Tips, ervaringen & aanraders #10 (Deel 10)

De laatste batch van Hema ondergoed heeft inderdaad een hele rare/kleine pasvorm. Lijkt wel een productiefout. Sommige vallen normaal andere enorm klein. Onderbroeken op de foto hebben dezelfde maat 98/104. De oudere collectie valt goed op maat, maar sinds deze miskoop controleer ik extra of de maat klopt.

2 likes

Wat gek zeg. Ik heb een jongen en een meisje en het jongensondergoed in maat 98/104 zit echt nog prima bij mijn oudste (heeft eigenlijk maat 110), maar het meisjesondergoed is in 110/116 al te te klein, misschien ligt het dan ook aan de batch.

1 like

Haha ik heb die bovenste met die bramen ook en ik vind die juist perfect zitten bij mijn dochter en andere vaak te wijd. Dus ja iedereen is anders.

1 like

Ik snap die verbazing niet zo. Elk kind is anders en heeft een andere bouw. Toch niet nodig om te benadrukken dat je super smalle magere slank gebouwde kind wel heel goed in die mini onderbroeken past als iemand vraagt om tips voor ondergoed dat breder valt.

17 likes

Ahh dit verklaart waarom dat ondergoed zo gek zit, thanks!

3 likes

Uitjestip: het bakkerijmuseum in Hattem! Zeker geen dagvullend programma en zou er geen uren voor rijden, maar wel leuk voor 2-3 uurtjes. Kids hebben koekjes gebakken, een speurtocht gedaan en er was een broodshow die echt hilarisch was. Ze hebben vet lekkere poffertjes op het terras, en op zaterdag verkopen ze ook brood dat uit hun bakkerij komt. En Hattem is verrassend leuk, mooie oud centrum.

16 likes

Vond ik ook een leuk museum ja! Alleen wat ik wel echt heel stom vond is dat ze volgens mij helemaal bovenin meerdere prints nog van zwarte piet hebben. Ook de bakker die de broodshow deed maakte best vervelende “het is traditie/je mag tegenwoordig ook helemaal niks meer” opmerkingen over zwarte piet. Maar dat zal wellicht afhangen van wie de show doet.

3 likes

Ohh jeugd herinneringen komen naar boven! Ik zet het meteen op mn lijstje.

1 like

Haha, hier ook jeugdherinneringen. Veel kinderfeestjes gehad daar.

Oh leuk! Wij gingen met school ernaartoe helemaal vanuit Rotterdam. Om een van de reden was dit museum en dorp Laren in de trek bij onze schooldirecteur.

1 like

Zouden jullie het vervelend/gek vinden als je kind een kinderfeestje heeft na een normale schooldag (14:15 uit)? Ik weet niet zo goed wat handig of normaal is, het is het eerste kinderfeest wat ik plan

Nee helemaal niet gek. Is hier het meest voorkomend

Edit; enige is wel dat voor sommige ouder soms lastig is als je dan zegt “tot 16u”, omdat ze normaal wellicht BSO hebben tot 1830

3 likes

Vind ik altijd prima! Een keer gehad dat mijn dochter pas om acht uur thuis kwam, dat was wel wat minder fijn op een schooldag. Ze heeft al veel feestjes gehad op bijvoorbeeld donderdag.

1 like

Nee, zeker als ouder zou ik het liever na schooltijd doen want dan heb je je weekend nog gewoon vrij en het zal/kan geen uren duren. Juist slim :joy:

6 likes

Zijn hier vaak na de kortste dag (13u uit op woe) of weekend. Maar ook wel eens op de langere dagen (14.45). Alle kinderen worden dan wel gezamelijk meegenomen uit school en pas na het feestje halen ouders op. Helemaal lekker als er dan ook nog pizza/friet/pannenkoeken gegeten zijn en je dat thuis kunt skippen.

3 likes

Oh ja, dit was dus precies mijn volgende vraag: is het dan handig om met eten te doen en te zeggen 18:30 ophalen? Dat leek mij dan namelijk als organiserend ouder wel chill

Hoe oud zijn ze?
Zelf vond ik de eerste keer (dus met een club van 5 jarigen) 4.5u wel vrij lang haha

1 like

Het zijn 4/5-jarigen inderdaad! Dus misschien is wat korter dan toch beter. Ik voel me echt zo’n amateur op dit gebied hahaha, bedankt voor jullie reacties

3 likes

Ik vind 18.30 wel laat voor zo’n kleintje. Ze eten tijdens het feestje toch ook al? Meestal zijn ze dan al vol.

Wij deden de eerste keer in groep 3 tot 17.00. Ook kindjes vanuit de bso hadden we gewoon meegenomen en sommige ook weer bij bso afgezet. Dat was zo afgesproken door de ouders van de kids.
In groep 4 en groep 5 was het meestal wel met uitloop tot 18.00. We hebben afgelopen keer bv een klimpark gedaan. 2 uurtjes klimmen icl eten. Na afloop klein taartje en dan naar huis. Meeste ouders kwamen dan zelf ophalen en enkeling hadden we bij school afgezet waar de ouder dan klaar stond.

Ik heb ook met dat fruit…vond het al raar dat ze klaagde dat het niet lekker zat want was de maat die ze moest hebben.