Tips, ervaringen & aanraders #10 (Deel 10)

Dit dus. M’n kind heeft periodes 1300-1600ml gedronken. Meerdere keren mijn zorgen geuit. Maar geen enkele professional leek zich daar zorgen om te maken. En ja, het is een groot kind. Maar hij is niet perse dikker dan andere kindjes op het kdv.

1 like

Hier hetzelfde bij onze zoon. Dronk ook met 3 maanden meer dan 1 liter en hoorden op het cb telkens dat dit veel teveel was en we echt moesten afbouwen. Lukte ons niet want hij had gewoon honger. En hij was ook toe aan vastere voeding, we zijn daar ook meteen met 4 maand aan begonnen.

We hebben qua kunstvoeding eerst nutrilon content geprobeerd, maar dat vulde niet meer. Toen begrepen we weer van een cb medewerker dat daar eigenlijk niet iets extra’s in zat tov normale nutrilon. Uiteindelijk heeft onze zoon nutrilon AR gedronken (ook ivm spugen). Dat is nutrilon met johannesbroodpitmeel geloof ik. Wij merkten wel dat hij hierdoor minder honger had.

3 likes

Ja dit zeiden ze bij onze laatste (september 2024) ook, en staat ook in het boekje dat we toen kregen waarin ze ook het gewicht e.d. van je kind elke keer noteren. Ook bij kunstvoeding gewoon op verzoek voeden inderdaad!

2 likes

Zoals de rest ook zegt zou ik je kind volgen. Met die nutrilon bedoel je forte voor hongerige baby’s? Mijn kind dronk ook meer en ben toen ook overgestapt op speciale voeding(kruidvat merk). Maakte me toen echt zorgen dat ze meer dan een liter dronk, achteraf was dit echt helemaal niet nodig. Sommige kindjes hebben gewoon wat meer nodig.

1 like

Hier precies hetzelfde gehad met mijn oudste kind, CB was ook heel strikt dus ik probeerde eerst een speen, en als hij ook niet wilde slapen of last had van krampjes dan ging er toch echt een extra flesje in. Misschien is het gewoon even een groeispurt.

Ik deed trouwens wel liever twee keer een klein flesje ipv meteen een grote maar dat was dus vooral om niet teveel te willen geven. Kind heeft tegenwoordig ook een prima gewicht trouwens, ik heb echt niet het idee dat die extra fles in zo’n relatief korte periode daar echt invloed op heeft gehad.

He sorry voor de late reactie, ik kom hier niet meer zo vaak als vroeger hehe
Ik kwam er achter doordat ze mijn bloed zo vaak prikten en de prolactine waardes steeds ‘een beetje’ verhoogd waren. Niemand zocht er iets achter, maar ik ben toen zelf op zoek gegaan (jaja dr Google) en heb gevraagd of ze dit niet verder konden onderzoeken. Ik ben toen doorverwezen naar een endocrinoloog en die heeft een mri aangevraagd. Daarop ontdekten ze een microplrolactinoom.
Onderzoeken: echo borsten, echo baarmoeder, MRI (ondertussen al 3) en ik heb toen zelf gevraagd of ik het McCune Albright syndroom (mild, ook ontdekt via Google)) kon hebben (gezien ik ook café au lait vlekken heb) en dan kreeg ik ook een botscan waaruit dit inderdaad bevestigd werd. Ik onderging ook een soort genetisch onderzoek (McCune Albright is een mozaïekmutatie of zo iets), maar die diagnoseafspraak is pas in november dus daar weet ik voorlopig nog niks over.
Behandeling: ik moest even Sostilar nemen, maar gezien mijn microplrolactinoom niet toeneemt en ik weinig andere klachten heb, neem ik nu gewoon de pil ifv hormonenbalans. Sostilar werkte wel erg goed, ik werd meteen terug regelmatig.

Ik heb inderdaad 2 kinderen. Mijn klachten (uitblijvende menstruatie) zijn al van voor mijn zwangerschappen aanwezig. Ontdekt na het stoppen met de pil, maar de onderzoeken zijn pas gestart toen we zwanger wouden worden.

Je mag me gerust via Instagram een PB sturen moest je nog meer vragen hebben hoor! zoe_zolea ^^

Ik kwam er vandaag achter dat het regenpak van next die ik heb gekocht niet helemaal waterdicht is :sweat_smile:. Iemand tips voor pakken die dat wel zijn? Ik zoek dus een onesie. Iemand ervaring met ducksday?

Zou je het pak niet waterdicht kunnen maken met zo’n spray?

Even wassen met harmisol?

4 likes

Ducksday had ik vorig jaar gekocht voor mn zoontje, hii bleef droog bij het zitten in de plassen maar wel vaak natte broekspijpen. Zeeman heeft ook een regenpak, maar die kruis ervan is te hoog, denk dat je het beste een maatje groter kan nemen.

Klinkt als een productiefout, de functie van een regenpak is toch noujuist dat ie waterdicht is? Anders heb je er precies niks aan. Ik heb er een paar weken geleden eentje bij Lidl gekocht voor 10 euro, mag hopen dat die gewoon waterdicht is en dat het geen normaal ding is dat regenpakken niet waterdicht zijn?

1 like

Ik las dit als: bleef droog bij het zittend plassen maar wel vaak natte broekspijpen en ik dacht echt ???

Tijd om te gaan slapen :rofl:

1 like

Ik ben echt weg van het merk Kuling. Had ons kindje als baby/dreumes aan. Nooit natte kleding gehad als ie kroop en later toen ie liep en in de plassen stampte.

Ligt aan de waterkolom van het kledingstuk, niet alle regenkleding is 100% waterdicht omdat het dan heel zweterig wordt om erin te bewegen. Veel regenkleding voor kinderen heeft een lagere waterdichtheid maar is daardoor wel ademend. Het weerstaat dan bijv prima een harde regenbui, en houdt de kleren droog als je kind in een natte speeltuin speelt, maar als het een kwartier in een plas gaat zitten dan lekt het er wel doorheen. Bij veel merken staat de waterkolom wel in de productbeschrijving, dat geeft een indicatie

10 likes

Mijn baby lijkt (voor het eerst) verkouden. Wat raden jullie aan om snot/slijm enigszins weg te kunnen halen? Ze is pas 5 weken oud

Otrivin monodruppels, neuszuigertje & een handdoek onder het matrasje opgerold zodat het iets schuin staat.

8 likes

Dit werkt super makkelijk en goed, maar kan zo snel niet vinden of het bij 5 weken al gebruikt kan worden: Physiomer Baby Neusspray 135 ML 135 ML | Etos

4 likes

Ah ja hier ook! Echt zielig. We hebben vannacht inderdaad zoutoplossing gedaan, uitgezogen en bedje omhoog gedaan.

@Feather Kende dit nog niet, ga het onthouden. Zie op het doosje overigens vanaf 15 dagen staan.

2 likes

Ja dit is top! Je legt je kindje op de zij op het aankleedkussen, spuit dat spul in 1 neusgat en het snot stroomt uit het andere neusgat. En dan de andere kant nog even doen. Geen gedoe met anpulletjes en snotuitzuigers e.d. Mijn kind ging er op een gegeven moment zelfs lekker voor liggen :joy:

7 likes

Iemand tips om lactulose (laxeermiddel) aan een baby van 8 weken te geven? Het is 3,5 ml dus dat is best veel als ik het in een flesje doe denk ik (en het is super zoet).

Op een lepel spuugt ie alles uit en via een spuitje verslikt ie zich steeds heel erg

2 likes