Tips, ervaringen & aanraders #10 (Deel 10)

Oh dank voor alle reacties! Ik ga ze even allemaal goed bekijken. Toch ook veel positieve reacties over de Joolz aer dus. Ik zie dat het nu wel in de aanbieding is bij van Asten. Misschien vandaag meteen even ‘proefrijden’ bij de Babydump.

Weet iemand of ze daar ook laagste prijsgarantie hebben? Ik heb bij de babypark zo ooit nog €200 korting gekregen op de kinderwagen omdat die op internet ergens voor die prijs stond (tip dus!)

Edit: ah ik zie bovenin op de website staan ‘altijd de laagste prijsgarantie’ :stuck_out_tongue_winking_eye:

Ik zou zeker even proefrijden en ook je kind er even inzetten als dat kan. Ik zie echt veel buggy’s waar kinderen als zoutzakken scheef in hangen met hun hoofd tegen de stangen gezakt en lange rechte zitgedeeltes waardoor die beentjes recht vooruit steken (ook bij grotere peuters). Die rijden misschien heel lekker, maar voor het kind lijkt het me niet fijn. En ik denk dat dat per kind ook best wel kan verschillen waar ze lekker in passen.

3 likes

Zou wel even van tevoren checken of ze die buggy’s nog in de winkel hebben staan. Bij de babydump waar ik laatst was gingen ze alle ‘oude’ modellen weg doen en werden de laatste showmodellen verkocht. De Joolz Aer was er al helemaal niet meer, alleen de Aer 2, en van de Bugaboo Butterfly stonden nog maar 2 showmodellen.

2 likes

Ik was net bij de zeeman en er ligt een hele nieuwe collectie met Nijntje! En ook nog andere leuke pyjama’s en winterslaapzakken. Wel vooral beige, bruin en wat donkerroze.

3 likes

Heb het inderdaad al even gecheckt. We zijn nu onderweg maar volgens mij hebben ze inderdaad alleen maar de nieuwste daar, de aer 2. Die is overigens nergens in de aanbieding, te nieuw :crazy_face:

Edit: de aer plus staat überhaupt niet meer op de website van de babydump

2 likes

Ja ook echt leuke babykleertjes! Maar helaas alleen echt voor de kleintjes. En ik zag net op een instagram account ook regenjassen en buitenspeelbroeken maar daar heb ik overheen gekeken denk ik😕

2 likes

Ik vond de Dubatti fijner rijden dan de Joolz! (De Joolz leek best wankel doordat die zo smal is?). Alleen ik vind het best een nadeel dat de Dubatti niet helemaal plat kan. Ik lees dat je kind er dan misschien minder lang in kan? Ik heb ook (tot nog toe) best een groot kind 🫣

@Feather , de easywalker vandaag ook nog geprobeerd en zelfde als met de Joolz leek me die ook weer zo wankel? En het zitvlak is iets minder gevuld waardoor ik me afvraag of je kindje er niet sneller in gaat hangen?

Ik vind dit veeeeel lastiger dan de kinderwagen uitzoeken. Misschien ook omdat het de zoveelste dure uitgave weer is en ik liever niet te veel betaal voor iets wat het kwalitatief niet waard is.
Wat ik eigenlijk wil is:

• zo klein mogelijk op te vouwen a Joolz Aer en Dubatti smart
  • moet helemaal plat kunnen
  • niet omkiepen zodra ik een scherpe bocht maak (loop ook vaak met hond)
  • verlengde zonnekap
  • prijs €200 a €300 (excl bumper is prima)

Vraag me af of die wel bestaat haha

1 like

Welke easywalker heb je getest? Ik heb de jackey2 en daar ben ik heel blij mee! Ik vond het voordeel tov de Miley dat de Jackey rechtop kan blijven staan als ie ingeklapt is. De valbeugel (met stuurtje :star_struck:) kan gemakkelijk los en dan is ie nog compacter. Heb hem meegenomen in het vliegtuig (ruimbagage) en in de auto, al veel mee gereden en rijdt echt lekker soepel! Ik had dezelfde wensen als jij en daar voldoet ie aan. Ik ben ook meerdere baby-winkels afgegaan om te testen voordat ik er uit was, terwijl de kinderwagen in een ochtendje uitgekozen was :sweat_smile:

2 likes

Wij lopen eigenlijk altijd nog steeds het merendeel met de wagen. Vanuit huis dan, dus bijv de hond uitlaten zou ik met de grote wagen doen.

