Tips, ervaringen & aanraders #10 (Deel 9)

Wij hebben gevlogen vanaf Eindhoven naar Mallorca (toevallig ook het plaatsje waar jij heen wilt).

De buggy moesten wij wel achterlaten bij de trap van het vliegtuig. Die werd in Mallorca weer teruggegeven bij de bagageband. Op de terugweg hetzelfde.

Vliegen vanaf Eindhoven is heerlijk. Je hebt er een klein speelplekje dichtbij de gate. En je hoeft er niet zo heel vroeg te zijn. Wij waren er 1,5 uur van te voren. We stonden geparkeerd op P4 op 5 minuten lopen, het is dan in 1 rechte streep richting het vliegveld.

Tegen zere oren wil een lolly ook nog wel eens helpen.

Het ideale vond ik dat het vliegtuig bomvol zat met andere ouders waardoor de spanning er een beetje af ging van ā€œoh, straks huilt ons kind en hebben andere mensen lastā€. Want er waren altijd wel kinderen aan het huilen.

Qua het plaatsje in Mallorca zou ik zelf iets anders kiezen. Het is daar echt prachtig maar de meeste bezienswaardigheden/uitjes zijn altijd rond de 40 minuten rijden. Dat vonden wij wel echt een groot nadeel.

3 likes

Jaa dat is ook nog een reden om vanaf eindhoven te vliegen inderdaad! Scheelt alweer veel meer gedoe dan schiphol.

Lolly is ook topidee, ga ik zeker weten meenemen.

Ben dan 30 weken, dus we gaan eigenlijk echt voor de zon, zee en lekker eten erheen. Ik heb niet echt het plan om echt tripjes te maken om iets te zien. Normaal zou ik dat echt zonde vinden maar in deze staat vind ik het even allemaal wel best.

2 likes

In mijn omgeving vliegen echt heel weinig mensen, vanwege principes of kosten, en de meeste topics over reizen heb ik op negeer staan. Maar dit topic is echt met zo’n grote regelmaat een confrontatie met de realiteit die ik liever ontwijk. Kan er niet een vliegvakanties met kinderen topic komen?

Maar zo kan er toch overal een nieuw topic over gemaakt worden met onderwerpen waarmee je niet geconfronteerd wil worden?

24 likes

Een nieuw topic zodat jij niet met dingen geconfronteerd wordt die je niet wil lezen? Als dat voor iedereen gebeurt ontstaat er toch een enorme wildgroei aan topics?

Ik vind deze berichten trouwens ook 0 interessant en ze kunnen wat mij betreft ook in het gewone reistopic, maar ik scroll er daarom gewoon voorbij :woman_shrugging:

10 likes

lijkt me heel overdreven

3 likes

Nou ik zou een apart topic ā€˜vakantie met kinderen’ wel heel chill vinden. Dan heb je ook meteen alle tips bij elkaar. Maar hier lobby ik al even voor :sob::joy:

11 likes

Dit zou ik geen slechte vinden haha.
Alle peuter proof Mallorca hotels bij een
Alle vliegen met dreumes van 14 maanden tips
Alle leuke campings zonder animatie in Frankrijk
En alle campings 5 sterren met stacaravan opties in Italiƫ :sunglasses:

5 likes

Cala d’or is prachtig! Veel kleine baaitjes met water dat heeeel langzaam diep wordt. Echt perfect voor die kleintjes. Daar zit je toch 10x lekkerder dan hof van Saksen. :smirk:

2 likes

Wat hebben jullie voor kledingkast voor je kind? We gaan de commode doorschuiven naar de babykamer, dus dan komt er ruimte voor ene (grote) kledingkast. Onze dochter houdt veel van haar jurkjes, dus het leek me leuk om een laag hanggedeelte te hebben zodat ze er makkelijk bij kan, maar dat heb ik eigenlijk nog niet kunnen vinden. Een rekje lijkt me niet zo hygiƫnisch (stof?)

In plaats van PAX van IKEA hebben wij voor de kinderen PLATSA.
Veel makkelijker in elkaar te zetten en makkelijk uit te breiden. Mijn dochter heeft ook alles laag hangen zodat ze zichzelf kan aankleden. Ook hebben we open vakken voor boeken en frutsels.

6 likes

Pax!
Maar wij hebben het hang gedeelte weer naar boven haha. Onze 4 jarige kleed zich in het weekend anders 5x om en gebruikt de gewone kleding ook als verkleedkleding dan :joy:

Bij de dreumes hebben we een dubbele pax, maar de ene helft fungeert als opslag voor campingbedje, kleding dozen voor de toekomst (dus oude kleding van broer en zus) en zwembanden enz. Dus een enkel deel voor kleding en beddengoed etc

2 likes

Oh Ikea! Dat is dus echt nog nooit in me opgekomen, terwijl we zelf daar onze kledingkasten ook van hebben :sweat_smile: Thanks voor de tips!

2 likes

Doe je ogen dicht en scroll door alsjeblieft :joy:

2 likes

Ik weet niet of jullie een auto huren of zo’n transfer met de bus, maar dat laatste vond ik zelf wel tegenvallen :sweat_smile: Ben je al zo lang onderweg met kleine kind(eren), denk je er bijna te zijn, zit je nog zo lang in de bus. Dat viel bij ons toen wel tegen.

Niet om je door tegen te laten houden. We zijn meerdere keren naar Mallorca geweest en vonden het top.

1 like

Ohja, dit is altijd een tegenvaller. Daarna nog zo’n hele bus aan mensen overal afzetten. Als we op vakantie zijn pakken we tegenwoordig een taxi. Reizen met kids is al intens dus dat gunnen we ons dan. En taxi’s zijn in het buitenland meestal goedkoper.

1 like

Heeft iemand tips voor site’s of TikTok/insta account voor baby (bijna 1) maaltijd ideeĆ«n?

Happje gebruiken wij thuis regelmatig

1 like

Wil je alleen online dingen? Dat boek van Leonie ter Veld lijkt me namelijk precies wat je zoekt. Gewoon wat mijn baby eet ofzo.

3 likes

Ja die zag ik! Maar weet niet of die nog lang bruikbaar is al van 4-12 maanden is.

1 like