Tips, ervaringen & aanraders #10 (Deel 9)

Wat is leuk speelgoed voor onderweg in de categorie fantasiespel (rollenspel bedoel ik denk ik)? Misschien hebben jullie nog een leuk idee waar ik niet aan heb gedacht!

In de backpack gaan de pop mee en het Little Dutch dokterstasje met inhoud en aangevuld met wat spullen uit het keukentje. Maar ik ben eigenlijk op zoek naar iets dat makkelijk in de kleine rugtas inpakt en niet uit te veel onderdelen bestaat die alle kanten op kan rollen in de trein.

Ja dit had ik gezien inderdaad! Misschien de moeite waard op te proberen.

@K4as Nee ken bijna niemand met baby/kind :stuck_out_tongue: Daarom extra blij met al het advies hier! Ik ga inderdaad gewoon beginnen met ons eigen ledikant en dan kan ik altijd nog kiezen voor of zijkant eraf halen of toch een co-sleeper. Blijft gewoon lastig vooraf inschatten wat in de praktijk handig werkt.

1 like

Wij hadden alleen een (gekregen) wiegje en ledikant en bij ons eerste kind was dat prima. Bij de tweede was ik veel minder mobiel en hadden we na een nacht een cosleeper gekocht, die de volgende dag in huis was. Na vier maanden weer verkocht op marktplaats voor de nieuwprijs.

1 like

Ik vond een ledikant en cosleeper allebei wel handig. Heb de cosleeper ook lang gebruikt, denk wel tegen de 8 maanden terwijl mijn kind best lang was (had een bednest). Maar na de eerste weken liet ik haar overdag af en toe in haar ledikant slapen zodat ik zelf in de slaapkamer kon chillen of douchen ofzo zonder op m’n tenen te hoeven lopen om een slapende baby heen. Ledikant ligt ze nu bij 2.5 jaar nog in!

1 like

Wij hebben gewoon alleen een ledikant op onze kamer, aan de kant van mijn partner zodat ik niet de hele tijd verantwoordelijk ben voor speentjes enzo. Ik heb nooit behoefte gehad aan een aparte cosleeper. Met het ledikant dicht tegen ons bed aan kan mijn partner er met zijn hand in om de baby te sussen (en heel soms slaapt de baby ook wel eens gewoon tussen ons in)

3 likes

Nou ik ben helemaal om! Het wordt toch geen vliegvakantie, maar lekker kamperen!
Vandaag ook een productieve dag gehad; tent gekocht en 2 campings geboekt! Dat wordt dan de eerste vakantie met m’n zoontje alleen, spannend :blush:

@sashiko n.a.v. onder andere jouw tips gekozen voor een opblaasbare tent, en gekozen voor Noorderloo en Leijland. Die zie er allebei klein genoeg uit, maar wel met wat speelmogelijkheden.

Zoals verwacht kan ik echt niks (geschikts) vinden voor Hemelvaart, maar goed om te weten dat ik dat dan gelijk zodra het kan voor volgend jaar kan vastleggen :sweat_smile:

Bedankt ook voor de tips @Ludo @Patagonia @Kusjessoldaat @Fredje @Chicago en wie ik nog vergeet

Mocht iemand nog een leuke camping weten in Noord/Zuid-Holland, dan hou ik me aanbevolen.

22 likes

Oh wat leuk!! Hoe oud is je zoontje?

2 likes

Hij is 4. Vorig jaar is het er niet van gekomen om op vakantie te gaan, omdat ik het niet “aandurfde” om alleen weg te gaan. Maarja, je moet toch wat, ik kan m’n kind moeilijk nooit meer op vakantie nemen omdat ik single ben :sweat_smile: Heb er zowaar echt zin in nu!

8 likes

https://www.campingslingeland.nl/
Misschien heeft een van deze campings nog plek? Het zit inderdaad allemaal erg vol zeg, jeetje. 2 jaar terug hadden we een week vantevoren nog geboekt.
En 4 jaar is echt een heerlijke leeftijd om te kamperen! Wat fijn zeg, ook dat je er zo enthousiast over bent :heart:. Geniet ik helemaal van. Lekkere aan in Nederland blijven is dat je ook zo weer thuis bent als het niks is, en mensen zelfs langs kunnen komen voor een nachtje.

5 likes

Bij Nivon in Dordrecht, je moet dan met een bootje overvaren en het is midden in de Biesbosch.
In Noord Holland bij Wijk aan Zee, 15 min lopen naar het strand. Ook van Nivon.

