Tips, ervaringen & aanraders #10 (Deel 10)

Deze vind ik ook ideaal

Ik vind die mepal echt slechte kwalie. Drie maanden op school en die print is compleet beschadigd en gekrast. En brood gaat naar zeepsop smaken. Heb nu een rvs van de DM in duitsland dat vind ik fijner eigenlijk.

3 likes

Hier een Yumbox! Blij mee.

2 likes

Is er iemand hier op een zaterdag in de zomervakantie naar Molenwaard geweest? Wij willen misschien morgen gaan maar google reviews zeggen soms wel dat het extreem druk was met steeds een half uur minstens wachten bij attracties. Schoolvakantie is natuurlijk alleen nog in regio midden en dit is het laatste weekend dus geen idee of het nog zo druk is dan…

2 likes

De regio van Molenwaard heeft nog wel vakantie. Ik ben in de meivakantie vorig jaar geweest, op een warme dag en ik vond het heel druk. 20+ minuten in de rij staan voor van die tractors enzo. De shows waren wel in grote theaters dus goed te kijken.

1 like

Ja klopt ik woon ook ergens in de regio rotterdam dus wij hebben nog vakantie. Ik ben er ook wel bang voor dat het erg druk is, ook omdat het er best klein is. We waren 2 weken terug in een dierenpark en was niet druk omdat het wat groter is. Ik wil wel graag iets buiten doen, want het blijft droog. Misschien avifauna, dat is ons andere idee.

2 likes

Plaswijckpark misschien? Je hebt buiten- en binnenspeelopties, veel verschillende dieren, bij mooi weer voldoende waterpret etc etc.

Zeker het nieuwe pavilioen vind ik fijn als het weer wat tegenvalt.

Ik zou het niet per se doen dan idd. Ook omdat het allemaal attracties zijn dus je echt in de rij moet staan. Dat is bij avi fauna natuurlijk anders omdat het gewoon een dierenpark met grote speeltuin is. Zelfde voor Plaswijckpark, maar geen idee of je daar al vaak komt.

1 like

Ja klopt is wel leuk hoor, maar daar zijn we al een keer geweest met haar en we willen steeds iets nieuws waar ze nog niet geweest is :blush: (jongste van 3 gaat het over)
Wij zijn zelf bij Molenwaard geweest net na opening met oudste, toen was er echt nog heel weinig. Maar zag al wel dat het klein was.
En bij avifauna zijn we ook geweest jaren terug met oudste.
Bij dierenpark Amersfoort vond ze de speeltuin nog het leukst dus een grote dierentuin hoeft niet echt meer nu, maar avifauna heeft ook een grote speeltuin en wat diertjes.

Sorry voor de We vorm :grin:

1 like

Vanaf welke leeftijd werkt deze aanpak denk je? Ik merk dat m’n kind van 1.5 jaar echt flinke driftbuien heeft soms, maar dat is nog zo jong. Maar geen idee wat te doen daarmee. 9/10 keer wil je het idd vermijden maar dat is ook geen duurzame oplossing

Avifauna is wel leuk, maar als het toch slecht weer is niet ideaal, want bijna niks binnen. En de lori’s zijn niet allemaal in hun verblijf waardoor het voeden lastiger is.

2 likes

Komen die vogels echt op je zitten in avifauna, ook als je geen eten hebt? Of kan je desnoods om het open gedeelte heen lopen ipv er doorheen? Ik moet binnenkort maar vind vogels echt zulke arelaxte beesten :sweat_smile:

1 like

Nee de vogels vliegen buiten niet op je of over je heen. De lori’s zitten echt in een verblijf en als je eten hebt komen ze wel. En anders vliegen ze hooguit over je heen.

Ik vind vogels ook niet fijn maar ik vond Avifauna wel heel leuk.

Een tip in een heel andere richting is dierenpark Hoenderdaell (kop van Noord-Holland, bij Anna Paulowna). Leuk, kleinschalig, lekker veel schaduw, wat speeltuintjes en ƩƩn grote speeltuin. Daar springen de doodshoofdaapjes wel gewoon op je trouwens, ook als je geen eten hebt. Maar dat is maar ƩƩn gedeelte.

3 likes

Ik hou ook niet echt van vogels op me maar bij avifauna had ik de vorige keer geen voer gekocht omdat ik al 100 mensen met zo’n cupje zag en ik ook vaak te gierig ben :laughing: en ze gingen niet op me zitten ofzo, ze waren vooral bij de mensen met voer.
Ik denk dat ik nu wel een cupje ga kopen, dit kind vind dat wƩl leuk verwacht ik.

2 likes

Het lijkt wel of omze peuter elke dag weer een nieuw ā€˜probleem’ heeft. Nu wil hij niet in bad en niet douchen. Hij zegt dat ie het eng vindt. Dus wilden we hem tegemoet komen door een mini laagje water in het bad te doen en dan met washand. Maar dan is het ook weer gillen: niet de piemel, niet de billen. Klinkt nu lachwekkend maar na een week vakantie (chloor en heel veel zand en ijsjes) moet het toch eens schoon daar :sweat_smile:

We hebben al antislip in bad en ook geopperd om dan samen te gaan. Werkt dus ook niet.

Er is niks gebeurd waardoor dit ineens een ding is. Gister zat ie nog in het peuter zwembad op de camping… Meer tips zijn dus welkom, dit is echt niet te doen (lees krijsen als speenvarken en bijna overgeven :+1:t3:)

Overigens wil ie ook niet dat we hem schoonmaken bij zn piemel als ie gekakt heeft en alles eronder zit. Naaktlopen wil ie ook niet want ā€˜au piemel’. We hebben echt geen idee waar dit vandaan komt :sweat_smile:

Nou als hij roept dat het pijn doet dan zou ik m wel een keer in de houdgreep nemen met z’n tweeĆ«n en iig goed kijken of er niks geks zit wat echt pijn kan doen

12 likes

Hij vindt het gewoon gek voelen als ie geen luier om heeft. Bij het verschonen vindt ie de doekjes ook koud en roept ie au. We verschonen hem meerdere malen per dag en er is niks geks te zien

Nee zonder eten vrijwel niet. Ik.doe het ook nooit, want ze laten hun poep ook maar gewoon overal lopen, en omdaf ze zoveel eten krijgen, poepen ze ook veel. Maar je kan ook een pad achter de ramen volgen en dan zit je er dus niet middenin.

Een vriendin is pas begonnen met ā€˜proberen’ voor een eerste kindje. Ze wil voor haar verjaardag graag boeken over zwanger worden of ter voorbereiding op een zwangerschap. Normaal zou ik alleen een boek aanraden als ik die zelf heb gelezen, maar ik heb geen kinderen. :stuck_out_tongue: Hebben jullie misschien tips voor goede boeken?

1 like

Ik vond dit boek erg fijn, zowel tijdens als na de zwangerschap maar er staat ook een deel in over zwanger worden: https://www.bol.com/nl/nl/f/verlosmoeder/9300000110639845/

6 likes