Tips, ervaringen & aanraders #10 (Deel 9)

Ik wil duplo kopen voor mijn dochter. Nu zie ik dat je duplo hebt voor 1 1/2+ jaar en duplo voor oudere kinderen. Weet iemand of alle duplo op elkaar past?

1 like

Ja hoor alles past op elkaar!

4 likes

Ja alles past, heeft gewoon met de kleine accessoires stukjes te maken.

1 like

Hebben jullie nog tips voor sint cadeautjes voor een baby ? Mogen wat uitzoeken. Ik dacht aan een soort tummy time speelmat met water, maar die zijn al snel hysterisch. Of slofjes ofzo? We hebben al veel. Waar spelen jullie kleinsten het meeste mee?

Zoiets misschien?

4 likes
  • Manhattan Skwish
  • Stapelbekers
  • Leuk bijtspeelgoed (Sophie Giraffe, Oli & Carol)
  • Sensory ballen
  • Lego Primo (alleen tweedehands nog te krijgen, maar vond mijn baby heel leuk)
  • Loopkar
  • Loopstok (met van die flapvoetjes)

P.S. Er is nu ook een cadeautips topic, dus missch hoort het eigenlijk daar :grimacing:
https://www.forumfeminarum.nl/t/cadeautips-voor-kinderen/

4 likes

Ik heb deze net gekocht, denk dat de peuter het ook nog wel leuk gaat vinden.

10 likes

Ik vroeg even geleden naar dagritmekaarten. Ik kon niet echt leuke vinden, en wat ik kon vinden vond ik best duur. We moeten natuurlijk nog maar zien of we het in de praktijk ook wat vinden. Dus ik heb zelf wat geknutseld: eerst plaatjes geplakt in Canva, daarna geprint en geplastificeerd. Bij de Hema magneettape gekocht, en dit op de achterkant geplakt. Nu kan het op de koelkast, of op een whiteboardje.

Wel best lastig om te bedenken welke kaartjes je nodig hebt, dus om te beginnen deze set :relaxed:

37 likes

Oh wat superleuk zeg!

1 like

Heel leuk. Vanaf welke leeftijd is dit iets wat je kunt gebruiken? Of verschilt dat heel erg per kind.

1 like

Ik denk dat het al iets kan zijn voor de avondroutine, ik denk 3 jaar? Die van mij is nu 4, en ik merkte dat hij het vaak verwarrend vond wanneer hij naar de BSO moet, wanneer papa hem van school haalt en wanneer mama, dus daar gaan wij het voornamelijk voor gebruiken.

2 likes

Hoe reageren jullie kinderen op de zieke sint bij het sinterklaasjournaal? Ik vind hem best heftig. Mijn kind vroeg gisteren of sinterklaas is overleden, en om me heen hoor ik ook veel (o.a. kinderen die niet durven te slapen en veel vragen over de dood icm met de sint)

2 likes

Mijne is 3, en snapt het nog niet super goed. Hij zegt gewoon Ooh kijk hij is nu beter! Ja nu krijgen we cadeautjes, oh hij slaapt nu krijgen we geen cadeautjes.

Bij die aflevering van net zei ik gewoon ooooh hij slaapt heel diep hè! En dan praat hij gewoon met mij mee van nee ze mogen hem niet wakker maken, hij wilt een beetje rusten.

1 like

Ik snap niet zo goed waarom ouders hun kinderen dat sinterklaasjournaal laten kijken, als hun kinderen er zoveel onrust door ervaren?

5 likes

Alleen 3 klagende forummers en voor de rest is het gewoon leuk hoor. Bij mijn kind kijken ze het zelfs in de klas. Geen ontkomen aan.

1 like

Omdat er op school gekeken wordt. Dan is het soms fijn om het thuis ook te kijken van tevoren, zodat het juist wat spanning weg kan nemen.

1 like

Ik snap überhaupt niet waarom er nog zoveel ouders hun kind in Sinterklaas laten geloven, maar dat is volgens mij al helemaal een impopulaire mening.

11 likes

Dit geluid hoor je wel steeds vaker hoor.

Maar ik snap niet zo goed waarom het slecht is. Heb er alleen maar leuke herinneringen van. Het stimuleert toch de fantasie, een soort magische ervaring. Ja het is een ‘leugen’, maar de wereld van kinderen is fantasie en spel.

De spanning die er bij komt kijken, kun je als ouder ook temperen.

11 likes

Ik ben nog geen ouder maar het lijkt me juist een handig moment om te “oefenen” met ziekte (en zoals ik hier lees, vragen over de dood). Volgens mij is het pedagogisch ook aan te raden om juist over dit soort dingen te praten met je kind.

Dat weet je ook niet altijd van te voren toch?

Wij vieren het op onze eigen manier en dat bevalt tot nu toe erg goed. Voor ons houdt dat in: wel geloven, Sinterklaasjournaal, paar keer schoen zetten en pakjesavond.

Niet: het zelf spannender maken, niet naar de intocht, bedrijfsfeestjes of theater enzo. Geen ‘als je stout bent dan geen cadeautjes’ en ook geen ‘Sint hoort alles!’.

En misschien is het volgend jaar weer anders, ook best.

5 likes