Tips, ervaringen & aanraders #10 (Deel 10)

Wij hebben onze Dolly nu vier jaar en ik ben wel een beetje geneigd om dat te bevestigen.

De eerste drie jaar vond ik de klantenservice echt perfect en heel adequaat. Bij problemen werd je snel geholpen.

Of het nu aan het feit ligt dat de fiets uit de garantie is, of dat het bedrijf de laatste jaren snel gegroeid is, weet ik niet. Maar ik vind de klantenservice wel minder. Echt niet slecht hoor, maar wel minder dan het was.

Over de fiets overigens nog steeds heel tevreden. Beste kind-gerelateerde aankoop tot nu toe.

1 like

Wij hebben deze en is top! Heeft ook een soort palletje waardoor de schaar weer openschiet. Wel scherp dus niet onbewaakt laten knippen, maar hij knipt wel echt fijn voor kleine handjes.

We hebben ook die rode van Ses, maar daar kan je echt bijna niks mee knippen. Dus die gebruikte ze toen ze net 2 was om de beweging met haar vingers te leren.

3 likes

Ik ben bij mijn laatste servicebeurt echt heel goed geholpen, die man heeft echt zoveel gedaan dat het leek alsof ik weer een nieuwe fiets had. Ik vind het echt een heel fijne fiets en toch net wat aantrekkelijker geprijsd dan veel andere fietsen. Klantenservice reageert ook altijd adequaat. Met de fiets zelf heb ik nooit echt problemen gehad, alleen dat de versnellingskabel kapot was maar dat was mijn eigen schuld.

Service is wel prijzig maar ik weet niet hoe dat bij andere bedrijven zit. Ik vind het in ieder geval fijn dat ze aan huis komen. Ik boek het in op een thuiswerkdag, zij nemen de fiets mee in hun busje en een uur later staat de bakfiets weer voor de deur. Het is dan één vaste prijs onafhankelijk van wat ze doen, zo heb ik wel eens een nieuw display gekregen, dit keer nieuwe handvaten en nog wat andere nieuwe dingen.

1 like

Bakfietsservice is helaas altijd prijzig is mijn ervaring. Ik heb meerdere bedrijven geprobeerd voor onderhoudsbeurten en je betaalt je altijd scheel. Ik heb een Urban Arrow waar nooit iets mee is ofzo, maar elke keer toch weer veel geld kwijt voor een beurt.

2 likes

Vanmiddag hebben we de bmr prik (14 mnd), maar het is een werkdag voor mij en mijn partner. Kon alleen vandaag. Ik haal onze dochter zo op van de gastouder, maar vind het moeilijk inschatten of ik haar daarna thuis moet houden of weer terug kan brengen. Wat zijn jullie ervaringen daarmee?

1 like

In mijn herinnering (maar het is voor mij al 1,5 jaar geleden) werd kind pas na 3 dagen ofzo hangerig van de bmr prik

4 likes

Mijn kind had op dat moment nergens last van. Pas een paar dagen later werd ze ziek (een week lang 40 graden koorts :sob:). Maar heb ook gehoord over kinderen die überhaupt niet ziek werden.

1 like

Ik vraag me echt af waarvoor je de klantenservice nodig hebt tenzij er een probleem is.

2 likes

Mijn ervaring met de prik is dat het een paar dagen later komt. Dus ik zou gewoon naar opvang brengen!

1 like

Het is een fiets, er gaat toch wel eens wat kapot?

1 like

Ik heb mijn urban arrow nu 1,5 jaar en heb het zelf nog niet gehad in ieder geval. Ik lees hier jou en haar zeggen dat jullie al meermaals contact hadden gehad dus ik vroeg me af waarvoor je dan contact opneemt. Vandaar dat ik het me afvroeg.

1 like

Nouja ik heb na drie jaar dus één kapot onderdeel gehad, en ik had wat kleine dingetjes/vragen, maar ik laat elke zoveel kilometer een beurt doen en daarvoor neem je ook contact op met de klantenservice.

1 like

Aah! Dat werkt dan gewoon anders dan bij mijne. Ik snap het.

Ik heb zelf een Stella en een bakfiets, maar van m’n Stella heb ik spijt omdat ik het niet een topfiets vind maar vooral omdat niet elke fietsenmaker hier in de buurt hem kan maken. Bakfiets hetzelfde maar omdat dat een UA is zijn er wel een aantal fietsenmakers in de buurt die er wat mee kunnen. Misschien hebben anderen er wat aan, dat had ik me met m’n Stella niet gerealiseerd hoe ideaal het is om gewoon even met je fiets naar de fietsenmaker om de hoek kan ipv (online) klantenservice en/of aan huis met voorrijdkosten

Ooh ik vind dit zo’n ontzettend leuk idee!!! Weet nog niet of onze peuter 2,5 jaar hier net te jong voor is want veel begeleiding nog nodig. En verwacht dat hij vooral de muren en tafel wil bekliederen haha maar ik denk dat een milde variant ook al heel leuk voor hem is. Hij verft ook super graag en kleien dus denk dat ie zelf wat knutselen fantastisch vindt.

