Heel eerlijk zou ik echt macrogol vragen en dat door een flesje doen. Ik vond lactulose echt ingewikkelde zooi.
Ja ik heb getwijfeld dit te posten omdat ik je niet onzeker wil maken. Maar als je deze mogelijkheid hebt… doen! Werkte bij mijn kind ook veel beter en was zoveel minder gedoe.
Dit is hier idd ook zo! Wij hebben maximale dosering lactulose geprobeerd maar deed weinig. Maar op macrogol is ze eindelijk normaal gaan poepen. ![]()
Super fijn juist die tip! Hier is nu een keer gepoept in 22 dagen. De huisarts wilde dat ik belde naar het CB en die gingen vervolgens googlen naar wat normaal is. Ja dat kan ik ook wel ![]()
Dan ga ik dit voorstellen. Kregen jullie dit via huisarts of? Want onze huisarts doet dus elke keer wat moeilijk dat ik alles moet overleggen met CB die me eigenlijk ook niet zoveel meer kunnen vertellen dan dat ik al weet
Zowel CB als onze kinderdiëtiste gaven aan dat we beter konden overstappen op Forlax (volgens mij is dat hetzelfde als macrogol. Dat heb ik doorgegeven aan de HA en toen kreeg ik het wel meteen voorgeschreven.
Bij ons is dit via de huisarts gegaan.
Wij via de kinderarts en diëtiste in het ziekenhuis, maar ons kind kwam daar al sinds geboorte dus ik denk dat het in jouw geval dan idd toch via de huisarts moet. Onze huisarts heeft trouwens nooit aangegeven dat we moesten overleggen met het cb?
Zo inspirerend! Je kastje komt vast van marktplaats, maar enig idee welke zoektermen ik het best kan gebruiken als ik iets soortgelijks zoek?
Nee, vond ik ook lastig toen! Ik heb het gewoon met “ladekast hout” gedaan geloof ik en dan MP in mijn regio een paar weken afspeuren/bijhouden. De laatjes van deze zijn A4 formaat, misschien dat je nog wat opschiet met termen als papierkast, dossierkast oid.
Hahaha wel onbewust geliked😬 (denk dat 90% van mijn likes onvrijwillig zijn🤣)
Ik ga eens een zoekopdracht opslaan op Marktplaats! Thanks🙏🏻
Belangrijkste graadmeter is of je kindje er last van heeft. Al is 1 keer per 22 dagen wel weinig. Ik zou je huisarts bellen en zeggen dat je graag over wil naar macrogol als dit niet voldoende werkt.
Macrogol gaf ik gemengd met een beetje melk in een fles. Wist ik zeker dat alles op ging, daarna de rest van de voeding. Jij geeft nog borstvoeding of niet?
Maar macrogol heeft toch een smaakje? Die ik nu tijdens mijn zwangerschap gebruik wel in ieder geval. Vind het niet lekker. Of hebben ze dan een variant zonder smaak voor baby’s?
Mijn baby krijgt gewoon die met smaakje. Ik vond de smaak can de macrogol minder intens dan van lactulose😂
Hij lijkt er weinig last van te hebben
maar ik maak me met de dag meer zorgen. Kan toch niet goed zijn… geef inderdaad borstvoeding en kolven gaat moeizaam dus probeer nu 50/50 bv en kv in een fles te geven. Wel lastig combineren met dat spul denk ik. Gezien hij nog wat moet leren uit de fles te drinken.
Ga maandag in ieder geval weer bellen
Is waarschijnlijk macrogol met elektrolyten. Je hebt ook alleen macrogol en dat is smaakloos.
Je hebt gewoon een variant zonder smaak, de pure stof. In een pot! Super handig, makkelijker te doseren n overal doorheen te mengen ![]()
Heeft iemand een aanrader voor lade beveiliging van keukenlades? Ik ben op zoek naar iets waarbij je niet hoeft te boren…
Ik heb online gezocht maar zie bij veel varianten dat installatie moeilijk is of dat lades te weinig werking hebben. Wij hebben een ikea keuken met van die maximera lades.
Nu het steeds kouder en natter wordt ben ik op zoek naar tips voor baby van 8+ maanden om naar buiten te gaan. Zag hier al wat tips voor waterdichte pakken, maar heeft iemand nog specifieke tips voor baby’s? En wat doe je ze dan aan hun voeten haha. Ze draagt natuurlijk nog niet echt schoenen maar gaat wel al staan en stapjes doen dus iets wordt wel handig en met kruipen wil je ook wat bescherming.