Met die leeftijd had ik idd nog geen open kast maar haalde ik er regelmatig wat bij. Groot formaat tekenpapier op de grond vond ze toen bijvoorbeeld geweldig. Ik had vellen van 50x65 en een rol, dat laatste bergt handiger op. Daar pakte ik dan bijvoorbeeld potloden, krijt en waterverf bij. Soms ook acrylverf of vingerverf dan mocht ze in haar luier aan de slag haha.
Met 3 werd scheuren/knippen en plakken (met lijm/kwast, (washi) tape, stickers etc) ook een hit. Sindsdien maken we vaak postkaarten, kan je gewoon leeg kopen en als ze af zijn doen we ze samen op de post.
En toen ze 4 werd heb ik een hoekje ingericht. Dat staat idd in de woonkamer en we ruimen het soms samen even op zodat er weer ruimte is voor iets nieuws. Maar ik wil ook dat het haar hoekje is waar ze zich vrij voelt dus dan neem ik voor lief dat het soms een rommeltje is en er verf- en potloodstrepen op de muur komen etc. Dat verf je toch zo over als de inrichting weer anders wordt.
In de woonkamer hebben we een ladekastje via MP, echt ideaal. Die laatjes kan je er makkelijk uithalen, heel handig want dan heb je gewoon een doos potloden of papier of stickers etc. Op zolder hebben we nog een knutselkast en dat is zo’n Ivar met deurtjes, paar doosjes met spullen erin, werkt ook prima!
Nu is het net opgeruimd. Als je de tafel een kwartslag draait komt het papier vrij en is het echt een klein ateliertje, haha.
(Foto verwijderd)
Om mijn kind op weg te helpen zet ik dus soms iets klaar. Meestal is dat gewoon wat materiaal bij elkaar, soms willekeurig en soms in een thema.