eronder.
Edit 2: hoe klapt die standaard op? Das toch helemaal niet handig om altijd een badje met zulke wijde poten in je badkamer te hebben staan?

2 likes

Ja kan ook prima voor een kind van 5! Geloof dat de opvolger vanaf 6 jaar is.

Ik vond het echt een rotbad en ben blijer met mijn stokke flexi. Misschien minder mooi maar veel praktischer

5 likes

Is een BabyBjorn echt zo goed/uniek als wipstoel? En hebben jullie andere aanraders?

Ik vind het echt best duur voor iets wat je niet zo lang gebruikt. Op Marktplaats al gekeken maar 75 euro voor een schmutzig en verwassen ding vind ik ook zonde :sweat_smile:

1 like

Wij hebben het flexibath van Stokke. Ideaal, want klap je zo in en ook fijn dat ze er langer in passen als ze groter zijn. Een dreumes/peuter gaat prima als hij op de grond staat. Je hebt ook nog een XL versie, hier geen ervaring mee.

2 likes

Wij hebben er een van kinderkraft, €20 op Vinted. Mijn schoonzusje heeft die ook een, wordt al 3 jaar heel veel gebruikt door haar kinderen

2 likes

Hier ook groot fan van de Stokke Flexi! Staat in het grote bad en wordt elke dag gebruikt. Scheelt een hoop water om niet het grote bad te moeten vullen, en de Stokke is makkelijk op te vouwen. Al doe ik dat laatste in de praktijk eigenlijk nooit. Het is esthetisch niet zo’n mooi ding in m’n badkamer, maar hij is wel echt heel handig.

2 likes

Wij hebben het heel veel gebruikt. Deze werd ook aangeraden door de kinderfysio, omdat hij ergonomisch is. Hij zakt zeg maar in door het eigen gewicht van de baby, en is niet voorgevormd, zoals sommige andere wipstoeltjes. Fijn is ook dat hij helemaal plat kan waardoor je hem op kunt bergen onder de bank o.i.d. en makkelijk mee kan nemen.

Ik heb hem ook op Marktplaats gekocht trouwens, je kunt de hoes gewoon wassen, dus vond ik prima. Hij wordt nu al door het vierde kindje gebruikt (mijn 2 kinderen en 2 kinderen van mijn zusje) en is nog steeds helemaal goed.

@Tumtum wij hebben bij beide kinderen het babybadje echt zó weinig gebruikt. Kindjes gingen al heel snel gewoon mee onder de douche. Ik zou persoonlijk een duur badje echt zo zonde hebben gevonden. Stokke Flexi hebben we gekocht toen ze ouder waren en is wel echt een aanrader.

3 likes

Wij vonden hem echt heel chill. Alleen het is een vrij simpel ding verder. Kan me niet voorstellen dan een goedkopere optie niet net zo goed werkt :woman_shrugging:

2 likes

Kom ik weer met mijn eeuwige opmerking maar: je kunt deze ook huren via TinyLibrary! Dan weet je dat-ie schoon is en als je kind er niet meer in hoeft zit je niet met een stoeltje waar je weer vanaf moet zien te komen.

5 likes

@Spaarlamp @Sanseveria Jullie schrijven allebei dat jullie je baby meenemen onder de douche, maar hoe was je je baby dan? Misschien een stomme vraag, maar je hebt 1 arm natuurlijk nodig om je baby te dragen, dus als je dan tussen alle plooitjes (nek, oksels, maar ook tussen de beentjes en billetjes) wilt wassen lukt dat toch bijna niet?

2 likes

Ik ben altijd op een krukje gaan zitten onder de douche. Ook veel relaxter voor jezelf. Gewoon zo’n plastic badkamer krukje van IKEA.

1 like

Wij hadden sowieso zo’n soort washand, zodat de baby niet zo snel kon wegglippen: Baby Shower Glove voor betere grip ✔️ | Nifty Baby Bij de eerste veel gebruikt, maar bij de tweede al wat zekerder, dus eigenlijk niet gebruikt bedenk ik me nu. Maar dat is wel fijn voor als je alleen bent. En vaak ging dan mijn vriend bijv. met de baby douchen en dan stond ik erbij om hem/haar aan te pakken, zeep aan te geven etc.

