Ja wij hebben ook gevlogen toen onze dochter 1,5 was, maar nu je dit zo post denk ik oh we hebben toen volgens mij niks gedaan ter voorbereiding het was met familie met ook een jong kind dus voordat we vlogen konden ze samen wat spelen en in het vliegtuig hadden we speelgoed. Heen heeft ze veel geslapen en terug het vliegtuig op stelten gezet
het gaat zoals het gaat, weet niet of wel of niet voorbereiden op deze leeftijd veel uitmaakt.
Maar dat zal ook per kind verschillen denk ik
Ik was het haar van mijn driejarige peuter nu 2x per week en ben me aan het verdiepen in de curly girl methode voor haar krulletjes. Nu zit ik me dus af te vragen… moet je het haar van een kind wassen? Want het lijkt nog niet vet te worden tussen de wasbeurten door (zoals het bij mij inmiddels wel wordt), maar dat komt misschien pas als je ze wat ouder wordt door het regelmatig wassen? Doe ik haar niet een groter plezier door het alleen uit te spoelen elke keer?
Iemand ideeën/ervaringen?
Mijn kind is bijna 3, maar ik was het 1x per week (ze heeft fijn krulhaar). Tegen die tijd zijn de krullen echt een stuk minder levendig en zit het haar meer op het hoofd. Vet zou ik het niet willen noemen, maar wel tijd om te wassen. Maar dat verschilt natuurlijk per mens, gewoon uitproberen.
Tussendoor wordt haar haar wel eens nat onder de douche, maar dan knijp ik het alleen een beetje droog. Ik spoel het nooit bewust tussendoor. ‘s Ochtends spray ik er wat water op om de krullen “wakker te maken”.
Vet worden zal denk ik pas komen door hormonen rond de pubertijd.
Zou gewoon een tijdje proberen hoe het gaat, als je het haar vies vind worden kun je gewoon wassen
In de avond douchen of in het ledikant zetten?
Heeft iemand een buggy waarin het kind goed rechtop zit? En zo ja welke?
Had de easywalker Jackey 2 gekocht maar daar ligt ze echt in.
Ik zat net productfoto’s te bekijken van de Jackey en ik snap denk ik wel wat je bedoelt. Mijn buggy en kinderwagen zijn ook zeker geen hoek van 90 graden en eerder ietsje achterover, volgens mij is dat ook heel normaal. Maar dat lijkt bij de Jackey wel veel meer liggend te zijn. Ik heb de Easywalker Miley 2 en vind dat ze daar goed in zit, zeker sinds ze groter is en zelf ook wat meer naar voren gaat in plaats van als een zoutzak hangt.
Wij hebben een koelstra Simba, daar zat hij zelfs met 8 maanden toen hij nog niet echt goed zelf kon zitten wel netjes in. En nu met 2.5 jaar nog steeds.
Maar het is verder helemaal geen luxe buggy, dus misschien niet waar je naar op zoek bent.
Wij willen, voordat de oudste 5 wordt, een langere reis maken. We hebben nu Vietnam in gedachten. Heeft iemand dat hier gedaan met jonge kinderen (4 en 2 dan). Of andere leuke landen tips ? Wij willen graag een combi van cultuur, natuur en strand kunnen doen. Sri Lanka staat op ons verlanglijstje maar valt voor nu af ivm dat dat een roots reis gaat worden en ze daar dan nog echt te jong voor zijn.
Ik ben in Vietnam geweest zonder kinderen en het lijkt me dat je daar prima met jonge kinderen heen kan.
De miley 2 had ik ook getest maar vond ik een beetje onstabiel als ik met de hond moet wandelen. Bedankt voor de tip, in de winkel was me dat helemaal niet opgevallen met testen van de jackey2.
@Merel dankje ik ga er naar kijken. Belangrijk is het meer rechtop kunnen zitten, een grotere zonnekap en stabiel.
Ze hebben bij action nu deze ‘knuffel’ planten. Waren volgens mij nog 2 andere soorten. Verre familie van jellycat ook nog andere knuffels met jellycat inspiratie, een octopus en die bashful bunny.
Ik ben meteen gegaan maar kon ze niet vinden😥
Heeft iemand met Timio ook de hoofdtelefoon? Er staat bij dat die pas vanaf 3 jaar is. Is dat omdat hij anders echt nog te groot is? Mijn kind is pas 1,5 dus dan misschien echt te vroeg?
Hoeveel waren ze? Ik zag ze volgens mij ook bij de Babydump of -Planet maar daar zullen ze wel duurder geweest zijn
Kruidvat had laatst ook zoiets! Dan wel met gezichtjes, net als jellycat
Ja, hebben wij. Mijn dochter is wel 2,5 jaar (met klein hoofd) en daar past het prima. Ik kan vanavond wel even opmeten wat de boog is van oor tot oor? Ik denk dat het wel moet kunnen hoor (of ietsje later).
Ik moet wel zeggen dat onze dochter met 1,5 jaar al wel een andere koptelefoon had (JBL junior), maar die hield ze nooit op Nu ze wat ouder is wel. Dus het kan ook zijn dat het wel past, maar dat je kindje hem gewoon aftrekt.
2.99 maar!
Ah lief, ja graag als het lukt! Is er dan nog een voordeel van de timio koptelefoon tov bijvoorbeeld de jbl junior?
Mijn kind is wel wat groter dan gemiddeld, dus misschien past het al wat sneller.
Aan de binnenkant is de hoofdband van oordop naar oordop 24 cm. Zie streepjes Je kan hem ook groter maken. Hij zit best smal/strak, dus ik denk dat het niet erg is als hij iets boven het hoofd uit steekt.
De JBL junior is precies evengroot (ook 24 cm), zie hier op de foto. Alleen wij hadden eerst deze draadloze JBL en die kon niet op de Timio, die moest met snoer. (Ik heb het snoertje hier even uit de Timio koptelefoon gehaald, maar die moet er dus wel in om te werken). Dus nu dus 2 koptelefoons 🫣