Ik zou het pas kopen als je het nodig blijkt te hebben. Mijn baby wilde alleen maar om zich heen kijken en toen we met het vliegtuig gingen heb ik er eentje gekocht. Maar het is echt niet altijd nodig en zonder voeden is veel fijner (als je je daar oké bij voelt).
Ik vond het fijn dat er een soort beugeltje aan vast zat zodat je een kijkgat had. Van baby on the move. Alleen na een paar maanden gebruikte ik het niet meer, dan pakte hij die doek steeds vast om mee te spelen…
Ik weet dat we het hier al 100x hebben gehad over luieruitslag. En dan wordt altijd zinkolie aangeraden. Maar welke hebben jullie dan? Die van dr. Swaab is overal uitverkocht of niet leverbaar. Andere tips?
Via apotheek?
Van dr Swaab is volgens mij de enige zinkolie.
Wat vervelend dat hij niet leverbaar is, is al een tijdje wat moeilijk. Heb je ook gewoon in de winkel of bij je lokale apotheek gekeken?
Wel in de winkels ook online. Wilde morgen naar de apotheek gaan. Zie wel iets van fragon online, maar kan niet achterhalen wat het percentage zink daarin in.
Even een rant maar mijn kind heeft al een week diarree. Verder niet ziek. Bij de opvang de zinkzalf van dr leenarts meegegeven en gevraagd of ze na elke luierwissel heel goed willen smeren. Hij komt nu al twee dagen thuis met poep in z’n luier en billen zonder zalf. In die twee dagen zijn er twee mini likjes zinkzalf uitgehaald. Nu kan hij niet in bad zitten van de pijn. En het is zo zielig ![]()
Zo sneu. Mijn kind had ook get vaakst luieruitslag na de opvang. En ook vaak geen zinkolie of überhaupt iets op de billen ondanks tig keer aangeven. Maar tegen een week diarree kan binna niets op.
Je kunt iig wel de 3m cavilonspray bestellen. Zinkolie werkte hier meer voorkomend, die spray helpt echt genezen en geeft snel effect.het legt een beschermde laag op de huid zodat die zuren niet bijten en de huid kan herstellen. Zou je adviseren dat nu zsm te gaan gebruiken.
Bedankt voor deze tip! Gelijk besteld en komt als het goed is morgen nog binnen. Hopelijk trekt het snel weg…
Meestal merkte ik al verbetering in de ochtend als ik het ‘s avonds op had gespoten. Dun laagje en dan niets er overheen smeren. Duim met je mee!
Wat zijn jullie ultieme luie activiteiten om met kids te doen, los van de standaard dingen als een filmmiddag etc? Ik speel dan vaak kappertje met mijn kinderen, wat inhoudt dat ik op de grond kan zitten en zij met mijn haar friemelen (wel even een spiegelcheck doen als je nog mensen onder ogen moet komen). Gisteren had ik het geniale idee om een kriebelsalon te maken waarbij ik op mijn rug op de bank kon liggen en de kinderen met allerlei kwastjes en sponsjes mijn gezicht en armen aaiden. 10/10 ![]()
Op bezoek bij opa en oma.
Die vermaken de kinderen en ze zorgen voor mij.
Naar de indoorspeeltuin. Zij razen als een gek door die toestellen en ik bewaak de snacks met een boek. Wel alleen als ze een studiedag hebben en het rustig is, anders kom ik echt levensmoe thuis.
Kan nu al uitkijken naar zulke dagen, hahaha
Wij spelen doktertje waarbij de zieke dan op de bank moet uitrusten onder een dekentje
hehehe
‘Nijntje is ziek’ waarbij Nijntje ziek in bed ligt en haar vriendjes een tekening voor haar maken.
Ik weet dat kinderen meer naar hun vader trekken op het moment dat er een baby komt, maar onze peuter lijkt zn vader wel op te eisen. Hij wil constant aandacht van hem, wil dat hij naast hem slaapt (niet alleen bij het inslapen maar de hele nacht). We zijn nu op vakantie dus hebben eraan toegegeven maar wel gezegd dat we het thuis niet meer zo doen.
