Tips, ervaringen & aanraders #10 (Deel 9)

Eens met de Grimm’s tip, maar als je veel variatie wilt, kun je beter deze set nemen (heb je ook een kleinere van volgens mij)

De piramide heeft enkel lange blokken in verschillende lengtes.

1 like

*zucht, ja ik zat hier naar al te kijken maar ik zou dan dus ook cilinders erbij willen en wellicht de regenboog sets dus wordt wel beetje duur grapje zo. Dus ik hoopte dat hier andere opties getipt zou worden niet dus :rofl:

Bij de kringloop staan heel vaak bakken houten blokken. Heb je voor een paar euro een hele bak.

10 likes

Nogmaals bedankt trouwens aan de diegenen die een poos terug aangaven dat Naturalis een goed uitje is voor een kleuter. Onze kleuter is fan. Als hij een uitje mag kiezen voor een vrije dag, kiest hij altijd ‘het dinomuseum’, dus morgen gaan we voor de vierde keer! :joy:

Geen sarcasme trouwens, ik vind het oprecht ook het tofste museum van alle musea waar ik in de afgelopen decennia ben geweest. Ben net zo enthousiast als hij!

22 likes

Ik denk dat mijn baby (bijna 10 maanden) er echt te jong voor is, maar zou Plopsaland leuk voor hem zijn? We zitten volgende week in Centerparcs naast Plopsaland namelijk.

Ik ben laatst naar Panda in Afrika geweest, die was wel leuk! Wild Robot lijkt me ook leuk maar is officieel 6+.

4 likes

Gewoon lekker gaan! Is ook een leuke herinnering voor jezelf 🥹

1 like

Ik zou het zelf niet doen, vond het zelfs voor een 1,5 jarige nogal tegenvallen. En dan is het ook nog eens behoorlijk aan de prijs.

Samenvatting

Zou dan eerder in de buurt cowboys & indianen of monkeytown aanraden met deze leeftijd. En je kunt op vakantiepark het Hooge Holt ook gratis spelen (is niet alleen voor gasten).

4 likes

Denk wel echt nog te jong. Vanaf 1 meter is het pas leuk.
Ze hebben wel klein, kleine kinderen gedeelte maar dan is een monkey town leuker en goedkoper.

Edit. Ben heel benieuwd hoe de center parcs daar is.

1 like

Dikkie Dik :smiling_face_with_three_hearts: maar die draait geloof ik nu niet meer, er komt van de winter wel een nieuwe film aan! We zijn zelfs 2x geweest omdat het zo leuk was :smile:

Nee dat vind ik echt niets voor een baby en heel duur. Ik ben er wel met een baby van die leeftijd geweest, omdat ze mee ging met grote broer en neefjes. Ze mogen volgens mij nergens in met die lengte (alleen draaimolen misschien) en er is een mini speeltuin die echt niet de moeite is.

1 like

Mijn moeder is gisteren met de oudste (5) naar Panda in Afrika geweest. Was erg leuk, sommige scenes vond ze wat spannend maar zij is wel een beetje een held op sokken.

Dikkie Dik zou ik niet doen, die vond ik meer iets voor peuters.

1 like

Ik ben met m’n 3-jarige naar pandabeer in afrika geweest, was super leuk!

2 likes

Ah ja ik las over het woord kleuter heen :sweat_smile: klopt Dikkie Dik toen was m’n zoontje 2,5.

Ik wil binnenkort ook naar Pandabeer in Afrika :panda_face:

Pandabeer in Afrika wordt het, dank jullie! :popcorn:

1 like

Mijn dochter was 2 jaar, groot bumba fan en 't was alsnog kut.

2 likes

Lijkt mij echt niks voor die leeftijd (zelfs nu met 2 nog niet echt?) ik zou eerder een leuke kinderboerderij / speeltuin / zwembad opzoeken

2 likes

Tip voor tijdens de sinterklaas periode: samen kruidnoten bakken :grin:
Vorig jaar ook gedaan, was heel leuk en je huis ruikt ook meteen heel lekker :joy:
Dus ik heb maar alvast 3 pakjes bakmix ingeslagen :joy: (deze bij action gekocht, hoeft alleen water bij dus heel makkelijk, en ik vond ze vorig jaar ook echt lekker!)

4 likes

Over attractieparken gesproken. Ons kind van 2 is altijd heel snel bang en overweldigd op lawaaierige plaatsen. Bijvoorbeeld een rustig treintje zoals in de Efteling. In theorie vindt ze dat superleuk, maar vanaf dat het dan geluid begint te maken begint de paniek.
Ik vind dat echt verschrikkelijk en het lijkt ook alsof andere kinderen daar amper last van hebben? (Of die ouders brengen hun kinderen gewoon niet op dat soort plekken. :sweat_smile:)
Ik hoop heel erg dat ze erover groeit.

• Mijn kind (< 3jr) is ook snel overweldigd/bang in dit soort situaties
  • Mijn kind (< 3jr) heeft hier geen last van
  • Mijn kind is al ouder maar heeft dit nooit gehad
  • Mijn kind is al ouder maar had dit als peuter ook en nu niet meer/minder

0 stemmers

1 like

aar even serieus, dat is toch niet gek? Zo veel geluid, super hard en alles. Ik raak zelf soms al overweldigd bij een draai-orgel, laat staan een kind.

5 likes