Wij deden infacol in de speen van de fles, deze gaven we dan zodat ie m door de speen leeg dronk en daarna draaien we de speen pas op de fles met de melk, misschien kan dat daar ook mee? Al dronk die van ons eigenlijk altijd de fles leeg dus op een gegeven moment deden we het gewoon in de melk zelf.
Ik heb ook zo’n baby nu. Die gaat hard lachen nadat we zijn neus uitgezogen hebben. Je ziet de opluchting dan ook in zijn gezicht; aaah ik adem weer in 4K
.
Hij is nog niet echt gewend aan de fles maar wellicht werkt het. Gaan het proberen!
Kan idd maar is dik en stroperig waardoor dat wel lastig is. Steeds kleine beetjes met het spuitje in de wangzak geprobeerd? @Chicago
Ik had een antibiotica in zo’n spuitje, misschien is dat handig?
Oja das ook nog een goede! Alleen hij beweegt zn hoofd zo wild steeds als ik het geef. Tis ook echt vies plakspul dus dan plakt het overal. Maar ook het proberen waard
Heel eerlijk zou ik echt macrogol vragen en dat door een flesje doen. Ik vond lactulose echt ingewikkelde zooi.
Ja ik heb getwijfeld dit te posten omdat ik je niet onzeker wil maken. Maar als je deze mogelijkheid hebt… doen! Werkte bij mijn kind ook veel beter en was zoveel minder gedoe.
Dit is hier idd ook zo! Wij hebben maximale dosering lactulose geprobeerd maar deed weinig. Maar op macrogol is ze eindelijk normaal gaan poepen. ![]()
Super fijn juist die tip! Hier is nu een keer gepoept in 22 dagen. De huisarts wilde dat ik belde naar het CB en die gingen vervolgens googlen naar wat normaal is. Ja dat kan ik ook wel ![]()
Dan ga ik dit voorstellen. Kregen jullie dit via huisarts of? Want onze huisarts doet dus elke keer wat moeilijk dat ik alles moet overleggen met CB die me eigenlijk ook niet zoveel meer kunnen vertellen dan dat ik al weet
Zowel CB als onze kinderdiëtiste gaven aan dat we beter konden overstappen op Forlax (volgens mij is dat hetzelfde als macrogol. Dat heb ik doorgegeven aan de HA en toen kreeg ik het wel meteen voorgeschreven.
Bij ons is dit via de huisarts gegaan.
Wij via de kinderarts en diëtiste in het ziekenhuis, maar ons kind kwam daar al sinds geboorte dus ik denk dat het in jouw geval dan idd toch via de huisarts moet. Onze huisarts heeft trouwens nooit aangegeven dat we moesten overleggen met het cb?
Zo inspirerend! Je kastje komt vast van marktplaats, maar enig idee welke zoektermen ik het best kan gebruiken als ik iets soortgelijks zoek?
Nee, vond ik ook lastig toen! Ik heb het gewoon met “ladekast hout” gedaan geloof ik en dan MP in mijn regio een paar weken afspeuren/bijhouden. De laatjes van deze zijn A4 formaat, misschien dat je nog wat opschiet met termen als papierkast, dossierkast oid.
Hahaha wel onbewust geliked😬 (denk dat 90% van mijn likes onvrijwillig zijn🤣)
Ik ga eens een zoekopdracht opslaan op Marktplaats! Thanks🙏🏻
Belangrijkste graadmeter is of je kindje er last van heeft. Al is 1 keer per 22 dagen wel weinig. Ik zou je huisarts bellen en zeggen dat je graag over wil naar macrogol als dit niet voldoende werkt.
Macrogol gaf ik gemengd met een beetje melk in een fles. Wist ik zeker dat alles op ging, daarna de rest van de voeding. Jij geeft nog borstvoeding of niet?
Maar macrogol heeft toch een smaakje? Die ik nu tijdens mijn zwangerschap gebruik wel in ieder geval. Vind het niet lekker. Of hebben ze dan een variant zonder smaak voor baby’s?