Tips, ervaringen & aanraders #10 (Deel 10)

Als je er de ruimte voor hebt, prima toch! Ik heb een stokke en de kraamzorg raadde juist af om de babyzit te gebruiken. Volgens mij omdat zelf vasthouden veiliger is. Pas toen ze groter was gebruikte ik het als een soort extra steuntje om het gewicht beter te verdelen en zodat ze iets meer vrijheid had om te spetteren ipv in een houdgreep vastgehouden worden.

Ik vond douchen met een newborn ook niks. In bad doen ook niet maar loste dat op met 1 badje per week :joy:

6 likes

OkĆ© dan komt het hierbij op de lijst ā€˜kopen als het nodig is’! :blush:

Of hier even vragen. Ik heb een ongebruikte liggen, zijn vast meer mensen die hem over hebben.

3 likes

A) hoe ga je om met een temperamentvol kind van 1,5

B) hoe troost je een kind dat niet geknuffeld/opgepakt wil worden, maar wel je aandacht vraagt

Send help :sos::joy:

3 likes
  1. https://www.bol.com/nl/nl/p/temperamentvolle-kinderen/9300000167927032

2. Ik heb vaak er naast gezeten, op de grond. Aangegeven dat ik er was, dat hij veilig was of soms juist in stilte. (En ook regelmatig daarna gewoon er zelf doorheen gezeten hoor)

4 likes

Tippie; het boek Temperamentvolle Kinderen kun je ook (gratis) luisteren op Spotify. Als je een betaald Spotify account hebt.

Heb er zelf veel aan gehad.
@Cam

5 likes

Zelfde als @Anna88
Enige dat hier helpt is vooral niet aanraken/optillen maar wel dichtbij zijn. Op het moment dat verdriet/drifrbui minder aan het worden is(duurd soms wel heel lang) zeg ik altijd als je wil knuffelen kom maar bij me. Soms zegt ze nee en dan ga ik haar afleiden met iets van speelgoed en als ze wel wil dan knuffel ik en zing ik een liedje waar ze rustig van word.
Iets uitleggen heeft hier echt nog geen nut.

3 likes

A) vertragen, veel praten, veel geduld en hier helpt het om mijn kind veel taakjes te geven en het gevoel te geven dat hij mij helpt.

B) liedje zingen of boekje lezen helpt hier wel altijd

2 likes

Iemand tips voor een buggy? De Joolz Aer + lijkt me chill want heel klein in te klappen, makkelijk met reizen maar best wel duur.

De Deryan vind ik er ook goed uitzien. Maar wel best grote wielen en ik lees overal dat die vooral fijn is als je groot bent. Ik ben 1.60 en mijn vriend 1.85 :grimacing:

Dubatti! Zelfde als joolz maar scheelt een meier ofzo

5 likes

Hier een tevreden Joolz Aer gebruiker, heel fijn in te klappen (met 1 hand) en rijdt ook soepel met 1 hand.

2 likes

Easywalker Miley, kan helemaal plat, grote kap en heeft gewoon een valbeugel zonder dat je die los erbij moet kopen. Kind van bijna 3 zit en slaapt er nog steeds heerlijk in. Heb er meerdere keren mee gevlogen en met verschillende soorten treinen/OV en vind het prima met reizen. Hij past zelfs in het reservewiel vak van de auto (mits we het reservewiel eruit halen maar dat doen we toch wel voor vakantie).

4 likes

Ik heb een cybex coya (gekregen van cybex) maar had ik er zelf 1 mogen uitkiezen was het sowieso de joolz aer geworden. Het is even een uitgave maar kwalitatief wel echt de fijnste, en erg geliefd waardoor ze ook tweedehands nog hun geld opleveren.

2 likes

Ik vond de Joolz aer als buggy heel fijn maar ik gebruik hem nu voor de baby ook met de wieg en opzetstukken voor de maxi Cosi. Gebruik die veel liever dan onze grote kinderwagen.
En heel klein in te klappen met wieg en al, past zelfs opgeklapt in de kofferbak van een Citroƫn c1.

4 likes

Mijn vriend van ± 185 vind ā€˜m juist te laag en ik trap steeds op de rem… Ook vind ik dat mijn kind (1,5) teveel ligt en niet goed rechtop kan zitten. Voor de prijs een prima ding, ik had ā€˜m voor 100€ besteld maar denk dat andere fijner zijn.

1 like

Wij hebben de nuna trvl lx. Iets minder compact, maar wel beter geschikt voor lange mensen.

2 likes

Hier heel tevreden met de Joolz Aer. Hele goede kwaliteit ook. Gebruiken hem al ruim 3 jaar en mankeert niets aan. Vind het echt een fijn ding!

3 likes

Ik dacht ook dat de Deryan een fijne buggy zou zijn. We zijn groot fan van het slaaptentje, dus dachten dat de buggy ook fijn zou zijn, maar ze hing er soort van in en ze vond dat niet prettig. We hebben 'm overigens niet gekocht, maar destijds gehuurd.

1 like

Die hebben wij ook inderdaad. Mijn man is 2.00m en had deze wel echt nodig :sweat_smile:

2 likes

Mocht je de wens hebben voor meerdere kindjes, dan schijnt de bugaboo butterfly wel fijner te lopen met meerijdplankje.
Ik had een goedkope quinny dus verder geen buggy ervaringen :sweat_smile:

1 like