Tips, ervaringen & aanraders #10 (Deel 9)

en @Feather dank jullie wel voor de tips! Ik heb het bedje wel gereserveerd maar ze moet onder de 70cm zijn en ze is nu al 76. Maar ga alsnog een poging wagen om alsnog het bedje te proberen, hoor.

Ik probeer me er ook niet te druk om te maken (mijn omgeving doet dit wel, verklaren me voor gek) want het gaat sowieso toch gebeuren hoe dan ook haha.

2 likes

Wie er een tip wat betreft ondergoed wat lekker zit. Onderbroeken vind ik niet fijn, dus het liefst wel strings, maar vooral wat hoger of veeeel stretch. Gewoon iets wat lekker zit want alles knelt onder mn buik :sweat_smile:

Wij zijn laatst met 3 kinderen naar zuid Afrika gevlogen. 11mnd-4jr-6jr. Babybedje kon qua lengte enz niet, en als het wel had gekund dan moest 1 van ons daar gaan zitten en de andere met de andere kinderen. Dat wilden we sws niet op zo’n lange vlucht. Daarnaast zou ik het bedje niet meer aandurven toen ik het zag. De rand is echt laag, en onze 11 maanden baby rolde, kon zitten, staan en lopen. Die was echt in een split second daar uit gekletterd vrees ik.

Wij vlogen bewust ‘s nachts, daardoor sliep hij 9 van de 13u (op ons inderdaad). Slaapzak aangedaan en net na het opstijgen in slaap gevoed aan de borst. Als je flesje wilt geven zou ik van te voren heet water regelen want daar hadden ze bij ons op dat moment geen tijd voor nog.

Qua speelgoed kon hij al best wat aankloten op het scherm haha. En verder veel rond gestapt in het vliegtuig, zelf en op onze arm… en veel snacks haha

Edit: mensen vonden ons ook gek :crazy_face:

3 likes

Ik heb tijdens mn hele zwangerschap gewoon mn normale ondergoed gedragen, het naadloze katoenen ondergoed van Tezenis:

Ben nu bijna 38 weken het zit nog steeds lekker en knelt niet.

1 like

Ik zoek een handige tas voor aan de kinderwagen. Niet per se een luiertas, maar gewoon iets met lange hengsels en een rits en bij voorkeur makkelijk af te nemen met een doekje of te wassen.

Ik zie die studio Noos tassen veel voorbij komen, maar obv de foto’s lijken die allemaal geen rits te hebben.

Hebben jullie aanraders?

1 like

Ik heb deze:

2 likes

Ik ben tijdens mn zwangerschap de strings van Kruidvat gaan dragen, denk de cotton stretch. Super fijn en heeeeeel rekbaar.

3 likes

Ja die zijn echt chill, draag ik nu nog altijd. Onderbroeken (high leg nog iets) zijn ook lekker.

1 like

Nee vooral niet druk om maken, het gaat niet geweldig leuk zijn maar het komt echt wel goed. En wat je ervoor terug krijgt is ook heel leuk.

Oh en nog een tip is om je kind tijdens de overstap even lekker veel energie kwijt te laten raken. En ja ik laat ze dan ook op de vloer spelen, maar je kunt ook een kleedje meenemen.

Ik vind 11 uur trouwens wel anders dan 24 uur in de lucht met overstap. Je kunt niets plannen om dutjes heen enzo. En eigenlijk is alles kut qua planning. Onze terugvlucht begon 's nachts maar dat betekent niet dat ze dan meteen acht uur achter elkaar slapen, helaas. Voor sommigen misschien wel natuurlijk. Maar nogmaals, je overleeft het wel weer.

De jetlag is trouwens wel heftig haha, maar het beste kun je gewoon wat langere dutjes aanhouden op de normale tijden, dan komt het in mijn ervaring snel goed.

Veel plezier in ieder geval, ga je al snel?

1 like

Bij nader inzien stond hier onzin.

2 likes

Misschien ook een beetje loslaten dat je niet alles kan voorkomen? Hoe vies kan die badmat nou echt zijn? En die verwarmingsbuizen staan niet op standje kook denk ik dus dat is toch ook niet erg?

Ik snap het ergens wel hoor maar door wat losser te zijn maak je het jezelf ook wel makkelijker!

3 likes

Thanks voor de onderbroeken tips! Ik ga kijken :hugs:

Andere vraag: ons kind heeft ineens een gek plekje net onder zn lies (binnenkant been), precies bij het randje van zn luier dus het irriteert. Maar nu rook ik dus ook echt zo’n ontstekings geurje. We gaan em vanmiddag in bad doen zodat het schoon wordt. Maar daarna? Toch een pleister plakken zodat het niet irriteert?

Iemand anders nog tips? Want dit gaat natuurlijk de hele tijd opnieuw open door dat randje van de luier. En moeten we er iets opsmeren of juist niet? :sweat_smile:

1 like

De bekende Cavilon spray misschien proberen?

3 likes

Ja dat heb ik er idd opgedaan. Maar dat sluit het af en moet er juist niet zuurstof bij om het te laten helen? Staat me iets van bij…

2 likes

Zou je willen vertellen over je vakantie in Zuid-Afrika? Het lijkt ons een hele mooie locatie maar mijn man twijfelt of het helemaal veilig is. En hoe vonden je kinderen het? Mijn zoon zal ruim 3.5 zijn als we gaan denk ik.
Mag ook in een pb!

1 like

Ja, daar heb je een goed punt.

Ik ben nogal gebrainwashed door een ex die enorm moeilijk doet over elk niet 100% verantwoord ding dat ik doe. Hierdoor weet ik soms niet meer wat nou normaal of gezond verstand is, terwijl ik van mezelf eigenlijk heel nuchter ben. Dus goed om daar af en toe op gewezen te worden.

7 likes

Ik heb een tas van Ölend en vind die wel fijn. Moet wel zeggen dat een van de hengels een beetje uitgerekt is door het hangen over de kinderwagen.

1 like

Iemand tips tegen het tandenknarsen van een 12 maanden oude dreumes? Het knarsen zelf schijnt geen kwaad te kunnen maar dat geluid is afgrijselijk 🫣

2 likes

Oh geen tips, maar ik begrijp de ergernis. Dat geluid is vreeeeselijk, de mijne doet het ook vaak.

1 like

Kun je je kind misschien even zonder luier laten om het een beetje te laten drogen?

Ik zou er iets van calendula zalf opsmeren en misschien ook kijken naar een klein pak andere luiers (misschien broekjes oid) die misschien net anders vallen zodat het niet steeds open gaat.

Lastige plek is het.

2 likes