1 like

Ah wat leuk, en wat goed dat je het gewoon gaat doen! Ik hoop dat je je net zo welkom gaat voelen op die campings als wij. Bij Leijland hebben ze op warme dagen een opblaasbaar waterglijbaanding staan waar mijn kleuter vorig jaar niet bij wég te slaan was. En de eigenaars zijn heel lief en gaan soms schminken en pizza bakken enzo. En Noorderloo is heel mooi en ze maken er heerlijk eten en taart.

@Kusjessoldaat vorig jaar was Hemelvaartsweekend een paar weken eerder én was het voorjaar niet zo mooi als nu, ik denk dat de campings daarom ook sneller volgelopen zijn dit jaar.

Nee 2 jaar geleden, maar ik bedenk me nu dat het toen Pinksteren was dat ik weg was, niet Hemelvaart. Toen viel Pinksteren in het weekend dat nu Hemelvaart is.

1 like

Heeft iemand tips over het aanpakken van aankomend overlijden/rouw bij een kindje van 3 jaar (en 2 maanden)?

Ons kind is behoorlijk pienter en denk veel over dingen na. Ik ben dus bang dat ze er veel mee gaat zitten omdat ze zich snel zorgen maakt.

Maar ik weet niet zo goed hoe ik het het beste kan aanpakken. Van uitleggen dat iemand gaat overlijden tot de uitvaart en tot hoe ver ik haar hierin moet betrekken.

Het gaat om een opa waar ze op zich niet een hele hechte band mee heeft qua tijd die ze met hem door heeft gebracht maar het is natuurlijk wel haar opa en dit beseft ze ook heel goed.

1 like

Boekjes. ‘Het eiland van opa’, ‘een boom vol herinneringen’ en ‘als verdriet op bezoek komt’ bijvoorbeeld.

1 like

Mijn zus hield het simpel. Onze oma dus hun oude oma ging toen overlijden. Er werd iets gezegd in de trant van
Oude oma is ziek en word niet meer beter. Dat ze haar niet meer gingen zien en ze een sterretje werd aan de hemel. Ze zijn toen niet meegeweest naar de crematie. Maar er is ze wel verteld dat iedereen dan verdrietig is omdat we oude oma gingen missen. En dat we dan gingen luisteren naar liedjes die oude oma heel mooi vond. En dat er iemand kwam om een verhaaltje te vertellen over oude oma. Dat was genoeg toen. Vragen kwamen pas later. Maar dat waren vragen als welke ster ze nou was en of er ook een liedje van juf roos was afgespeeld.

1 like

Bij Hema laatst een heel leuk riempje gekocht met kapper spullen eraan. Schaar, föhn, etc. Vond het heel compact.

2 likes

Als je je kind meeneemt naar de uitvaart, zorg dan dat er iemand is die ze kent die even met haar naar buiten kan gaan of ergens kan gaan spelen oid. Dan kun je zelf alles meemaken en kan zij ook doen waar ze zin in heeft. En inderdaad boekjes lezen. Nijntje vond ik ook wel fijn (iets met lieve oma pluis oid?)

1 like

Jaa, krijg gelijk ook zin om te kamperen! Maar kijk altijd zo op tegen aaaaalle spullen die je moet hebben. Of dat ik dan gelijk iets goed wil kopen maar geen puf heb om alles uit te zoeken :see_no_evil: volgend jaar hopelijk een keer samen met m’n ouders kamperen, misschien denk ik er dan wat makkelijker over haha

Je hebt van het nivon ook natuurvriendenhuizen. Soms is er ook een camping bij zo’n huis van wat ik me van vroeger herinner. Misschien is dat ook een keer iets, van wat ik van vroeger nog weet waren er altijd wel veel kinderen sowieso in de zomer. En je hoefde geen keukenspullen en servies e.d. mee te nemen want er zijn grote keukens die je mag gebruiken. Maar het is/was altijd wel vrij basic qua faciliteiten.

Als je op de camping staat mag je geen gebruik maken van het huis. Maar de huizen zijn echt geweldig. Ik ga 4 x per jaar een weekend erheen met m’n dochter. Lekker goedkoop (25€ per nacht) en die huizen zijn groot dus ze heeft ten minste ruimte om te bewegen.

@Patagonia mijn dochter is dit weekend op de camping in Dordrecht en ik zou die niet per se aanraden onder de 6. Qua speeltoestellen is er op de camping alleen een schommel en jeus de boulesbaan, en achter het huis nog een wip en een soort trapje. Wel echt een bijzondere locatie met dat bootje :heart_eyes: