Niet zo zeer het slapen, maar wel zeer alert kind. Kon als baby ook de hele dag wakker zijn zonder mopperen. We hebben een routine gevonden met een donkere kamer, white noise. Maar ze ging absoluut niet op andere manieren slapen. Nu met de net drie jaar dat we tegen haar kunnen zeggen ‘ga even een half uurtje slapen’ in de buggy als we een dagje op pad zijn. Als ze ook maar merkt dat we wakker zijn (in de nacht naar de wc. Bijvoorbeeld) dan is ze gelijk wakker.
We merken het wel heel erg bij andere dingen. Eten is bijv een groot probleem bij haar. Is veel te snel afgeleid door andere dingen.
En ze krijgt echt alles mee. Ook als je denkt van niet. Ze mag bij mijn ouders alleen boven in de speelkamer spelen. Is ze gewoon lekker bezig en uit het niets kan ze dan reageren op een gesprek wat ik beneden met mijn ouders heb.
Ze is altijd in beweging, zit geen seconde stil. Wil van alles doen, merkt alles op. En dan ook echt alles.
Maar sorry geen tips. Alleen dat ik met het ouder worden merk dat het iets beter gaat.