Buggy hebben wij vooral voor (vlieg)vakantie en korte stukjes als we weg zijn (andere stad etc). Dus ik vond de buggy veel minder belangrijk.

Weet natuurlijk niet waarom je zo graag een buggy wilt, maar miss geeft het je een ander inzicht.

3 likes

Ja ik zag deze ook staan maar niet getest, alleen de Miley. Misschien moet ik morgen nog even terug gaan haha
Dank voor de tip en goed om te horen dat ik niet de enige ben die dit zo lastig vindt :crazy_face:

@Perzik , daar heb je ook wel gelijk in. Het is vooral voor onze vliegvakantie in oktober, wellicht voor mee te nemen op de fiets in de toekomst en gewoon voor het gemak… Als je het zo bekijkt dan maakt het dat wel iets gemakkelijker idd.

2 likes

Ohja nog een tip, heb je getest met gewicht er in? Dan zijn de buggy’s meteen een stuk minder wankel!

3 likes

Ik heb de maxi cosi Lara 2, daarmee op reis gegaan en kan volledig plat. Weegt 6kg en vond het een handige op hobbeligere parcours. Had in de winkel ook de ergobaby metro getest en die was super goed qua reviews en reed ook fijn.

5 likes

De aer is leeg wel wat wankel maar met kind erin nog nooit last gehad , ook niet in bochten, loopt heerlijk en met 1 hand perfect te besturen.
Ik heb juist voorheen de easywalker miley 2 gehad en weggedaan omdat de voorwielen niet fijn waren en mijn kind enkele keren naar voren gelanceerd werd bijna met haar gezicht op de straat omdat die k*t wielen weer eens blokkeerden bij een drempeltje of scheve stoeptegel. Met de aer nooit gehad. Ook vind ik de aer veel kleiner en platter opvouwen. We kunnen die in een kleine hyundai i10 gewoon plat op de bodem van kofferbak leggen en dan neemt hij eindelijk geen ruimte in. Je kan er dan nog allerlei bagage bovenop leggen en zo de buggy ook meenemen op vakantie zonder ruimte in te nemen.
Qua plat kunnen liggen, ik heb die functie nog nooit echt gebruikt maar ze slaapt ook al niet meer sinds ze 2 is. Ik heb het daarvoor wel eens een keertje geprobeerd maar ze vond het niet leuk om zo plat te liggen. Snap ook niet precies waarom ze langer met een buggy zouden doen die plat kan?
Maar ja ik ben wel echt heel blij met de aer+, vooral na het hebben van een andere buggy waar ik niet tevreden over was.

1 like

Ik vond het in het begin ook allemaal zo wankel aanvoelen maar ik denk dat het vooral is omdat je nu een goede kinderwagen met gewicht erin gewend bent. En een buggy is zelf al lichter met kleinere wielen. Dat loopt heel anders.

Had zelf niet het idee dat ze hing in de easywalker, ik vond het juist allemaal wel goed aan te snoeren. Hoe oud is je kindje als je hem gaat gebruiken? Die van mij ging relatief laat zitten waardoor ik zowel de kinderwagen zitje als de buggy nog meer in een ligstand gebruikte bij 7 a 8 maanden. Toen ze stevig kon zitten, zat ze ook in de buggy gelijk goed.

Ik zie hierboven iets over blokkerende wielen en dat heb ik echt nog nooit gehad. Ook niet toen ie mee was naar Azië waar de stoepen niet bepaald vlak waren.

