Fijn om je verhaal te lezen. Wat lastig dat het eten bij jullie een probleem is.
Ik herken veel van wat je schrijft. Inderdaad makkelijk een dag wakker zijn, als er visite is beneden dan weigert hij boven te gaan slapen of wordt hij meteen wakker en staat helemaal aan. Op de opvang weigert hij ook te slapen als er andere kinderen in de buurt zijn (dus met 1 PM’er naar een aparte kamer etc, we halen hem daarom vaak eerder op). Hij is zich vanalles iedereen bewust en altijd in beweging. Fijn om te horen dat het iets beter wordt.
Welke white noise gebruikten jullie? Maakte dat nog verschil?
@Huismus Dankje voor het delen, staan veel dingen over slapen en alerte kinderen:)
@death_by_sexy
Ja, we worden er soms wel wanhopig van. Ik doe vaak de nachtshift en dan slaap ik vaak niet voor 4 uur/half 5.
Als hij in de nacht wakker wordt, geven we eerst speentje, hand op buik/rug en leggen hem op zijn zij (favoriete houding) Werkt dat niet, dan uit bed tillen en wiegen. Werkt dat niet, flesje, en als dat niet werkt, wiegen of zitten net zo lang met hem totdat hij weer in slaap valt. Maar dat kan uren duren.
Wakker wegleggen hebben we ook geprobeerd maar dat lukt echt niet.
En alle tips zijn welkom:) We hebben veel slaapmethodes of tips al geprobeerd, maar er zijn vast ook dingen die we niet kennen.