Tips, ervaringen & aanraders #10 (Deel 10)

Nou ik heb een buggy besteld hoor :rofl: vandaag weer gaan testen en ik vind een brede buggy toch fijner dan de iets smallere merkte ik.

In de Easywalker Jackey2 (@Bailey , dezelfde als jou dus, dank voor de tip!) zat kind mooi rechtop, kon ook helemaal plat, nog steeds vrij compact en goede prijs nu bij de Wehkamp met 35% korting incl stuurtje :star_struck:

Dank voor alle tips en ervaringen! Zo handig dit forum.

8 likes

Fijn dat het gelukt is! Het was uiteraard niet de reden waarom wij voor een easywalker gekozen hebben, maar dat stuurtje is ook echt leuk. Met 8 maanden kon m’n zoontje al toeteren en we krijgen altijd veel reacties als we met de buggy lopen haha.

1 like

Niet zo zeer het slapen, maar wel zeer alert kind. Kon als baby ook de hele dag wakker zijn zonder mopperen. We hebben een routine gevonden met een donkere kamer, white noise. Maar ze ging absoluut niet op andere manieren slapen. Nu met de net drie jaar dat we tegen haar kunnen zeggen ‘ga even een half uurtje slapen’ in de buggy als we een dagje op pad zijn. Als ze ook maar merkt dat we wakker zijn (in de nacht naar de wc. Bijvoorbeeld) dan is ze gelijk wakker.

We merken het wel heel erg bij andere dingen. Eten is bijv een groot probleem bij haar. Is veel te snel afgeleid door andere dingen.

En ze krijgt echt alles mee. Ook als je denkt van niet. Ze mag bij mijn ouders alleen boven in de speelkamer spelen. Is ze gewoon lekker bezig en uit het niets kan ze dan reageren op een gesprek wat ik beneden met mijn ouders heb.

Ze is altijd in beweging, zit geen seconde stil. Wil van alles doen, merkt alles op. En dan ook echt alles.

Maar sorry geen tips. Alleen dat ik met het ouder worden merk dat het iets beter gaat.

2 likes

Haha klinkt fantastisch! :heart:

2 likes

Fijn om je verhaal te lezen. Wat lastig dat het eten bij jullie een probleem is.
Ik herken veel van wat je schrijft. Inderdaad makkelijk een dag wakker zijn, als er visite is beneden dan weigert hij boven te gaan slapen of wordt hij meteen wakker en staat helemaal aan. Op de opvang weigert hij ook te slapen als er andere kinderen in de buurt zijn (dus met 1 PM’er naar een aparte kamer etc, we halen hem daarom vaak eerder op). Hij is zich vanalles iedereen bewust en altijd in beweging. Fijn om te horen dat het iets beter wordt.
Welke white noise gebruikten jullie? Maakte dat nog verschil?

@Huismus Dankje voor het delen, staan veel dingen over slapen en alerte kinderen:)

@death_by_sexy
Ja, we worden er soms wel wanhopig van. Ik doe vaak de nachtshift en dan slaap ik vaak niet voor 4 uur/half 5.
Als hij in de nacht wakker wordt, geven we eerst speentje, hand op buik/rug en leggen hem op zijn zij (favoriete houding) Werkt dat niet, dan uit bed tillen en wiegen. Werkt dat niet, flesje, en als dat niet werkt, wiegen of zitten net zo lang met hem totdat hij weer in slaap valt. Maar dat kan uren duren.
Wakker wegleggen hebben we ook geprobeerd maar dat lukt echt niet.
En alle tips zijn welkom:) We hebben veel slaapmethodes of tips al geprobeerd, maar er zijn vast ook dingen die we niet kennen.

Pfoe jeetje dat moet echt heel pittig zijn. Ik heb zelf niet echt tips voor het slapen, maar wellicht vind je het fijn om herkenning te hebben, dan kan ik het boek ‘Slaap mama slaap’ van Anouk Hoogendijk aanraden. Zij heeft 2 kinderen die zeer moeilijk/weinig slapen en heeft haar ervaringen hiermee opgeschreven. Het boek is ook via spotify te beluisteren.
Kan me voorstellen dat je niet meer veel behoefte hebt aan slaapcoaches of methodes, maar ik vind zelf Bureau van Slaap fijn om te volgen op instagram. Mocht je je kunnen vinden in hun aanpak, is het wellicht nog iets om een keer met hen te sparren over de situatie.

3 likes

Eerst waren we verplicht om heel gestructureerd te voeden, maar nu ze flink is aangekomen kunnen we het eindelijk wat laten varen en zijn we van de ongeveer 3 a 4 uur overdag en 5 a 6 uur in de nacht. Maar we houden wel zelf een tijd/wekker bij omdat we van haar niet uit kunnen gaan dat ze zich meld.

