Tips, ervaringen & aanraders #10 (Deel 10)

Ja mijn plan is met een marktplaats set even te checken of ze het leuk vinden. Zo ja dan kunnen er uitbreidingsboeken op de lijstjes. Vind het nieuw ook echt best prijzig.

1 like

Dag 3.
Dag 1 alleen maar ongelukjes, dag 2 halve plasjes in de pot, dus wel stickers maar ook nog opruimen. Dag 3 alle plasjes in de pot, dag 4 ook. Maar dag 5 moesten we weg en was alles weer verpest.
Bovendien ging het poepen nog niet goed (en ik wilde dat echt niet telkens op hoeven ruimen) dus denk dat hij nog niet klaar is om helemaal zindelijk te worden.
Het scheelt dat wij het buiten deden dus even de tuinslang erop was voldoende maar binnen kreeg ik er stress van en dat merkte hij ook. M’n moeder was bij ons en ze zei ja zo kan hij toch niet spelen als je elke 10 minuten vraagt of hij op het potje moet. Ik dacht toen ja dat slaat ook echt nergens op, laat maar ff.
We doen nu gewoon af en toe op het potje zetten maar hij draagt wel weer een luier.

Hoop dat het lukt bij jullie!!

1 like

Voor degenen met twee of meer kids die ook heel erg moesten wennen aan de baby en meer naar ƩƩn ouder trokken:

Hoelang duurde dit?

• Hooguit 1 maand
  • 2 tot 3 maanden
  • 3 tot 4 maanden
  • Meer dan 4 maanden

0 stemmers

Ik word er soms zo verdrietig van dat mn peuter niks meer van me moet hebben :sweat_smile:

5 likes

Bij mijn zoon, destijds bijna 3, duurde dat wel een paar dagen. We hebben wel echt doorgezet. Ondanks veel ongelukjes eerste dagen. Ze moeten even de link in de hersenen krijgen en controle over de blaas. In het begin is het ook vaak als ze moeten plassen; direct haha. Dus dat moeten ze ervaren.

Bij ons was het vrij lang, zeker 3 maanden. Ik gaf ook BV dus was heel veel met de baby in de weer dus mijn man deed toen veel voor de oudste. Na een dikke 3 maanden sloeg ze weer om en het is inmiddels al dik een jaar eigenlijk liever mij dan mijn man.

3 likes

Bij ons was het prima toen de jongste een pasgeboren baby was. Het werd juist lastig toen de jongste begon te kruipen en aan haar spullen begon te zitten.

1 like

Is je kind er al echt aan toe? Anders even laten voor nu en op een ander moment weer oppakken. Kan best dat dan de link in een keer wordt gelegd.

2 likes

Ja dit hadden wij ook, eerste keren natte onderbroeken steeds. Toen op een gegeven moment leek ze er meer aan toe, zelf meer interesse en op de opvang ging ze er ook zelf op zitten soms, toen was het eigenlijk met weinig ongelukjes heel snel goed! Merkte ook dat druk erop leggen totaal niet werkte, maar goed dat snap ik ook wel ik heb er ook weinig zin in als iemand zegt dat ik moet gaan plassen haha

1 like

Onze oudste begon in mijn zwangerschap al veel meer naar papa te trekken, omdat ik hem bijna niet meer kon tillen vanaf een week of 20 zwanger, deed mijn vriend veel meer met hem. Baby is nu bijna 4 maanden en het is nog steeds zo. Als we bijvoorbeeld een boekje lezen of ergens een plaatje zien van een klein dier met een groter dier dan zegt hij altijd -eigen naam- en papa, hij wil ook altijd door papa getroost worden en als papa de kamer uit gaat is het huilen en als ik even wegloop ziet hij het vaak niet eens :laughing: Ik vind dat soms best moeilijk, en ik merk wel dat het nu ietsje beter gaat nu ik gewoon weer 2 mama-dagen alleen met de kinderen heb, en ik breng hem 's middags altijd naar bed als ik er ben (mijn vriend doet 's avonds wel altijd want dan gaat de baby vaak clusteren) en dat scheelt wel.
Dus ja ik zou zeggen leg je erbij neer en deel het zo in dat jullie allebei wel ongeveer evenveel doen met de oudste. En laat je partner het ook aanmoedigen naar je oudste toe om iets met mama te doen en dat mama lief is. Het is zuur soms maar ja hij is een kind hij doet dat ook allemaal niet met opzet.

2 likes

Begonnen toen ze uit zichzelf naar de wc wilde. En pas echt gestopt met luierbroekjes toen ze zindelijk was. Duurt dan wel langer maar naar mijn mening/ervaring veel minder gedoe

4 likes

Hier waren er geen ongelukjes, maar ook echt gewacht met de luier uitdoen toen hij er zelf aan toe was. Daarvoor het potje langzaam en stapsgewijs geïntroduceerd en gewoon nog een luier aan. Toen de interesse er écht was en hij ook al meerdere keren goed op het potje had geplast, pas zijn luier uit gaan doen.
Dus geen methode of training gedaan, maar gewoon naar hem gekeken.

3 likes

Weet iemand toevallig of je Duitse Tiptoi boekjes ook in het Nederlands kunt gebruiken als je de Nederlandse pen hebt. Het valt me op dat de Duitse boekjes op Vinted veel goedkoper zijn, maar als je ze niet in het Nederlands kunt gebruiken dan heb ik er nog weinig aan :joy:

1 like

Ahh top! Thanks, dan ga ik hem even aansluiten en kijken wat de mogelijkheden zijn.

1 like

Volgens mij kan je alleen de Duitse met een Nederlandse pen gebruiken als dat boek ook in het Nederlands beschikbaar is. Heb het wel eens met een Cars boek geprobeerd, dat werkt dus niet.

1 like

Wat vinden jullie nu het beste speelgoed/cadeau voor een jongen van 6? Ik weet het even niet meer. Hij heeft al heel veel Connetix en Lego (van z’n 5e verjaardag) anders zou ik dat sowieso kopen.

1 like

Plusplus?

Playmobil of knex? Iets voor buiten zoals skeelers of een skateboard?

1 like

Wat doet hij het liefst? Voor een echt bouwkind is Lego nooit teveel toch, er is altijd wel een leuke set te vinden. Maar als hij sportief is wellicht nieuwe voetbalschoenen, bal of tas o.i.d. Keyboard is ook leuk als hij muziek interessant vind.

1 like

Ja, dat is ook weer waar! Goede ideeƫn, ook @Bospaadje en @Fredje. Thanks! Plusplus kende ik ook nog niet.

1 like

Knikkerbanen zijn ook echt leuk.