Tips, ervaringen & aanraders #10 (Deel 10)

Iedereen heel erg bedankt voor de tips! Heb helaas nog niet echt iets kunnen vinden waarvan ik dacht: Ja die! Ik heb het idee dat de zomer collecties er met de afgelopen sale allemaal uitgegooid zijn, dus dat je nu vooral meer muted/herfstige kleuren (en lange mouwen) ziet.

Misschien in de fysieke winkels nog wel, maar daar heb ik nu geen tijd .eer voor.

Well, reminder voor volgend jaar om dit bijtijds te regelen :sweat_smile:

1 like

Misschien nog via Bol.com? Ja gekke plek, maar die verkopen ook kleding, en bezorgen natuurlijk snel

2 likes

Mijn kind had dit weekend veel gepoept en wat gekkige poep. Nu heeft hij rond zijn anus best wat rode bultjes met een wit kopje erop. Echt een soort puistjes. Smeer het wel in maar wordt niet minder ook niet erger. Zijn huid is verder ook niet rood of kapot.

Heeft iemand dit ook gehad? Zou dit eerder een schimmel zijn? Ik heb veel luieruitslag en schimmels gezien in mijn werk maar dit nog niet echt.

2 likes

Bij ons hielp hier die schimmelcreme dan het beste (helaas wel vaker gezien dus).

2 likes

Dit misschien? Zag ze bij mirakel van st willebrord en vond dat ze soms echt wel leuke outfits hebben.

1 like

Kijk eens bij next

https://www.zalando.nl/next-blousejurk-rainbow-nx323f30k-j11.html

4 likes

Had je al bij aboutyou gekeken? Die zijn alleen niet morgen in huis, levertijd verschilt per artikel. Maar misschien zie je daar iets wat je ergens anders ook kunt bestellen.

Samenvatting

WE Fashion Jurk in Zalm Roze | ABOUT YOU

happy girls Jurk in Pink | ABOUT YOU

happy girls Jurk in Pink, Rosa, Framboos | ABOUT YOU

MANGO KIDS Jurk 'IPANEMA' in Mosterd | ABOUT YOU

Fred's World by GREEN COTTON Jurk in Oudroze | ABOUT YOU

Next Jurk in Neonroze, Lichtroze | ABOUT YOU

1 like

Bij Next op Zalando zie ik echt veel zomerjurken met felle kleuren nog. Maar misschien niet je smaak.

1 like

Oef dat klinkt pittig!

Wij hebben ook zo’n alert meisje, dat maar moeilijk in slaap komt. Bikkelt ook gewoon de hele dag door als we haar niet heel actief in slaap helpen. Altijd veel in de draagdoek gehad, en soms zelfs 's nachts de draagdoek gebruikt als redmiddel en dan heel voorzichtig overleggen. Ze slaapt nog steeds naast mij in bed nu.
Wij hebben laatst een slaapconsult gehad bij Ewelina van Eindelijk Slapen. Dat vond ik sowieso een fijn gesprek, maar de tips die zij gaf waar ik het meest aan had waren (en ook wel specifiek voor alerte kinderen):

• veel laten bewegen, zeker na het avondeten nog de laatste energie eruit / kruipen / rollen / straks lopen natuurlijk en dan is naar buiten ook een goed idee / kussengevechtjes / stoeien / lachen
  • latere bedtijd zodat je niet 1,5 uur bezig bent met naar bed brengen
  • toch wel proberen 2 dutjes te laten doen, zodat de cortisol verlaagt en ze hopelijk minder vaak 's nachts wakker wordt
  • co-reguleren. je eigen rust helpt in het veilig voelen voor je alerte kind om te kunnen afschakelen. Makkelijker gezegd dan gedaan hoor, maar in dit artikel schrijft ze daar ook meer over: https://www.eindelijkslapen.nl/alert-kind-slaap/

En dit hoor je vast vaak: maar goed voor jezelf blijven zorgen! :heart:

5 likes

Oh jeetje wat heftig tot zo laat bij 5 maanden. Half 9 is inderdaad ook nog wel wat later dan dat je zou willen misschien dus ik kan me voorstellen dat meer verlaten ook niet perse wenselijk is. Bij ons kan een half uur dus echt al verschil maken. Dus bij wijze van 19:30 te vroeg, maar 20:00 wel prima qua niet spoken in de nacht / vroeg opstaan. Heel gek hoe dat werkt. Hopelijk vinden jullie binnenkort een oplossing, maar heel knap hoe jullie het doen!

1 like

Wel maat 116-122 maar MR valt meestal als de grootste maat

Dank voor deze tips! Heel fijn, daar ga ik mee aan de slag. Ik heb toevallig vandaag een consult co-reguleren ingepland. Ben heel benieuwd of daar iets uitkomt.

@Boondigga Dat zo’n half uur al zoveel verschil maakt. Ik lees meer dingen over een latere bedtijd, dus daar zijn we vandaag mee begonnen. Hij slaapt nu al twee uur door🙏🏻

4 likes

Iemand tips om aan een goede oppas te komen? We zijn nieuw in de wijk dus nog weinig contacten om via via iemand te vinden. Ik zie veel sites, maar benieuwd of dit werkt/het geld waard is. Gaat echt om avondjes/sporadisch overdag.

Wij hebben via sitly een aantal goede oppassen gevonden. Moet je wel voor betalen, maar je kan het weer gelijk opzeggen.

1 like

Toen we nog in het centrum woonden hebben we een aantal keer een oppas geregeld via Charly Cares. De een was een groter succes dan de andere maar ze waren allemaal prima. Volgens de sites moeten ze om via de site op te passen referenties aanleveren, maar geen idee hoe goed dat gechecked wordt.

Nu hebben we een meisje uit de wijk. Haar moeder stuurde in de buurt-app een berichtje dat haar dochter oppas-adresjes zocht.

3 likes

Wij hebben er ook een via sitly. Eerst ook via een buurtapp een keer kennisgemaakt met een meisje maar daar had ik geen goed gevoel bij.
Ik heb ook gevraagd in de appgroep van mijn zwangerschapsyoga van destijds en op de opvang aan ouders die ik sprak, maar daar kwam niet zo veel uit.

1 like

Hier ook goede ervaring met Sitly!

1 like

Ik heb een oppas via Babysits, zelfde concept als Charly Cares en Sitly geloof ik. Eerst even keer kennisgemaakt en vervolgens wel buiten de app om contact gehad en is nu al een aantal keer geweest. Vind het zelf wel fijn om eenzelfde persoon te hebben, maar hangt natuurlijk ook wel van de beschikbaarheid af.
Hoor ook goede verhalen over Charlycares idd.

1 like

@Keroppi @Ludo @Mona @crazyvibes dank voor jullie reactie. Was een hoop tegengekomen online, maar sitly niet. Ik ga ernaar kijken.

1 like

Heeft iemand hier ervaring met een fijne borstvoedingsdoek? Er zijn best wat verschillende, en ik weet ook nog niet 100% of ik de doek ga gebruiken (dus het hoeft ook niet een al te dure te zijn).

1 like