Oo dat klinkt precies als een boek dat ze leuk zou vinden. Meteen besteld. Dankje! ![]()
Wat praat jij naar over je eigen kind zeg
Ik denk dat je dit inderdaad op een negatievere manier kunt lezen dan ik het bedoel ja, nu ik het teruglees ![]()
Weet iemand welke onderhemden (meisje/unisex, maat 104) wat wijder/breder vallen?
Ik heb nu hemdjes van Hema maar die zijn wat te smal/strak voor mijn dochter. H&M lijkt ook wat te smal.
Ik heb wel een fijn setje van Hema met rib, maar die zie ik nu niet meer in de collectie.
Even naar een goede aanbieding zoeken, maar die van Petit Bateau vallen mooi bij mijn dochter (niet smal gebouwd).
Grappig, ik mijn ogen is Petit Bateau voor smalle Franse kindjes
dus dit is een toptip, want had hier dus zelf nooit aan gedacht
dank je
Heb je dan de eigen maat? @Huismus
Ik vind hema ook klein vallen van ondergoed. Kleren weer echt gigantisch. Mijn 116 kind past daar nog in maat 86 volgens mij.
Maar wibra valt ook goed voor haar. Gewoon in de eigen maat. Ze hebben verschillende printjes maar lichtroze en donkerblauw met streepjes hebben ze altijd en vind ik ook leuk.
En daar hebben ze dan ook hemdjes bij maar zie die even niet op de website. Zie daar wel dat ze nu deze print hebben, ook onderbroeken ervan:
Ook leuk
Petit bateau past idd ook maar vind ik echt te duur. Mijn moeder koopt daar wel eens wat van voor de kinderen en het is wel heel fijn (zachte stoffen) en goede kwaliteit maar nee gewoon te prijzig. Wibra is ook gewoon goed haha
Ja dat was ik! Dank je! Ik heb nu Pampers broekjes, die zitten ook al beter. Maar wel duur ![]()
Ik woon vlak bij de grens dus die kan ik wel kopen bij DM.
(En ook bedankt voor de ondergoed tip)
@Chicago misschien helpt het om iets van een x aantal minuten (zo lang mogelijk) in te plannen met jullie zoontje waarin hij even alle aandacht van papa en/of mama krijgt. Hij mag bepalen wat jullie gaan doen en jullie gaan mee in zijn spel. Verder heel veel voorbereiden. Dus ver vantevoren aangeven dat hij moet douchen en dat meerdere keren. Zoek speeltjes uit die mee mogen, etc. Eventueel samen douchen? Het klinkt alsof jullie zoontje van alles te verwerken heeft en behoefte aan heel veel verbinding en bevestiging van jullie kant
.
Jaa hij is mega gevoelig daar zijn we inmiddels wel achter. Heel herkenbaar want ik was vroeger precies zo. Ik bedoelde overigens ook helemaal niks gemeens met ‘probleem’ tussen haakjes (en de rest van de tekst), maar meer zo van dat het geen probleem is. Moeilijk uit te leggen via een tekst maar kwam verkeerd over.
De lange voorbereiding passen we nu inderdaad toe, met álles en dat werkt soms wel, soms niet. Napraten werkt nu ook steeds beter omdat ie steeds meer begrijpt, dat is heel fijn. Inmiddels zijn we erachter dat hij niet in bad wilde omdat het water troebel was en hij de bodem niet kon zien (ik had er moedermelk doorheen voor de baby haha).
En sowieso denk ik dat veel één op één inderdaad heel goed is, voor elk kind natuurlijk maar voor hem nog ietsje meer in deze situatie (gevoelig en een broertje). Thanks ![]()
@Feather dat ondergoed van hema valt super klein, viel mij op! Onze zoon is tenger maar past de maat 98/104 nauwelijks, veel te klein. Terwijl de kleren in diezelfde maat hem dan weer groot vallen. Ga ook maar eens bij zeeman kijken voor ondergoed
Ik snap je hoor, wij hebben ook zo’n mega gevoelig kind. Herken ook veel van wat je schrijft en snap ook echt de tol die het soms van je kan eisen (klinkt zwaarder dan ik het bedoel), zeker met een kleintje erbij. Jullie vinden je weg wel.
Ja, mijn kind zit nu in 104 en dat past mooi. Ik had hetzelfde idee, maar het verschilt per merk. De lengtemaat klopt gewoonlijk wel, maar de leeftijd die ze er aan koppelen is wat hoger. 104 is 4 jaar bij PB. Bij Zalando of Limango kun je goede aanbiedingen vinden, maar het wordt nooit spotgoedkoop.
Name It 104 past ook goed, maar dat is wel meer heel stretchy katoen en dus veel strakker. PB is wat meer gewone jersey.
Wij hebben Zeeman en dat zit goed, we hebben al een jaar dezelfde hemdjes en dat blijft ook goed in vorm/fijne stof (mijn dochter groeit niet zo snel). Ik vind alleen de ribstofjes niet zo fijn.
Ik heb ook wat van ter stal (want Bing) en die blijven minder lang mooi, printjes plakken aan elkaar en het wordt sneller te klein
Al genoemd maar Zeeman en Wibra. Ik vond laatst dar de Wibra meer keus in designs en maten heeft. Bij de Zeeman is het altijd maar een verrassing wat er ligt en ik welke maten.
Wat grappig. Ik heb recent juist veel van HEMA gekocht in maat 98/104 voor mijn dochter van 3,5 jaar. Valt super mooi. Ze is tenger qua bouw, wel lange benen. Wibra valt wat wijder bij haar. Primark valt ook wat wijder vind ik.
Ik heb vandeweek maar 110-116 ondergoed bij Hema gekocht voor mn kind van 3.5 omdat sommige onderbroekjes zo klein zijn. En de hemdjes zijn kort.
Voor mn kind van 9 zit hema wel goed.
Onze dochter had toen ze kleiner was vaak een maat groter ondergoed aan van HEMA, dan zit het goed.
Zo gek, ik heb totaal niet die ervaring. Mijn zoontje heeft maat 104 richting 110, en Hema onderbroeken 98/104 passen perfect nog. Een maat groter zit juist beetje los aan de achterkant van zijn rug.
Maar komt dat dus niet vooral door bouw? Als in: smal vs breder? Als jouw zoon smal/medium is dan snap ik wel dat Hema precies goed zit. Ondergoed is natuurlijk wat minder afhankelijk van lengte, vooral de breedte moet kloppen. Maar daar zijn ze kindermaten niet echt op ingericht.
Ja dat is zo. Gelukkig nooit echt last gehad dat bij hem iets te klein of groot valt vanwege zijn bouw.