Tips, ervaringen & aanraders #10 (Deel 9)

Mijn kind sliep ook nog tot ze naar school ging. Het ging eigenlijk meteen goed. Volgens mij heeft ze de eerste weekeinden nog wel een middagdut gedaan maar dat was al snel klaar.

2 likes

@AutumnStorm Geen issues in de avond, ze gaat gewoon slapen tussen 19-19:30 tot de volgende ochtend 06:30-7.

@Ludo zoals hier boven vermeld gaat ze eigenlijk al vrij vroeg weer naar bed. Eerder is ook lastig met nog eten/douchen. En ben ook benieuwd hoe het zal gaan icm BSO.

@Fredje Het probleem is wel dat wij beiden werken en meestal op locatie moeten zijn. En daarnaast weinig vangnet, dus we kunnen haar niet telkens om 12:00 ophalen. Maar ik ga deze vraag wel even stellen bij de BSO!

@itakepictures misschien gaat dat hier net zo en maak ik me druk om niets!

2 likes

Mijn zoon sliep ook altijd nog op de opvang maar besloot zelf ongeveer een maand voor hij naar school ging dat het slapen wel klaar was. Is vrijwel gelijk goedgegaan (tussen17.30-19.00!wel een beetje moody, maar soit)

Ja bij ons is er soms nog plek op de woensdag of vrijdag. Wel een opvang op een dorp waar maar één opvang zit, dus wij hebben niet echt een keuze gehad en die hierop gebaseerd ofzo

1 like

Mijn zoontje sliep ook nog in middag tot ver voorbij zijn 3,5 jaar.
Zijn kdv was het opgevallen, maar ze zeiden dat het meestal vanzelf goed komt. Op school ging het direct goed en hij ging ookn4x per week naar BSO. Daar sliep hij niet, maar mocht wel op de bank liggen als hij dat wilde. Wat bij ons wel hielp is dat hij pas laat wakker werd. Rond 7.15 pas en dan 8.15 naar school toe tot 14.30.

1 like

Hoe deed je dat dan met lunch? Want 2x per dag de hort op om uit eten te gaan zie ik niet zitten haha.

1 like

Ik ben toch welgrote fan van all-in met kind, vind t ideaal dat je gewoon kunt aanschuiven en niet meer weg hoeft, vooral voor avondeten.

Mijn dochter is wel jonger (bijna 3) maar is s avonds vaak echt afgebrand. Bij all-in kun je vaak vanaf 18.30 al eten (letten wij op bij boeken) en als.je gezellig uit eten wilt met ook andere mensen die aanhet eten zijn, is dat vaak pas vanaf 8 ofzo, dat houdt ze nog niet vol.

Wij gaan vaak s ochtends wel op pad, dus lunch kijken we meestal waar we dat eten, soms kun je lunchpakket vragen maar ik nam voor mn dochter vaak een broodje van het ontbijt mee als we op pad zijn. Zelf kunnen we wel overslaan/wat later, bij haar is eten heel belangrijk anders is ze niet te pruimen.

Wij zijn inmiddels op lanzarote, mallorca en kreta geweest met haar (6 maanden, bijna 2 en bijna 3 jaar oud tijdens vakanties).

2 likes

Toen ik vorig jaar met kind op vakantie was smeerde ik van/bij het ontbijt een boterham voor hem en deed deze in een trommel. Maar toen was hij nog klein. Nu gaan wij ook all inclusive.

1 like

Ja, ik bedoelde ook dat dagen dat ze geen bso heeft. Dan is er wel iemand thuis, neem ik aan?

En als het echt niet lukt (hier sliep ze niet meer, maar drie dagen bso was wel echt heel veel voor haar) evt. een middag ouderschapsverlof (misschien je partner en jij om de week?) als dat een optie is? Misschien helemaal niet nodig, maar wel fijn om van tevoren uit te zoeken wat mogelijk is.

4 likes

Sinds m’n zoontje kan rollen slaapt hij graag op zijn buik, maar nu wordt hij geregeld nat wakker. We gebruiken Kruidvat luiers en hebben al een maat groter geprobeerd, gezorgd dat de romper niet te strak zit zodat de luier kan uitzetten en ook Pampers baby-dry (die speciale voor ‘s nachts) maar toen was het helemaal drama. Hebben jullie nog tips? De luiers lekken aan de bovenkant, bij zijn navel.

1 like

Misschien obvious, maar zorgen jullie dat zijn piemel naar beneden wijst bij het aantrekken van de luier?

Zeker! Het gebeurt ook alleen ‘s nachts, het lijkt alsof de luier niet genoeg kan absorberen oid. Ik wil hem eigenlijk ook niet midden in de nacht wakker maken om uit voorzorg een nieuwe luier om te doen. Toen hij nog op z’n zij of rug sliep was er niks aan de hand.

1 like

Luier omdraaien? Of 2 over elkaar? Omdraaien werkte bij ons toen heel goed!

2 likes

Een luier groter, knoopjes van de romper los en een luierbroekje eroverheen. Dit was het enige dat bij ons werkte.

3 likes

Wij hebben dit ook een tijd gehad in de nacht bij ons zoontje. Geen buikslaper, maar wel hetzelfde probleem.
Wat hier hielp wat z’n eigen maat normale luier aan (Pampers Premium Protection) en daaroverheen een luierbroekje een maat groter (Pampers Baby Dry Pants, de normale).

Uiteindelijk is dat ook weer overgegaan toen hij niet meer zoveel plaste in de nacht en zijn we overgestapt naar alleen een Baby Dry luierbroekje.

1 like

Hier ook altijd een buikslaper gehad. Enige luiers waarmee ze droog bleef ‘s nachts waren de rascal en Friends!

2 likes

Thanks @jojo, @Kryptonite, @fullmoon en @Feline, ik ga alles proberen!

6 likes

Hier was de enige optie bij onze buikslaper de luierbroekjes van pampers (baby-dry pants). Sindsdien geen enkele keer meer doorgelekt!

1 like

Nog bedankt voor je reactie! Ik heb inmiddels geboekt. Helemaal zin in.

2 likes

Nog een tip voor op je lijstje: ik deed een Pampers Harmonie luier aan en daarover een babydry luierbroekje in een maat groter. Werkte echt heel goed. Luierbroekjes kun je 2-3 nachten achter elkaar gebruiken (mits niet nat natuurlijk) om de kosten iets te drukken :smiling_face_with_tear:

2 likes