Maar vooral lekker testen hoor, iedereen heeft weer een andere voorkeur! Als wij een nieuwe zouden moeten kopen, dan zou dat denk ik alsnog de Aer of iets soortgelijks worden omdat die kleiner inklapt en dat ook weer handiger is in bv een bakfiets. Maar dat was voor ons de afgelopen 2 jaar geen issue.

@Bailey ik heb de miley 2 en die kan gewoon zelf rechtop blijven staan als hij ingeklapt is. Of bedoel je iets anders?

2 likes

Dat bedoelde ik idd, maar dat is gek want toen ik hem in de winkel getest heb kon dat niet :sweat_smile:. Maar jij zult het wel beter weten haha, fijn dat ie dan wel kan blijven staan!

2 likes

Thule Spring? Wel even zoeken naar een goede aanbieding want volgens mij over de 300

Wel heel stevig door de drie wielen

2 likes

Ja met m’n baby erin getest haha. Wel maar kort want hij had honger dus was geen succes :rofl: scheelde inderdaad wel…

@Daelyss , maxi-cosi was ik inderdaad ook nog naar aan het kijken. Ga morgenmiddag terug dus dan neem ik die 2 mee om te testen. Dank :pray:t3:

@Croky , volgens mij is het plat liggen vooral voor als nog onder de 9 maanden zijn. Maar zal wellicht ook minder nodig zijn naarmate hij ouder wordt inderdaad… Ook nog niet echt zo bekeken. Ik ga de Joolz Aer morgen ook nog maar een keer testen :relaxed:

@feather, dankjewel ook voor de uitgebreide reactie! Ja moet ook nog even een keer testen op m’n gemak. Baby was nu niet in z’n hum en mijn vriend had er ook niet zo’n zin in dus was ook gewoon niet top 🫣 mijn baby zal 8 maanden zijn tegen de tijd dat we hem echt gaan gebruiken (dus met onze reis naar Madrid).

@Discopony , die hadden ze geloof ik ook bij de Prenatal staan. Zal ik ook eens naar kijken, dankjewel!

Weer allemaal nieuwe tips, dank :raised_hands:t2:

1 like

Wij hebben de easywalker Miley ook en die is zeker niet wankel. Wij hebben hem +3 jaar en hij is nog steeds goed (bekleding is op een paar puntjes wat minder, maar komt ook omdat hij overal mee naartoe gaat). Kan ook rechtop blijven staan als hij ingeklapt is. Mijn oudste loopt alles zelf, maar als ze moe wordt gaan ze er soms met z’n tweeën in (doen hem dan in ligstand, dan zit ze achter de jongste), denk dat het niet heel goed is voor de buggy, maar werkt wel (en ze zijn niet zo zwaar).

Hij is mooi compact en mag officieel mee het vliegtuig in (in de praktijk is dat overigens maar één keer gebeurd, de andere keren deden ze hem in het ruim bij de gate en konden we hem pas ophalen bij de bagageband met speciale goederen).

2 likes

Een van de pm’ers gaat met pensioen, er is al gevraagd of we allemaal een knutselwerkje willen maken die gedurende de laatste werkdag worden gegeven. Maar ik wil ook graag nog een kleinigheidje geven namens onszelf. Ik kom alleen niet verder dan bloemen of chocola en ik vermoed dat ze dat al veel krijgt. Kaartje heb ik al en ik ga nog proberen om bij een collega van haar te vragen waar ze van houdt, maar misschien heeft iemand hier nog een goed idee?

1 like

Een bon van iets leuks maar nuttigs? VVV of boekenbon ofzo? Anders krijgt ze inderdaad 34 random chocoladerepen en acht mokken met ‘de liefste juf’ erop. Bij ons kdv weet ik dat de leidsters bij zo’n jubileum zelfs van het kdv zelf een soort kerstpakket met een plantje, fles wijn of olijfolie en vier verschillende soorten chocolade krijgen, haha. Naast hopelijk geld of een bon.

1 like