Ik vond dat hele bad opzetten, vullen etc. echt zoveel werk. Beide keren echt maar 2 weken gedaan.

3 likes

Jullie hebben me overtuigd. Ik ben toch gezwicht voor de BabyBjorn hype, sorry @Spaarlamp :joy:.

Heb iets langer op MP gezocht, en 3 km van me af was er toevallig eentje voor 60,-. Gelijk berichtje gestuurd en die vrouw was thuis en mocht gelijk komen. Ben net thuis. Deze ziet er netjes uit, wel de hoes voor de zekerheid even wassen. Maar ben benieuwd :muscle:

@Junebug85 Wel altijd met man erbij in de douche voor het overpakken en als je jezelf wil wassen. Hydrofiele doek of ruwe lange washand op de linkerarm en een klein hydrofiel washandje in je rechterhand. Gaat best prima zo en best gezellig!

6 likes

Op een hydrofiel washandje wat zeep doen en daarmee kom je in alle kieren. Maar ik douche dan zelf eerst en als ik klaar ben brengt mijn man de baby, blijft dan in de buurt om evt shampoo enz aan te geven en naderhand pakt hij de baby ook weer aan om af te drogen enz. Helemaal alleen zou ik niet durven hoor, wat als je toch uitglijdt ofzo.

2 likes

Als ik alleen met de baby ging douchen legde ik altijd het aankleedkussen op de vloer van de badkamer met een grote doek/badcape er op klaar. Als de baby dan gewassen was (gaat met 1 hand prima, baby in de andere arm vasthouden met een hydrofiel of die lange washand) legde ik de baby daar op en kon ik mezelf wassen en afdrogen. Vond het altijd echt heerlijk om te doen.

2 likes

@Spaarlamp @Kusjessoldaat @JustinBieber @fullmoon

Ik heb ‘m al gekocht :sweat_smile: Prima prijs voor betaald via Vinted want de nieuwprijs is idd belachelijk. Mn schoonzus heeft hem ook en is er tevreden over, haar kindje wil niet onder de douche. Ik wist niet dat je eerst ook zonder badzitje kunt proberen.

Blame the hormonen maar ik wilde dus per se een ‘mooi’ badje en ja waarschijnlijk ga ik er nog spijt van krijgen maar dat zien we dan wel weer :joy: Het badje kan in ieder geval gewoon in de badkamer blijven staan, inklappen is niet nodig. Met baby onder de douche lijkt me doodeng en niet handig als dat steeds met zijn tweeën moet? En als je alleen bent moet je ook jezelf afdrogen enzo. Met zo’n badje lijkt me juist fijn dat je alleen je baby wast, en als hij wat groter is kan hij nog even in bad spelen.

7 likes

Ik vond het wel altijd heel glibberig door alle zeep dus ik zorgde wel dat ik laag/op de grond zat, dan kun je de baby makkelijk op schoot manoevreren en wassen

Dat bad lijkt me echt mega onhandig met die wijde poten zo.
Ik deed m’n baby wel vaak in babybad en dan aankleedkussen naar de badkamer. Luier en schone kleertjes mee. Handdoek + twee hydrofielen op het kussen. Baby erop. Baby inzepen. Baby met hydrofiel en al naar badje. Baby afspoelen etc.
Dan haal je je baby eruit (hydrofiel gewoon erin laten) leg je je baby op de overgebleven hydrofiel en handdoek. Lekker afdrogen en aankleden. En ik deed talkpoeder in de plooitjes maar dat doet niet iedereen.

Douchen met baby kan ook maar dat is gewoon voor lekker en niet per se voor allebei zo schoon mogelijk worden. Een baby hoeft trouwens niet elke dag met zeep gewassen hoor dus die routine met het badje deed ik niet dagelijks

2 likes