Het is heel oppervlakkig maar ik ben blij dat mijn kind sinds dit schooljaar naar een school op loopafstand gaat, geen fietshelm meer nodig (die is waar ik woon ook verplicht voor kinderen tot 15). Dus het heeft eindelijk zin om leuke knotjes en hoge staarten te maken! Met helm was het altijd los met een speldje, of een vlecht. Vaak ook halfvast of een halve vlecht. Zo probeerde ik nog wat te variëren.
Haha ja ik snap je! Gelukkig hoeft (en kan, er is geen fietsenstalling voor kleuters) die van mij nog niet met de fiets naar school
Ja mijn dochter is ook over op één slaapje en slaapt meestal maar een uur en tien minuten ofzo, heel soms trekt ze wel lang door. Maar ze gaat gewoon ‘s avonds vroeg naar bed (18:00-18:15). Meestal is ze om 7:30 wakker en gaan we om 11:30 naar boven, dan slaapt ze meestal om 11:45-12:00, geef haar rond 11:00 een banaan en dan als ze uit bed komt een broodje of pap, heb gemerkt dat dat momenteel beter werkt bij haar haha.
Wat zijn aanraders voor een goede eerste kinderfiets (jongen, 3 jaar) @Mexi jij was er toch ook laatst voor aan het kijken?
Ja, uiteindelijk tweedehands een Puky 12 inch gekocht. Nog niet op gefietst, maar voelt heel solide en niet te zwaar. Zou iig zeker geen grotere nemen
Bedankt voor jullie meningen over de kinderstoelen!
Ik zoek ook naar meningen over cosleepers/bedjes. Net zoals bij de kinderstoel had ik bedacht dat ik graag een meegroeibedje wil, dat lijkt me het meest voordelig. Ik ben alleen maar twee meegroeibedjes tegengekomen online die ook een cosleeper functie hebben. De Chicco next to me forever en deze van het merk Samann: Link
Van allebei ben ik niet weg en kan ik weinig meningen vinden online.
Mijn man zei waarom niet een cosleeper van rond de €100 aanschaffen en dan een meegroeibedje van €200, dan kom je op hetzelfde bedrag uit. Maar ik vind het zo’n gek idee zo’n groot item aan te schaffen wat maar zes maanden meegaat (de levensduur van de meeste cosleepers).
Hoor graag wat jullie vinden en wat voor jullie werkt!
Wen er maar aan dat je in de eerste 4 jaren heeeel veel dingen gaat kopen die maar kort gebruikt worden
Cosleeper via marktplaats?
bedankt voor deze dooddoener!
Geloof me, dat snap ik. Maar dit is een voorbeeld van een item waarbij het dus niet zou hoeven
Ik had dat goedkope ledikant van de IKEA (Sniglar, geloof ik). Die kan je diyen tot co-sleeper, dan staat ie wel vast aan je bed, en later gebruiken als ledikant (60×120).
Je kunt daarna heel goed uitlenen/verkopen in het algemeen. Of je koopt zelf iets via Marktplaats. Dan voelt het misschien ook minder erg.
Wij hebben een tweedehands cosleeper gekocht en onlangs doorverkocht. Je kan er ook 1 huren.
@Huismus heeft de chicco en is er volgens mij heel tevreden over! Ik heb een cosleeper die ook om te bouwen is tot bank en tafel. Dat is nu dus haar bureautje. Misschien dat deze tzt naar een vriendin gaat.
Ook goed om mee te nemen in de doorgroei overweging is of je de wens hebt voor meerdere kinderen. Want dan is doorgroeien niet altijd ideaal.
Huren bij tinylibrary
Klopt, wist je dat je er zelfs helemaal geen geld aan kwijt hoeft te zijn? Gewoon in je eigen bed laten slapen, is nog gezellig en goed voor de hechting ook.
Meid please
Ik ben serieus, mijn kind slaapt al 4 jaar bij ons in bed.
Ja daarin ben je waarschijnlijk in de minderheid. Wat een kulopmerking zeg
Wij hebben destijds een cosleeper gekocht van maxi Cosi en onze dochter wilde er niet in slapen dus na 3/4 maand weer verkocht. We kregen er net zoveel voor op marktplaats als dat we hem zelf voor hadden gekocht (in de aanbieding).
Ik zelf ben het hier niet mee eens. Een meegroei cosleeper lijkt me echt minder praktisch. Zou lekker tweedehands een cosleeper aanschaffen en een ledikant. In praktijk worden meegroei bedjes die van ledikant naar peuterbed naar gewoon bed kunnen extreem weinig gebruikt.
Ja en je hebt hier vaak afwijkende matrasmaten bij die dan wewr duurder zijn. Dat goedkope houten ledikant van Ikea is echt helemaal prima (ik heb er evt 1 (2 zelfs) te koop), en staat nog leuk ook. Die is 60 euro ofzo, waar doe je moeilijk over.