Tips, ervaringen & aanraders #10 (Deel 10)

Mijn baby krijgt gewoon die met smaakje. Ik vond de smaak can de macrogol minder intens dan van lactulose😂

2 likes

Hij lijkt er weinig last van te hebben :sweat_smile: maar ik maak me met de dag meer zorgen. Kan toch niet goed zijn… geef inderdaad borstvoeding en kolven gaat moeizaam dus probeer nu 50/50 bv en kv in een fles te geven. Wel lastig combineren met dat spul denk ik. Gezien hij nog wat moet leren uit de fles te drinken.

Ga maandag in ieder geval weer bellen

Is waarschijnlijk macrogol met elektrolyten. Je hebt ook alleen macrogol en dat is smaakloos.

3 likes

Je hebt gewoon een variant zonder smaak, de pure stof. In een pot! Super handig, makkelijker te doseren n overal doorheen te mengen :slight_smile:

4 likes

Heeft iemand een aanrader voor lade beveiliging van keukenlades? Ik ben op zoek naar iets waarbij je niet hoeft te boren…
Ik heb online gezocht maar zie bij veel varianten dat installatie moeilijk is of dat lades te weinig werking hebben. Wij hebben een ikea keuken met van die maximera lades.

Nu het steeds kouder en natter wordt ben ik op zoek naar tips voor baby van 8+ maanden om naar buiten te gaan. Zag hier al wat tips voor waterdichte pakken, maar heeft iemand nog specifieke tips voor baby’s? En wat doe je ze dan aan hun voeten haha. Ze draagt natuurlijk nog niet echt schoenen maar gaat wel al staan en stapjes doen dus iets wordt wel handig en met kruipen wil je ook wat bescherming.

Ik heb (nep)leren slofjes, een buitenpak en zo’n regenbroek met bretels. Maar niks is echt waterdicht in mijn ervaring, alles kan in de was is m’n mantra :joy:

Wij hebben van die magneetsluitingen van de praxis of de gamma. Werkt top!

3 likes

Dit had ik voor mezelf moeten weten :open_mouth:… vond dat spul echt niet te drinken.

Ik had van de H&M van die waterdichte sloffen:
https://www2.hm.com/nl_nl/productpage.0858320016.html?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=mk_nl|ln_dut|pl_google|ct_fm|bu_kids|kt_gen|bg_performance|cs_fmax|adt_prospecting|sp_med|pi_nlg06anu3aa214&utm_term=&gad_source=1&gad_campaignid=21619584713&gbraid=0AAAAADvrmzT5wO6rluKPO_Y8CYXuO2-jp&gclid=CjwKCAjwz5nGBhBBEiwA-W6XRLKYQKKfyb0_tveYxALxhWfMU07n4n9JBoWk2rLCpQMeBww72jX_zBoCiZoQAvD_BwE

1 like

Haha nee dat kan ik me voorstellen en helemaal prima. Wil vooral dat ze wel even buiten kan voordat ze helemaal koud en nat is dus dat klinkt prima. En @Okapi die was ik toevallig aan het bekijken en leken me idd ook handig

Ah nice, is dat zoiets als dit?

https://www.bol.com/nl/nl/p/aycorn-magnetisch-kinderslot-baby-peuter-magneet-beveiliging-voor-kast-deur-en-lade-10-sloten-en-2-sleutels-snel-te-instaleren-in-seconden-incl-instructievideo-nieuwste-ontwerp-om-kinderen-en-peuters-te-beschermen-geen-boor-of-schroeven/9300000182005459/?Referrer=ADVNLGOO002031-S--9300000182005459-PMAX-C-22278327515&gad_source=1&gad_campaignid=22271767821&gbraid=0AAAAAD5OnmMf2ZIQz5DUBrI3B0qZuvhBM&gclid=CjwKCAjwz5nGBhBBEiwA-W6XRIEEMq_9g5X912uzDuL94WqGUxjmEhWTvAdQfN76_eepitwUJFlW3xoCtq0QAvD_BwE

Kan ik me goed voorstellen… komt de baby verder goed aan per week?

https://www.ikea.com/nl/nl/p/utrusta-blokkeerstuk-v-keukenlades-kasten-zwart-80453610/?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=NL_LC_A3_BEH_0_AO_Other_nl_Shopping_Brand_HFB07-Kitchen_0_Standard-LIA&utm_content=&utm_term=&utm_id=google_ads_17294146220&gad_source=1&gad_campaignid=17294146220&gbraid=0AAAAAD6_7rNE_X9BK4OLxZCmqX3pgeuYp&gclid=CjwKCAjwz5nGBhBBEiwA-W6XRD6vo-_zu1Tgr5HKJJ4IgHTFIF6LJkQpqrev_u6VNBnM2sKPjHfHlRoCR6AQAvD_BwE

Deze zijn ervoor gemaakt. Werken heel makkelijk.

1 like

Yes ik heb die gezien alleen moet je hiervoor wel boren helaas… ik zoek echt zelfklevende.

1 like

Is een slaapzak van 3.5 tog nu te warm? Heb alleen 3.5 en 0.5 dus dan is het of alleen een romper (of alleen luier?) aan of een dikkere pyjama er onder.

En als iemand een tip heeft voor een goede slaapzak die geen €100 kost, let me know.

1 like

Ik zou die van 3.5 gewoon doen en dan dunne romper eronder. Als het te warm is wordt je kindje wel wakker. Of die van 0.5 met dikke kleding eronder, als het te koud is wordt je kindje ook wel wakker.
Ik vond zelf de slaapzakken van lodger heel fijn, maar ik kocht die gewoon via vinted. Ze zijn nieuw niet echt de goedkoopste. Maar die van Hema of Wibra zijn volgens mij ook prima, en rond de 30€ per stuk.

2 likes

Hema

4 likes

Wij hebben alleen slaapzakken van hema en zeeman, meeste via vinted. Zou niet weten waarom dat 100 euro moet kosten.

7 likes

Ik kocht een 2.5 tog bij wibra. En mocht je eens in België of Frankrijk zijn bij Kiabi heb je veel goede spullen voor baby’s, van kleding tot accessoires.

3 likes