pluk van de petteflet de film staat op NPO om gratis te kijken!
oja en in hetzelfde kader: dikkertje dap staat er ook op
pluk van de petteflet de film staat op NPO om gratis te kijken!
oja en in hetzelfde kader: dikkertje dap staat er ook op
Ja die is heel leuk en niet te spannend!
Oh wat leuk! Die twee ga ik voor het weekend onthouden
Die juf roos films of fien en teun of casper en emma.
Oh wat leuk! Helaas niet offline beschikbaar (gaan vliegen) maar deze ga ik zeker even onthouden.
Ik heb vandaag bij bol zo’n Montessori activity book (zo heet het volgens mij) besteld, nadat ik er wel positieve verhalen over hoorde. Het idee erachter is dat ik onze oudste van bijna 2 dat boek geef als ik de baby aan de borst heb of naar bed moet brengen. En dan dus ook alleen dan, en zodra dat klaar is berg ik het weer op, zodat het interessant blijft. Voelt als een soort lifehack dus ik hoop dat het succesvol gaat zijn. Nu gaat hij meestal helemaal over de flos (keihard gillen en tegen de deur aan rammen) en is de baby voeden of naar bed brengen dus altijd een soort enorm stressvolle en vrijwel onmogelijke opgave. We zullen zien!
Ohja en andersom had ik bedacht om de baby in de box te laten met de babyfoon luidspreker vlakbij zodat ze mij en haar broer kan horen als ik hem naar bed breng. Om haar het idee te geven dat ze niet alleen is en dat ze dus niet in huilen uitbarst. Nog niet geprobeerd alleen dus weet niet of het echt werkt maar ik dacht ik deel de tip!
Dit is echt een struggle he. Hoe doen alleenstaande ouders dit met twee of meer kinderen?
Hier wordt ook de boel afgebroken als ik aan het voeden ben
en ik breng nu de peuter op bed met de baby in de ‘sleepcarrier’ op de kamer van de peuter. Dat wordt geaccepteerd. En 9/10 keer valt de baby dan ook in slaap. Tot nu toe nog niet andersom geprobeerd, het duurt echt nog te lang voordat de baby in slaap valt dus dat durf ik niet aan met de peuter. Baby slaapt dan dus alleen maar om in de draagzak
Ik doe meestal de avondshiften alleen, meestal neem ik de baby (die ondertussen wel al een dik jaar is) gewoon mee terwijl ik de oudste (net 3 nu) in bed leg en verhaaltje lees.
Als ik echt merk dat de jongste heel moe is durf ik het wel eens andersom te doen. Dan laat ik de 3-jarige beneden tv of tablet kijken.
Toen de jongste nog echt klein was nam ik de oudste soms wel mee om in stilte erbij te zitten (ook met tablet dus
). Is nu niet echt een optie meer omdat de jongste veel te alert is.
Ik doe/deed het tegelijk! Toen de jongste echt nog baby was (want inmiddels drie) gaf ik hem gewoon bv en dan de oudste lag op bed of hing aan de andere kant tegen me aan. En dan voor allebei een verhaaltje lezen. Dan gaat de oudste op bed en ik bleef ernaast zitten met de baby tot ze allebei slapen. Drie jaar later gaat het nog zo eigenlijk.
Kikkerdril, staat ook op npo plus. Favo van mijn kind door de leuke liedjes.
Hebben jullie aanraders voor speelgoed in de auto voor een dreumes (1,5 jaar)? Smartmax vindt ze helaas niet zo boeiend en haar pop-it gebruik ik bewust alleen als luier-verschoon-afleiding. Het liefst iets groters, zodat ze het niet makkelijk kwijt raakt in de auto. Ik rijd namelijk altijd alleen met haar. Ik heb nu op vinted een stoffen activiteitenboekje gekocht, maar zoek wat meer afwisseling.
Wat werkt goed bij jullie kinderen?
Zo’n ufo ding met allerlei touwtjes en knopjes was bij kas een enorm succes. Je hebt veel verschillende maar zoiets bedoel ik: https://www.bol.com/nl/nl/p/bitey-montessori-speelgoed-baby-speelgoed-voor-fijne-motoriek-ufo-speelgoed-sensorisch-speelgoed-voor-baby-s/9300000197222716/?Referrer=ADVNLGOO002027-S--9300000197222716-PMAX-C-22288392453&gad_source=1&gad_campaignid=22288424136&gclid=EAIaIQobChMIyPu47tDMjwMVqLKDBx1C3hRZEAQYASABEgL5dvD_BwE
Mijn kind wil alleen auto’s ![]()
Maar ik wilde dit even tippen. Deze maak ik vast aan het bandje en aan het speelgoed want mijn kind laat het ook altijd vallen en gaat dan mopperen.
Deze was afgelopen vakantie een enorme hit bij mijn kind.
Wij zijn nu op vakantie (1200km op de heenreis) en voor onze dochter van 1,5 werkt zo’n magneetbord met gangetjes/balletjes heel goed. Daar is ze zo een poos geconcentreerd mee bezig. Daarnaast is de activiteitentablet van VTech geliefd. Als laatste de parkeerkaart, beetje draaien aan die schijf de hele tijd ![]()
![]()
Mag ik bij je dochter komen spelen, wat leuk dit!
Naaah, dit is zo leuk
wauw
Hoe zitten Blundstone schoenen (chelsea boots) bij voetjes met een hoge wreef? Zie dat ze geen rits hebben, gaan ze dan wel gemakkelijk aan/uit en zitten ze comfortabel?
Mijn kind past bijv geen En Fant regenlaarzen.
Fotoboekje met foto’s van familie was een grote hit! En zo’n viltenboek met klittenband (wel bij elke stop alles rapen, maar ze plakt ook wel veel terug). En verder veel boekjes, zo veel mogelijk verschillende dingen om af te wisselen. En snacks!
Zo’n soort boekje Montessori Vilt Rustig Boek voor Kinderen - Kidzly
Zag ook wel van die Montessori / busy books bij de Kruidvat liggen!