Baby is nu 6 weken dus het heeft vast tijd nodig. Maar we weten niet zo goed of we hier nu in mee moeten gaan of niet. Peuter wil zelfs niks meer met mij doen, wil in de ochtend niet bij mij en baby in bed liggen zoals normaal. Moet eigenlijk gewoon niks van me hebben. Probeer wel zo nu en dan als het lukt aandacht voor hem te hebben en daar reageert ie wel oke op maar heb niet het idee dat het voor de situatie helpt
Ik denk idd de leeftijd en grote verandering door de komst van z’n broertje. In ieder geval heel herkenbaar, mijn peuter had het ook. Ik ben heel actief alleen dingen gaan doen met peuter die hij dan niet met papa ging doen, zodat het echt een speciaal momentje van ons samen is. Denk aan een café met speelhoekje en een lekker taartje eten, of naar de bioscoop, theatervoorstelling, Nijntje museum of naar een nog onbekende buitenspeeltuin. Of thuis blijven, man met baby weg en waar waar mijn man mij op wees: doe eens lekker gek, sta niet continu in de zorgmodus of paraat met eten/drinken/schone luier, maar heb lol samen. En tja dat was wel een eyeopener, ongemerkt schiet ik snel in die rol en is papa vaak “lekker gek” en maakt grapjes.
Oh fijn om te lezen dat het voor jullie herkenbaar is! We hebben wel totaal andere kinderen als ik het zo lees @Feather haha want z’n zin niet geven resulteert hier in een mental breakdown. En dat is het ons dan weer 9/10 keer niet waard. Maar goed elke keer zn zin geven werkt uiteraard ook averechts.
Mn vriend gaat maandag weer aan het werk dus ik denk (HOOP) dat het dan allemaal weer iets reguleert?
Ik herken best veel dingen die jij hier regelmatig post qua temperamentvol kind en ik heb denk ik een half jaar geleden een soort ‘eyeopening’ gehad, toen was ons kind 2,5. Denk dat heel veel mensen misschien denken: nu pas?! Maar ze kan zo dwingend en bepalend zijn, dat ik dacht: nee, dit gaat gewoon niet. Ik bepaal. Nee niet gentle bla bla, maar ze heeft gewoon een HEEL duidelijke grens nodig. En ik geloof dat ze daar uiteindelijk een leuker mens van wordt en een makkelijker leven krijgt. Want de rest van de wereld en vriendinnetjes etc gaan ook niet precies doen wat zij wil.
Dus nee, ik til je niet meer op op de trap of wandeling (was toen zwanger van de tweede dus voor haar ook wel concreet dat ik met dikke buik niet kon tillen. Nee, geen 2 boekjes maar 1. Nee, geen extra cracotte. Nee, je gaat nu met papa/mama mee.
Natuurlijk is er dan een tantrum en gillen etc. Maar echt 2 Max 3 weken en het ging zo veel beter. En iedere keer dat ik dacht: ‘ze wil dit niet’, ‘ze accepteert dit niet’ etc mezelf eraan herinnert: het is zoals ik nu zeg dat het is. En tuurlijk, wil je het gezellig houden en pick your battles. Maar de grote lijn zetten wij uit ipv zij.
Nou misschien heb jij er iets aan
onze tweede is nu een half jaar en als ik terug denk aan het begin dan vond ik het ook echt pittig. Dus wees ook niet te hard voor jezelf, maar gezien je eerdere posts heb je misschien iets aan bovenstaande.
Oh en ik bedoel het goed en niet veroordelend, gewoon een tip
sorry als je er niet op zat te wachten
Ik heb dit moment dus recentelijk ook gehad, kind is bijna 3 haha. Ik was ook altijd heel erg van de gentle parenting en alles zo lief mogelijk doen, maar ik heb ook een zoon die constant de grens zoekt en alsmaar vervelender werd.
Op een gegeven moment was ik er klaar mee (rond het einde van mijn zwangerschap van de tweede - was toen écht klaar met de tantrums en het gegil). En besloot ik toch om wat minder gentle parenting toe te passen haha
Hij is wel eens boos / beledigd, maar bijna geen tantrums meer, behalve heel soms als hij supermoe en overprikkeld is. Hij is veel rustiger en zo veel liever geworden. Naar bed gaan is ook geen drama meer. En we praten ook wat meer over gevoelens en hij staat er ook echt meer voor open om erover te praten als hem iets dwars zit of als hij gewoon wat leuks wil vertellen.
Het was echt een eyeopener voor mij. Ik geef de grens aan en dit zijn de keuzes. Als je het niet accepteert en boos wordt, dan mag dat en ga je even afkoelen, en kom ik zo bij je terug als je rustiger bent. Maar wíj bepalen als ouders, en niet hij.
Het is mijn ouders en schoonouders ook opgevallen dat hij veel meer voor rede vatbaar is dan eerst sinds deze aanpak.