Tips, ervaringen & aanraders #10 (Deel 10)

Wel geprobeerd, maar vond het echt heel veel gedoe. Idd geprobeerd om met een lepeltje te geven, maar werd echt een smeerboel. Uiteindelijk deels gekolfd, maar vond het met borstvoeding ook niet echt goed indikken en toch ook deels met kunstvoeding gegeven. Bij de live voedingen uiteindelijk overgeslagen.

Dus misschien niet echt het succesverhaal waar je naar op zoek was. Succes, want heel vervelend die reflux!

1 like

Pff wat een ellende he. Maar het kan dus al helpen als je een deel van de voedingen verdikt ipv alle voedingen te verdikken?

Ik weet niet of dat daadwerkelijk zo is hoor, maar dat heb ik zelf gedaan om het een beetje behapbaar te houden, ik was net begonnen om de borstvoeding af te bouwen en was niet helemaal overtuigd van het johannesbroodpitmeel

1 like

Aaah stom hĂš die reflux :persevere:

Wij voegen Jbpm toe aan de kunstvoeding en dat gaat goed icm met 20 min omhoog houden na voeding. Maar kan me voorstellen dat je dan geen zin hebt om af te kolven, is weer extra gedoe. Het CB raadde ons ook Gelilact aan als alternatief, werkt ook vaak goed voor veel kindjes met reflux. Maar wij vonden Jbpm juist fijner.

Een reflux kussen kan soms ook helpen trouwens. Bij ons helpt het ook goed.

1 like

Ik kolfde een beetje af, 50cc oid, en mengde dat met johannesbroodpitmeel en gaf dat met de fles. Daarna live voeden tot verzadigd. Daarnaast een refluxkussen in bed/box/kinderwagen. Zo’n handdoek onder het matrasje werkt echt niet imo

2 likes

Same, bij ons werd het er juist erger van helaas
@kringel

3 likes

Zo onze inbreng voor dag van de leidster is ook zojuist gemaakt. :star_struck:

Voor iedereen een persoonlijk kaartje. Tekst door mij, mooi versiert/gekleurd door peuter.
Gelukspoppetje van HEMA erbij in de enveloppe. Op de enveloppe naam in glitterletters van de HEMA.

12 likes

Wat zijn de beste/fijnste magnetische tegels? Prijs maakt niet uit, als het maar niet van Ali of Shein oid komt :smile:

Als je op de insta van eerstehulpbijspelen kijkt dan heeft zij oktober vorig jaar een post waar ze veel bekende merken vergelijkt. Geomag heeft de sterkste magneten, maar ieder merk heeft weer andere voordelen.

3 likes

Ja die vond ik ook handig! Via een andere blog ben ik bij Gladi terecht gekomen, in maart gekocht en wordt nog elke dag veel mee gespeeld. Ga voor Sinterklaas weer een andere set bestellen denk ik; Magnetisch Speelgoed kopen? #1 Gladi Magneet Tiles

1 like

Ik heb deze via bol en die zijn prima. Zou niet weten wat ik er aan mis of wat beter zou moeten, kinderen spelen er gewoon mee. https://www.bol.com/nl/nl/p/magnetic-tiles-magnaminds-magna-tiles-magnetisch-speelgoed-100-stuks-constructie-speelgoed-magnetische-tegels-montessori-speelgoed-magnetic-toys-magnetische-bouwstenen-speelgoed-3-12-jaar-magnetische-bouwblokken-paw-patrol/9300000150075882/?cid=1757952938737-4159681182443&bltgh=d8b5b46b-67ee-449e-81c0-b469382d316c.ProductList_Middle.2.ProductImage

5 likes

Ik ben aan het oriënteren op een leertoren. Had via de zoekfunctie al een hoop merken gevonden, maar heb niemand zien posten over de action leertoren. Heeft iemand daar ervaring mee?

Vraag me af of het een beetje okĂ© kwaliteit is voor €30 euro. Of dat de andere merken dus schandalig veel vragen ervoor.

1 like

Die van learn & grow vinden wij de fijnste. Vooral de mega tegels! Die hebben extra magneten in het midden, kun je beter mee bouwen

2 likes

Gladi beoordelen blogs volgens mij alleen maar goed omdat ze er commissie op krijgen
Ik weet de kwaliteit verder niet, maar als je de blogs bekijkt die het aanraden, zie je dat het allemaal affiliated links zijn. Dus die vertrouwde ik niet meer

In oktober is er meestal een Connetix kortingsactie en die van Hema zijn ook weer op voorraad

4 likes

Ohh echt :see_no_evil:? Nou ja, gelukkig bevallen ze hier prima :joy: M’n schoonmoeder had laatst twee doosjes meegenomen van de action en daar bouwen ze daar ook heerlijk mee. Dus ik weet nooit zo goed of het heel veel verschil maakt. Merk hier altijd hoe meer tegels hoe leuker vanwege de bouwwerken die ze dan maken

Wij hebben eentje die lijkt op die van de action (iig op het eerste gezicht) van Amazon. Echt prima tevreden mee tot nu toe.

2 likes

Wij hebben verschillende “merken” die we gewoon door elkaar gebruiken. “Magna minds”, “By Baboo” en “magnetic Tiles” van bol, en die van de action. Het doet het allemaal even goed qua magnetische kracht. Alleen zijn sommige wel iets dikker, volgens mij die van de Action sowieso. Want ik zag die hack dat je de tegels op een duplo bouwplaat kan gebruiken maar die dikkere passen daar niet goed tussen. Maar het bouwen gaat met allemaal even goed.
@DikkeKip

2 likes

Thanks voor alle reacties!
Ik zag door de tegels de magneten niet meer :nerd_face:
Maar ik dacht dat de een misschien wat kwetsbaarder zou zijn en magneten sneller los konden gaan oid. Gelukkig niet het geval en genoeg keuze! @Kusjessoldaat ik zou even kijken :smile:

2 likes

Ja deze hebben wij volgens mij ook en werken nog perfect. Geen scheuren of kapot, alle magneetjes zitten er nog in. De oudste magneten hebben we al 2 jaar en er wordt dagelijks mee gespeeld. Ik zou het zelf zonde vinden om drie of vier keer zoveel uit te geven aan duurdere magneten. Wel goed de reviews checken.

3 likes

Wij hebben die van de Action gekocht en vinden 'm prima. Mijn kind vindt het fantastisch. Ik heb wel wat extra gaten moeten boren, want de voorgeboorde gaten waren niet helemaal goed.