Tips, ervaringen & aanraders #10 (Deel 9)

Bijela uvala in porec! Maar ben bang dat die al vol gaat zitten aankomende zomer.

3 likes

Ja, idd al veel vol daar. En wat er nog is zijn hele lelijke stacaravans voor 4000 euro. :sweat_smile: Dan vind ik de opties die ik zag bij Maistra leuker! Thx voor de tip.

Aan iedereen die nog niet gebonden is aan de schoolvakantie >> geniet ervan! :rofl:

2 likes

Wij zaten vorig jaar op camping Vestar. De andere camping ben ik niet geweest (wel camping Valkanela in de buurt) maar ik vind zelf camping Vestar qua ligging sowieso gunstiger omdat je dan heel dichtbij Rovinj zit en dat vind ik zelf het leukste en meest gezellige stadje in die regio. Het is een hele mooie (grote) camping met een leuk zwembad, ook voor kleinere kinderen, en er is een kiezelstrandje. Wij hadden ook een stacaravan, de meeste hebben een prima ligging denk ik, die van ons in ieder geval wel. Een enkele stond wel vlakbij een parkeerplaats, daar zou ik persoonlijk wel van balen maar dat risico hou je wel een beetje met zo’n stacaravan. Ik vond de stacaravan verder prima, gewoon wat van je van een stacaravan kunt verwachten. En wij zaten ook nog veel binnen omdat we pech hadden met het weer. Er is eventueel wel iets qua animatie geloof ik, een soort kidsclub. Er is ook een speeltuintje, maar wij hadden genoeg ruimte om de stacaravan heen en vooral daar gewoon lekker gespeeld.

1 like

Aaaaah dit klinkt heel fijn! Hoe was het zwembad enzo? Balen dat het weer zo tegenviel…

Ik zie dat je vanaf Porto Sole naar een dorpje kan lopen. Kan dat ook bij Vestar? Of is dat dan echt met de auto naar Rovinj?

Kroatiƫ is zo mooi, heb er echt zin in :). Ik ben er als kind veel geweest, dus ik ben heel benieuwd hoe ik het ga vinden om er weer terug te zijn.

Nee dat kan niet, dat is denk ik wel echt ruim een uur lopen. Met de auto is het ongeveer tien minuten.

Het zwembad was heel erg leuk vond ik! Als je zoekt op Google kun je er foto’s van zien. Ook een groot deel geschikt voor kleinere kinderen. KroatiĆ« is inderdaad heel erg mooi, ik hoop dat jullie beter weer hebben haha.

1 like

Bedankt iedereen weer voor de suggesties! Ik heb wat spelletjes via MP en Vinted gekocht, dan kunnen we weer even vooruit :blush: Hieronder alles bij elkaar voor wie ook inspiratie zoekt.

• Memory
  • Kleurentorentjes
  • Mens erger je niet Dierenvriendjes
  • Kroko Loko
  • (Kleine) Boomgaard
  • Dobble Kids
  • Lotto/Bingo (met dierengeluiden)
  • Bunny Hop
  • Kwartet
  • Snuffie Hup
  • Carcassonne Junior
  • Uno
  • Pesten
  • Regenwormen
  • Labyrinth Junior
  • Rummikub Junior
  • Skip Bo
  • Kikkertjes
  • Animal Party
  • Looky Looky
  • Koppie Koppie Dieren
10 likes

Nu moet ik denken aan een spel van vroeger dat ik zo leuk vond: coco crazy. Maar het wordt voor veel te veel geld verkocht op marktplaats.

2 likes

Halli Galli (junio) is ook een hit hier!

1 like

Ik vind 2 + een beetje echt wel de uitdagendste leeftijd tot nu toe. Ook heel leuk met al dat geklets en dat ie nu dingen echt begrijpt. Je kan hele gesprekken voeren en dingen beter uitleggen.

Maar dat eigen willetje en nog niet snappen dat niet alles direct kan en wanneer zij het willen. Om vervolgens een woede aanval te krijgen, vind ik echt lastig. Zie andere kindjes die net wat ouder zijn die dan ook boos worden maar dat duurt dan vervolgens wel net iets minder lang dan bij ons kind (of bij deze leeftijd).

2 likes

Oh ja wow, dat was echt mijn lievelingsspel! Wij leenden dat altijd van de Spel-o-theek. Dat was zooo leuk! Echt memory unlocked haha.

5 likes

Schoonfamilie gaat al 25 jaar elk jaar naar deze camping en zijn helemaal lyrisch! De jongste was 1 toen ze daar voor het eerst naar toe gingen. Is zeer geschikt voor (kleine) kinderen

2 likes

Wat is een goed merk houten speelhuisjes? Vrijwel alles wat ik zie heeft slechte reviews: slechte kwaliteit hout, gammel, etc.

1 like

Ik zie jou vaker dit soort dingen posten en het klinkt alsof jouw kind een temperamentvol kind is. Heb je dat boek gelezen (temperament volle kinderen)? Ik heb het laatst geluisterd en herkende veel van mijn broertje en mezelf als kind. Volgens mijn moeder ook een helpend boek

5 likes

Ik ben het boek nu ook net aan het lezen. Leest heel vlot en prettig!

4 likes

Jaa daar zit ik nu middenin! Is inderdaad super herkenbaar en ook helpend in veel van dit soort situaties.

Mn vriend en ik herkennen ons hier ook zeker in van vroeger dus ook niet zo gek dat we een kopie hebben gemaakt :joy:

3 likes

Heeft er iemand tips voor een daguitje rond Brabant voor kinderen van 5 en 2,5 jaar? Kids Wonderland hadden we gezien, iemand daar ervaring mee? Of toch andere goede tips?

1 like

Is zelf maken een optie? Mijn man heeft een speelhuisje op palen (met glijbaan) gemaakt van douglashout. Dak is van doorzichtige golfplaten. Dat staat als 6 jaar superstevig.

5 likes

Is dat dan de laptop versie?

Wij hebben een derdehands van het merk prestige garden. Hij is nog heel leuk en we zijn er heel blij mee

1 like

Natuurmuseum Tilburg?

2 likes