He sorry voor de late reactie, ik kom hier niet meer zo vaak als vroeger hehe
Ik kwam er achter doordat ze mijn bloed zo vaak prikten en de prolactine waardes steeds ‘een beetje’ verhoogd waren. Niemand zocht er iets achter, maar ik ben toen zelf op zoek gegaan (jaja dr Google) en heb gevraagd of ze dit niet verder konden onderzoeken. Ik ben toen doorverwezen naar een endocrinoloog en die heeft een mri aangevraagd. Daarop ontdekten ze een microplrolactinoom.
Onderzoeken: echo borsten, echo baarmoeder, MRI (ondertussen al 3) en ik heb toen zelf gevraagd of ik het McCune Albright syndroom (mild, ook ontdekt via Google)) kon hebben (gezien ik ook café au lait vlekken heb) en dan kreeg ik ook een botscan waaruit dit inderdaad bevestigd werd. Ik onderging ook een soort genetisch onderzoek (McCune Albright is een mozaïekmutatie of zo iets), maar die diagnoseafspraak is pas in november dus daar weet ik voorlopig nog niks over.
Behandeling: ik moest even Sostilar nemen, maar gezien mijn microplrolactinoom niet toeneemt en ik weinig andere klachten heb, neem ik nu gewoon de pil ifv hormonenbalans. Sostilar werkte wel erg goed, ik werd meteen terug regelmatig.
Ik heb inderdaad 2 kinderen. Mijn klachten (uitblijvende menstruatie) zijn al van voor mijn zwangerschappen aanwezig. Ontdekt na het stoppen met de pil, maar de onderzoeken zijn pas gestart toen we zwanger wouden worden.
Je mag me gerust via Instagram een PB sturen moest je nog meer vragen hebben hoor! zoe_zolea ^^