Tips, ervaringen & aanraders #10 (Deel 9)

Heb nu dat silliconen servies in de oven want die tip las ik op het internet ivm die gore smaak van afwasmiddel. Maar het hele huis ruikt chemisch. Iemand anders nog een tip om die smaak weg te krijgen?

Ik proefde vandaag een hapje van peuters’ bord en alles proefde naar afwasmiddel. Arm kind :sweat_smile:

2 likes

Ik kreeg het er niet uit. Heb toen alles weggedaan en gewoon aardewerk bordjes gehaald. En drinken ook aardewerk of glas. Vind dat ook rustiger voor mezelf ofzo. Niet meer al die verschillende dingen in de kast met rare vormen.

4 likes

Jaa ik doe dat tegenwoordig ook vaak. Maar die vakjes en randjes zijn zo handig aan die siliconen bordjes. Anders schept ie zo alles van zn bord (op kommetjes na maar ook niet altijd handig).

2 likes

Ik gebruik zo’n quichebord van steen voor mijn zoontje! Ideaal met zo’n rand en toch een bord ipv een kommetje

1 like

Wij hebben bij ons servies diepe soepborden ipv soepkommen en die gebruiken we voor de kinderen.

Beetje zoiets, maar dan een rechtere rand bij ons servies: diep bord Ø22cm Tafelgenoten new bone blauw - HEMA

1 like

Wij zijn hierdoor overgestapt op de eco afwasblokjes van Albert Heijn en die geven geen zeepsmaak af op siliconen.
Na een paar keer wassen met die blokjes was de smaak/geur wel weg.

5 likes

Bij hema heb je die ontbijtbordjes met een opstaande rand. Grijs, beige of roze rand, ze zijn nu heel erg afgeprijsd dus misschien gaat het eruit?
Maar ze hebben exact de zelfde vorm als die plastic bordjes van ikea.

2 likes

Welk speelgoed is helemaal leuk voor een baby van 9 maanden, heb het idee dat ze beetje is uit gekeken op het echte babyspul. Ze vind nu vooral de houder van de stapel toren leuk om mee op de grond te slaan (sorry onderburen) en ze is een enorme pieler dus zit altijd aan ritjes, touwtjes etc. Zat te denken aan zon montessori activiteit bord maar zie overal dat dat vanaf ongeveer 18 maanden is. Wie heeft tips?

2 likes

Zo’n vormensorteerder met blokjes? Of heb je die al? Dat was hier wel een hit, lukte nog niet echt maar ook wel een beetje pielen met die blokjes enzo

Ja een blokkendoos was echt de shit hier. Alles er uit, alles er in, overal aan likken etc.

En kattenbrokjes eten :laughing:

Ah goede tips hier wat betreft servies, bedankt allemaal. Gebruiken jullie ook wel eens melamine servies? Of is dat ook weer slecht?

We willen eind april/begin mei nog een weekje op vakantie. Ik ben dan rond de 30 weken zwanger. We twijfelen heel erg of we gaan vliegen naar mallorca of naar hof van saksen gaan. Het scheelt qua prijs weinig :joy:

Alleen de lange reistijd staat ons een klein beetje tegen in combi met een peuter die nog in de middag slaapt. Maar als we een week in NL zitten met rot weer dan baal ik wel heel erg want kan al zo weinig dan (en die kans is natuurlijk aanzienlijk hier in Nederland). Liefst wil ik zon, zee en strand. Wat zouden jullie doen?

• Nederland
  • Mallorca

0 stemmers

Ik zou lekker naar Mallorca gaan. De reis is sowieso ruk maarja als je daar eenmaal bent, ben je dat ook weet snel vergeten denk ik. En Mallorca is 2 uur vliegen?

1 like

Jaa 2 uur idd! Dacht zelf 3, dat scheelt weer een uur :joy: Maar we moeten wel ook 3 uur rijden naar het vliegveld.

Stiekem weet ik het zelf ook wel wat ik het liefst wil. Achteraf valt reizen ook altijd mee. Zo stom, voor kinderen dacht ik: joh gewoon gaan, wat kan er mis gaan. En zo sta ik er nog wel in.

Ben vooral bang dat peuter last van zn oren krijgt in het vliegtuig, daar had ik zelf namelijk ook altijd last van. Zoooo pijnlijk.

Ja het is altijd wel een onderneming. Ook het wachten op bagage en boarden. Het duurt allemaal lang. Maar je hebt sowieso lekker weer! Hebben jullie al een hotel/appartement op het oog? Wij willen misschien ook naar Mallorca (mede omdat het niet zo ver vliegen is).

Oh wat sneu… misschien knijpfruit? Of zo’n skyrr ding in een knijpzakje dat hij zuigt en slikt.

2 likes

Jaa hebben al iets op het oog! Ik hoop eigenlijk met handbagage koffer te kunnen vliegen. Maar weet eigenlijk niet hoe dat zit met buggy? Zouden we dan alsnog moeten wachten op die buggy? We zouden dan vliegen met transavia. Knijpfruit is een goed idee! En anders de speen (al willen we daar het liefst voor die tijd wel vanaf….)

Cala d’or heet dat plekje wat we op het oog hebben!

2 likes

Waar kan je in Nederland 3 uur van een vliegveld wonen? :flushed:
Ik zou ook lekker naar Mallorca gaan, ik heb elke keer opgezien tegen vliegen, maar het valt uiteindelijk allemaal toch weer mee, alleen laatste keer met een opstaan om 5 uur, vlucht van 8 uur en een geweigerd dutje was ik er aan het eind wel klaar mee :sweat_smile:

Buggy ligt aan het vliegveld, soms komen ze op de band, soms worden ze ergens los in de bagagehal gelegd, maar ik heb hem ook al eens naast de trap op het asfalt al teruggekregen.

3 likes

Haha jaa noorden van nederland. En vanaf eindhoven vliegen ivm fijnere vliegtijden (Amsterdam vliegt alleen vanaf 6/7 uur in de ochtend).

3 likes

Vanaf Eelde gaan ook vluchten naar Mallorca toch?

1 like

Ik dacht dat Osnabrück ook op Mallorca vliegt, misschien ook nog een optie

1 like

Ja klopt, hebben we naar gekeken, maar die vliegtijden zijn zo kut dat we liever eerst naar eindhoven rijden :rofl:

Edit: vanaf eelde gaan er alleen vluchten in de zomer naar mallorca

1 like