1 like

Dankjewel voor de tips! Ik heb het boek van Anouk Hoogendijk toevallig vorige week gekocht, ben benieuwd. En ik ga ook kijken naar Bureau van Slaap.

1 like

Hoe gaat het inslapen en is hij meteen verdrietig als hij wakker wordt?

Wat pittig zeg. Ik hoop dat jullie nog iets vinden wat werkt. Zeker voor de nachten. Mijn kind was ook een slechte slaper. Op een gegeven moment kwam ik erachter dat hij op zijn buik wilde slapen en toen ging het slapen overdag veel beter. De nachten bleven alsnog wel slecht. Hij was vaak 2/3 soms 4 uur ‘gewoon blij’ wakker in de nacht. Uiteindelijk is dit na het eerste jaar echt beter geworden.

Misschien zou je eens kunnen kijken naar het slaapzakje en lakentje van Fedde en Kees? Misschien geeft die druk hem een bepaalde rust. Je hebt volgens mij ook verzwaarde slaapzakken

1 like

Wij gebruiken de lamp van maxicosi. Kun je ook verschillende kleuren licht op instellen. En gebruiken dan gewoon echt de standaard ruis. Nu met drie jaar staat die nog steeds aan. Ik denk dat ze anders met alles wakker is. We hebben haar al van kamer gewisseld. Die aan een rustigere kant ligt. En dan nog roept ze je met regelmaat: ‘mama wat hoor ik’.

2 likes

Ga ik die eens proberen. En wat lastig dat alles zo binnenkomt en ze zich niet kan afsluiten daarvoor. Ik hoop dat dat met het ouder worden wat beter wordt.

1 like

Wat moet dit super zwaar zijn voor jullie zeg! Misschien een open deur, en waarschijnlijk vast al geprobeerd, maar hebben jullie geprobeerd de bedtijd te verlaten? Wanneer wij onze baby te “vroeg” (19:00) u in bed leggen, dan wordt hij ‘s nachts ook wakker en is die makkelijk 1,5 uur aan het spelen. Daarnaast wordt die dan ook vroeg wakker rond 05:00. Wij leggen hem nu standaard niet voor 20:00 op bed.

2 likes

Zijn bedtijd lag tot 5 maanden rond half 12, dus we waren zo blij dat we die terug hebben gebracht, dat we daar niet over na hebben gedacht. Al slaapt hij meestal pas om half 9 omdat we vaak nog 1.5 uur bezig zijn.
En omdat hij overdag weinig slaapt, is hij vaak om 6 uur wel toe aan bed. We krijgen er dus ook weinig ritme in.

Hij heeft vandaag overdag redelijk geslapen dus we gaan vanavond proberen of het helpt hem iets later naar bed te brengen (en dat vol te houden).

1 like

Okee misschien hebben mensen zin om mee te zoeken? Ik moet nog een ‘verjaardagsjurk’ voor mijn dochter hebben. In al het geregel was ik dat volledig vergeten. Maar ik heb al meerdere websites afgestruind maar vond eigenlijks niet (of niet in haar maat).

Ik zoek naar:

• Jurk met vrolijke kleuren. Geen ‘muted / sad beige’
  • Korte mouw
  • Maat 122-128
  • Liefst ‘vandaag besteld morgen in huis’
  • Beetje ruche mag maar niet te romantisch/tuttig
  • Rokje shirtje combi mag ook, heb ik zelf nog niet op gezocht.

Al geprobeerd: Zalando, Wehkamp, WE Fashion, Kleertjes.com en gezocht via Google.

Beste wat ik tot nu toe gevonden heb is dit:

2 likes

Next heeft veel leuke, kleurrijke kleding. Daar al naar gekeken? Ook te koop via Zalando geloof ik.

4 likes

Ja maar als ik Zalando op de juiste filters zet (maat, mouwlengte etc) kom ik gewoon niet tegen waar ik (of zij) enthousiast van wordt. Next zelf verzend te langzaam.

De Bijenkorf. Bv Billi Blush of Molo.
Je kunt ook nog. C&A of H&M proberen?
HEMA heeft ook twee leuke, een met vrolijke hartjes erop en andere met bloemetjes.
Edit NameIt heeft ook nog zat jurken in kleuren en korte mouwen.

1 like

Omoda misschien?

1 like

misschien vind je dit wat? binnen 24 uur verzonden staat erbij. wel 5,95 verzendkosten.

1 like

Ik heb zelf alleen maar jongens, dus vond het een leuke zoekopdracht :wink: misschien iets via Shoeby? Ze hebben misschien wel een winkel in de buurt. Online niet veel te vinden, maar deze is wel kleurrijk:

2 likes