Tips, ervaringen & aanraders #10 (Deel 9)

Heeft iemand hier toevallig de deryan rolo luxe buggy? En is deze fijn?

1 like

Iemand een tip voor een oorthermometer die een beetje betrouwbaar is?
Inmiddels doet mijn zoon of hij naar de slachtbank wordt gebracht als we zijn temperatuur moeten opnemen.

2 likes

Ik heb de Braun IRT 6520. Ik vond ‘m vrij duur maar wel tevreden over

3 likes

Ik sluit me aan bij Tostibrood, heb ook zo’n soort oorthermometer van Braun en doet al een paar jaar dienst. Werkt perfect en we hebben geen gedoe meer met meten

3 likes

Deze werd een keer genoemd door een huisarts die ook op insta zit (vragendokter);:

https://www.bol.com/nl/nl/p/braun-irt-6520-thermoscan-7-thermometer/9200000031635173/?bltgh=b1e6db22-3eb0-410d-a939-40cd28c587c9.wishlist_details_page_products.WishlistDetailProductCardItem_49.ProductTitle

5 likes

Hier ook :pray:!

3 likes

Bedankt voor de tips! Ik had nog een bol.com bon liggen dus heb ‘m direct besteld.

Voor diegenen die kindjes op dezelfde kamer hebben liggen: vanaf welke leeftijd ging dit goed?

Oudste kind is bijna twee, slaapt in onze tweede slaapkamer sinds hij 6 maanden is. Over een paar maanden verwachten we ons tweede kind en ik verwacht dat hij de eerste maanden bij ons op de kamer slaapt. Aan de andere kant sliep ik met de eerste naast mij helemaal niet goed, dus een beetje afhankelijk hoe het loopt, zou de tweede mogelijks ook snel naar de andere slaapkamer gaan. Nu hebben we ‘maar’ twee slaapkamers (verwachting tot oudste 3,5 en jongste 1,5 is) maar ben toch wat bezorgd dat de jongste de oudste wakker maakt (en omgekeerd). We kunnen wel een hoekje in de woonkamer maken in nood maar dan wordt alles wat krap. Aan de andere kant is een eigen kamer per kind echt iets van nu, dus denk ook wel van ‘komt goed’. Tips zijn welkom.

Geen persoonlijke ervaring/tips, maar op de opvang slapen ze ook met meerderen op een kamer toch. Dat gaat ook meestal goed, zelfs met tussentijds uit bed halen van andere kindjes etc. Al is dat wel het middagslaapje, maar in mijn ervaring slapen ze dan juist lichter dan 's nachts. Voor beide leeftijden dus.

2 likes

Misschien een pianomuziekje of white noise aan op de slaapkamer zodat het geluid wordt gedempt?

3 likes

Eerlijk, als onze baby, nu dreumes, het op een huilen zet hoor je dat de kamer ernaast echt net zo goed. Onze kinderen liggen vaak allemaal bij ons (6-4-1). Maar als die van 1 de boel op stelten zet reageren ze er totaal niet op :rofl:
Ook dus niet in 1 bed. :rofl:

4 likes

Bij ons slapen ze niet op dezelfde kamer, maar toen onze kinderen bijna 1 en 2,5 waren sliepen ze op vakantie een week op dezelfde kamer. Het heeft me verbaasd hoe goed dat ging, en dat ze dus echt niet van elkaars gehuil (soms ook gekrijs) wakker werden. Ze vonden het zo leuk dat we zelfs overwogen hebben ze thuis ook op dezelfde kamer te leggen.

1 like

Wij hadden volgens mij hetzelfde leeftijdsverschil. Mijn jongste was zo’n 6 maanden toen hij overging van onze slaapkamer naar die van m’n oudste. Dat is eigenlijk vaak wel goed gegaan, ja soms hielden ze elkaar wakker maar 90% van de tijd worden ze niet wakker van elkaar. Nu doen we ze zelfs op dezelfde kamer als dat niet per se hoeft, want ze zijn er echt aan gewend en kunnen niet zonder elkaar.

2 likes

Hebben jullie tips voor een stoffen bankje waar twee kindjes op kunnen zitten? Ik zie veel opties als ik op kinderbankje google, maar vind het lastig inschatten hoe het bankje werkelijk is (fijne stof, kiept niet te snel, compact, maar plek voor 2 kleuters). Misschien heeft een van jullie een bankje waar je blij mee bent.

1 like

Wij hebben deze op kamer van dochter (bijna 3) staan: WOOOD fauteuil Stone links structuur velvet warmgroen | Karwei1mk8834_upMQ
_gs*MQ
&gclid=Cj0KCQiAhvK8BhDfARIsABsPy4j0f4PBbrvBcbC0iz5_R0NrD9L0-FIXYXFY6S6b6kF1RvYjzfCGF7AaAnTrEALw_wcB&gclsrc=aw.ds&gbraid=0AAAAADshOIRxYugo4mePi6tvP2p4TFoU0

Heb geen twee kids die er al samen op zitten, maar wij zitten er zelf met haar op om boekje te lezen en dat is meer dan ruim genoeg. Ze kan er ook zelf op klimmen. Maar misschien ben je op zoek naar iets met twee leuningen? Dit is misschien meer een stoel dan een bankje

2 likes

Is Naturalis enigszins leuk voor een peuter van 1,5? Ik wil er zelf graag heen :rofl: en hij is helemaal into dieren enzo dus dacht misschien voor hem ook best leuk? En er schijnt een goeie speelhoek te zijn in t café dus ook winst.

2 likes

Voor hem zal er niet veel zijn. Ja opgezette dieren haha. Maar het is wel meer gericht op iets oudere kinderen. Maar als jij graag wil, kun je hem prima meenemen toch? Het is verder gezinsvriendelijk.

5 likes

Ja hoor is echt wel leuk! Vooral de opgezette dieren en de verdieping een beetje boven waar ze ook een beetje kunnen spelen. Vogels voeren door ballen in de bekjes te stoppen. Daar was mijn dochter echt een half uur druk mee toen ze ook zo oud was.

5 likes

Ja super leuk voor jezelf! En onze anderhalf jarige vond het fantastisch, want die rende toen van het ene dier naar het andere. En inderdaad, er zijn meerdere speelplekken en activiteiten die ook voor jonge kinderen leuk zijn. Bij het restaurant, bij ‘verleiding/babydieren’, bij vulkanen, bij de kudde

3 likes

Zo hard gelachen bij dat verleiding stuk. Al die kinderen aan het springen op een skippybal in die zaadcellen race :rofl::rofl:

4 likes