Hoe strikt zijn jullie met het aantal voedingen tov CB/verpakking van de voeding? Mijn baby is 3 maanden en krijgt soms l 5, maar ook regelmatig 6, flessen van 180ml/6 scheppen Nutrilon. 3 weken geleden bij het CB woog ie 6.2kg en 6 flessen vond ze wel te veel want dan zou hij meer dan 1 liter binnen krijgen en dat is niet goed voor z’n nieren. Toen zijn we er op gaan letten en kwamen we toch bijna iedere dag uit op 5 flessen dus prima, maar deze week zijn het er elke dag 6. Rond 4.30, 8.30, 11.30, 14:30, 18:30, tussen 21:00 en 00:00 voor ik ga slapen. Mijn man vindt dat toch wel veel, hij gaat best wel af op wat het CB zegt en ik denk ja honger is honger/gevoel volgen. En mijn man wil ook geen dik kind dus om nu al te gaan “overvoeden” vindt hij niet slim, ik denk dat dat allemaal wel mee zal vallen op langere termijn.
Als ik dat rekensommetje maak qua hoeveelheid voor de fles zou hij met 6 voedingen op een gewicht van 7.2 moeten zitten en dat weegt ie denk ik nog niet en net 5 voedingen 6kg en daar zit hij dus boven. Het CB had het ook over een soort Nutrilon die wat vullender is zonder meer kcal te hebben dus daar zitten we nu over na te denken, maar ik weet niet zo goed wat slim is?