Nee, kan je niks tegen doen. Mijn zoon doet het ook, echt een hels geluid.
Ja luierbroekjes zijn een goede! En calendula niet in huis maar dat is idd misschien ook een goede.
Morgen is hij naar de opvang dus dan wordt zonder luier ook redelijk moeilijk.
Vreeeeeselijk hè? Ik knijp elke keer even in zân wangetjes zodat hij eventjes stopt. Echt kippenvel.
Hahaha jaaa dat doe ik nu ook inderdaad!
Niks, niet teveel aandacht aan geven. Bij ons deed ze dat ook een lange periode en ineens hield het op.
Ik zou juist zinkolie smeren, dat is niet vet maar droog en helpt hier goed bij smetplekjes ed.
Talkpoeder? Was hier laatst het enige wat hielp bij open plekjes omdat het droog bleef.
He wat naar! Ik hoop dat je bij steeds meer dingetjes kunt denken ach dat is eigenlijk niet zo erg ![]()
Ohh jaa dit deed die van ons ook, brrrr. Geen tips, hopelijk gaat het snel over! Bij ons ging het vanzelf over
sterkte!
Tipje uit ervaring: stop in je handbagage ook een schoon shirt voor jezelf. Na een hels lange vlucht bleek onze bagage niet aan te zijn gekomen en ik was twee keer ondergekotst. Kind had zelf genoeg schone kleren en luiers, maar ik liep nog een paar uur in zure melkkleding tot we naar een winkel konden. Voelde me next level smerig. Tip 2: neem een draagzak (oid) mee in je handbagage (onze wagen was dus ook niet aangekomen en kwam pas 3 dagen laterâŚ
@Fishing Jullie doen aan samen slapen, toch? Ik las dat je dan geen dekbed mag gebruiken, maar hoe doe jij dat? Ik wil het namelijk, uit een soort wanhoop, ook gaan proberen in de hoop dat we dan beiden beter slapen. Mijn slaapkamer is echter maar 14-15 graden, dus zonder dekens slapen is echt geen optie.
Wij doen ook aan samen slapen. Op Instagram heb je de @the_nurteringkind die hier voor elke situatie goede tips en richtlijnen geeft. Vooral haar post van 15 oktober 2024 heeft duidelijke plaatjes.
Wij slapen met onze 3-jarige en dat kan met dekbed (de 1-jarige slaapt nog in zijn ledikant naast ons bed). Als je kind onder de twee is kun jij wel onder een deken slapen op een veilige manier maar het hoe en wat weet ik niet meer precies.
Je kunt ook even zoeken op de richtlijnen van McKenna, dan vind je veel uitleg.
Ik slaap ook samen en ik slaap in een slaapzak van Slumbersac of een met een licht dekbed tot mân heupen met een wollen voedingstop en warme legging. Onder de slaapzak draag ik ook wol. Ik heb in een kamer van ca. 15 graden geslapen en kreeg het niet koud! Alleen mân voeten, maar met dubbele sokken niet.
Ik volg happycosleeper op insta hierover.
Thanks voor de tip! Ik heb geen instagram meer, dus kan die post helaas niet bekijken. Ik ken idd McKenna en op zich is het meeste me duidelijk, ik zoek vooral ervaringen van anderen wat betreft de praktische invulling.
Thanks, handige tips!
Ik zorgde dat mijn baby hoger lag. Haar hoofd lag op mijn kussenhoogte en mijn kussen lag meer naar de zijkant. Zo kon ze nooit onder mijn deken komen. Je kunt ook een lekker fleecevest over je pyjama aandoen zodat je de deken lager kan leggen.
Hier ook een ervaring met een koude slaapkamer. Ik legde mijn deken tot mijn middel en had verder veel wol aan. Mijn baby droeg ook veel kleding en lag vaak ook dicht bij mij, dus dat geeft ook veel warmte. Naarmate hij wat mobieler was (jonger dan 2 jaar, maar dat moet je zelf inschatten natuurlijk) gaf ik hem ook wel een wollen dekentje (eigenlijk voor een wieg/ledikant) als hij bij me wegrolde na het voeden. Vaak lag hij bijvoorbeeld horizontaal met alleen zijn voeten bij mijn hoofd ![]()
Ik zou het gewoon doen, waarom niet? Het zal iig geen kwaad kunnen denk ik. Je kunt ook een filmpje kijken of een boekje lezen (Nijntje vliegt, Ikke gaat vliegen en ongetwijfeld nog 1001 opties), ik heb dat ook gedaan met mijn kinderen toen we lang gingen vliegen toen ze rond de 2 jaar waren (naar Azie en Noord Amerika). Geen idee of het hielp maar ze vonden het vliegtuig helemaal leuk
Ja wij hebben ook gevlogen toen onze dochter 1,5 was, maar nu je dit zo post denk ik oh we hebben toen volgens mij niks gedaan ter voorbereiding ![]()
het was met familie met ook een jong kind dus voordat we vlogen konden ze samen wat spelen en in het vliegtuig hadden we speelgoed. Heen heeft ze veel geslapen en terug het vliegtuig op stelten gezet
het gaat zoals het gaat, weet niet of wel of niet voorbereiden op deze leeftijd veel uitmaakt.
Maar dat zal ook per kind verschillen denk ik ![]()