Hebben jullie een cadeau gegeven toen je eerste kind grote broer/zus werd? Dus een cadeautje vanuit de baby. Zo ja, wat hebben jullie gegeven?
Ik gebruik voor het eerst van die wolbroekjes in de nacht (voel me wel erg geitenwollensokken haha), maar wat trek je je kind dan nog meer aan? Een romper, shirt en slaapzak of moet er nog een broekje bij?
Oh en de huid rond haar oogjes begint wat ontstoken te worden door alle prut de hele tijd. Kan/moet ik nog iets doen buiten 2x per dag schoonmaken met een schone doek? Durf er niks op te smeren, omdat het haar oogjes zijn.
Ja een knuffel die de baby had meegenomen voor haar vanuit het ziekenhuis, maar ik moet zeggen dat ze er niet echt naar omkijkt en hem eigenlijk teruggegeven heeft aan de baby maar moet zeggen dat het wel heel leuk was met thuiskomen en ook echt even een momentje met haar was. Dus wat dat betreft wel een aanrader
We hadden een kraam cadeautjes mand voor de oudste toen. Vooral omdat hij 1.5 was en iedereen wat meenam voor de baby. En er zaten allemaal kleine dingetjes in die hij niet kende. Die deden we terug in de mand en dat werd dan ook de voed mand. Dus als ik moest voeden kreeg hij die mand. Effe wat anders waardoor ik rustig kon voeden als ik alleen met beide was.
Ik trok bij een wolbroekje eigenlijk hetzelfde aan als bij een gewone buitenluier, dus romper, pyjama en slaapzak
Iemand recent met kinderen (4-5jr) naar het zuiderzeemuseum geweest? Is het wat?
Of geofort
Als je borstvoeding geeft een paar druppels melk in het oogje, dat werkt echt magisch. Anders kun je het schoonmaken met een watje met wat afgekoelde kamille thee
Een pop zodat hij ook een baby had. Ik dacht leuk dan kan hij die ook verschonen en flesje geven etc. Maar het enige dat hij deed was de pop op een moeilijke plek verstoppen en dan zijn brandweerhelm opzetten: HELP DE POP IS IN NOOD, TAAAATUUUUUU.
Was leuk geprobeerd dus.
Oja tuurlijk, waarvoor werkt bv niet?!
Romper en die er dan los boven laten hangen en dan nu ook een pyjama erover. Ik vind het met pyjamabroekjes wel een uitdaging overigens wat eroverheen past. Zeeman valt best smal en rekt niet veel. Hema zitten in de meeste pyjama’s meer rek! Maar ik doe ook vaak een wollen broekje eroverheen of een wollen boxpak en dan de knoopjes bij de billen allemaal open.
Broeken zijn sowieso een uitdaging sinds die wasbare luiers
Ze draagt eigenlijk nooit echte pyjama’s, gewoon katoenen kleertjes die ik niet leuk genoeg vind voor overdag of bijv. uit zo’n gratis tas heb. Ga dan maar even de broekjes in een maat groter in haar kast leggen.
Hahaha ik wilde precies hetzelfde komen vragen! Wij willen morgen gaan en overwegen donderdag Sprookjeswonderland. Twee kinderen van 4,5 en bijna 2. Zou 4 uurtjes genoeg zijn?
Haha hopelijk heeft iemand het antwoord voor ons
Sprookjeswonderland is heel leuk! Ik ben in de zomer met kind van toen ruim 1,5 (en neefje van 4) geweest en wij zijn iets van 3 uur geweest. Het is een heel overzichtelijk park maar wel leuke attracties ook voor kleinere kindjes
Ik was van de zomer in zuiderzeemuseum met 2 kinderen van bijna 3 en ik vond het echt leuk, en de kinderen ook! Er is heel veel te zien en om er te komen moet je met een veerboot, dat is natuurlijk ook al heel leuk.
Er is ook een huisje waar de kinderen kunnen verkleden in klederdracht, leuk voor foto’s
Kan je zeker wel een halve dag vermaken. En er is nu ook Oudhollandse kermis, volgens mijn collega ook heel leuk. Dus zeker een aanrader
Ja een knuffel van een grote leeuw en zijn zusje had daar een kleine variant van. Dus we hadden gezegd zusje heeft dit voor jou meegenomen omdat jij grote broer bent dus krijg jij de grote leeuw en zij is klein dus kleine leeuw. Hij was toen net geen 2, nu een jaar later weet hij dat nog steeds en toen hij het dus net had gekregen liep hij steeds met de grote knuffel rond en zette hij die van zijn zusje steeds in de box. Nu staat de grote leeuw bij zijn bed maar hij loopt er nog steeds vaak mee rond of zit erop.
Er is nu nog de oudhollandse kermis (incl zweefmolen etc), dus een aanrader. Mijn zoontje is wel iets ouder maar heeft zaterdag volop genoten, ook op zondag wel van sprookjeswonderland tbh. Maar afgelopen jaren kwam er steeds wat tussen toen de attracties er waren in het zuiderzeemuseum dus keek er al lang naar uit.
Komt wel al vanaf de leeftijd van jouw kinderen daar meerdere keren per jaar en vermaakt zich altijd super goed.
Welke houten bouwblokken raden jullie aan? Ik had nu een setje van de Lidl maar het verf slijt er helemaal vanaf. Dus ben wel op zoek naar kwaliteit maar het liefst wel een set waar je veel variatie qua vormen hebt.
Hoeveel heb je er voor over haha? Grimms piramide (groot of klein) is prachtig
Geofort leuk voor wat oudere kinderen, al vond mijn 4 jarige het ook erg leuk hoor! Maar hij kan nog niet lezen en ik had geen zin om alles voor te lezen en dan nog eens uit te leggen. Op de website kan je zien welke activiteiten voor welke leeftijden geschikt zijn. De lift heeft veel indruk gemaakt destijds :).