Staat die knutsel tafel bij jullie in de woonkamer en hoe houdt je zoiets dan een beetje netjes? Aanraders qua opbergers?

1 like

Dolly doet het onderhoud en reparaties van hun bakfietsen zelf. Dan komen ze aan huis wat echt heel relaxed is :slight_smile:

Maar je hebt dus voor elke servicebeurt of reparatie wel (online) contact met de klantenservice.

2 likes

Vandaag een rondleiding gehad bij een montessori school omdat zoon bijna 3 is en we ons binnenkort moeten inschrijven. Leuke school, een fijne sfeer ook. De focus (volgens de directrice) is zelfstandig dingen leren doen op eigen tempo. En verantwoordelijkheid leren. We gaan ook op andere scholen kijken, maar deze school maakte een leuke indruk op mij.

Onze zoon vind het leuk om te helpen thuis en taakjes te krijgen, alleen mist hij soms toch een beetje een stukje zelfstandigheid. Met aankleden bijvoorbeeld, weigert hij om zelf kleding aan te doen maar wil hij echt dat wij het voor hem doen. En als je het voordoet, dan luistert hij naar half haha. Opvang heeft dat ook opgemerkt. Is waarschijnlijk ook een beetje zijn persoonlijkheid.

Ook merk ik dat echt alleen spelen, voor hem niet leuk is. Je ziet hem bijna nooit alleen geconcentreerd spelen met iets; hij vindt het fijn om anderen te betrekken in zijn spel en wil dat jij bevestiging geeft of meedoet.

Het zijn kleine dingen maar ze zorgen er wel voor dat ik dan toch twijfel of montessori voor hem geschikt gaat zijn? Het sociale aspect maak ik me geen zorgen over, hij kletst met iedereen en kan het ook goed vinden met iedereen. Maar weet gewoon niet of hij dat fijn gaat vinden.

Zijn er andere ouders die hun kinderen op montessori onderwijs hebben zitten en mijn verhaal herkennen of tips hebben?

Met die leeftijd had ik idd nog geen open kast maar haalde ik er regelmatig wat bij. Groot formaat tekenpapier op de grond vond ze toen bijvoorbeeld geweldig. Ik had vellen van 50x65 en een rol, dat laatste bergt handiger op. Daar pakte ik dan bijvoorbeeld potloden, krijt en waterverf bij. Soms ook acrylverf of vingerverf dan mocht ze in haar luier aan de slag haha.

Met 3 werd scheuren/knippen en plakken (met lijm/kwast, (washi) tape, stickers etc) ook een hit. Sindsdien maken we vaak postkaarten, kan je gewoon leeg kopen en als ze af zijn doen we ze samen op de post.

En toen ze 4 werd heb ik een hoekje ingericht. Dat staat idd in de woonkamer en we ruimen het soms samen even op zodat er weer ruimte is voor iets nieuws. Maar ik wil ook dat het haar hoekje is waar ze zich vrij voelt dus dan neem ik voor lief dat het soms een rommeltje is en er verf- en potloodstrepen op de muur komen etc. Dat verf je toch zo over als de inrichting weer anders wordt.

In de woonkamer hebben we een ladekastje via MP, echt ideaal. Die laatjes kan je er makkelijk uithalen, heel handig want dan heb je gewoon een doos potloden of papier of stickers etc. Op zolder hebben we nog een knutselkast en dat is zo’n Ivar met deurtjes, paar doosjes met spullen erin, werkt ook prima!

Nu is het net opgeruimd. Als je de tafel een kwartslag draait komt het papier vrij en is het echt een klein ateliertje, haha.

(Foto verwijderd)

Om mijn kind op weg te helpen zet ik dus soms iets klaar. Meestal is dat gewoon wat materiaal bij elkaar, soms willekeurig en soms in een thema.

33 likes

Geen ervaring met montessori, maar je kind is nog geen drie, in een jaar kan er nog een hoop gebeuren. Mijn dochter ging na haar derde verjaardag ineens heel leuk zelfstandig spelen, terwijl ze dat daarvoor eigenlijk nauwelijks deed. Aankleden enzo kan ze ook ineens, terwijl ze zich daarvoor ook graag liet helpen. Dus ik zou me nog niet te veel zorgen maken, een jaar is op die leeftijd echt nog lang.

6 likes

Ziet er super leuk uit! Bedankt voor al je tips, ga het opslaan. Helemaal zin om ook zo’n hoekje te creëren.

Die ladekast ook :heart_eyes:

————-

Waarom bewaard mn peuter altijd z’n poepluier voor thuis. Echt standaard na een opvang dag haha. Aan de andere kant logisch, ik poep ook het liefst thuis (wie niet) :joy:

1 like