Tips, ervaringen & aanraders #10 (Deel 9)

Alleen als er dan ook een kamperen met kinderen topic komt want met die nachtmerrie wil ik niet geconfronteerd worden :sob:

13 likes

Ons zoontje heeft eczeem tussen zijn billen (dus geen luieruitslag).
Sudocreme, Neutral, Cavilon helpen helaas niet. Iemand nog andere ideeën? Havermout badje?

1 like

Wij hadden dit ook. Door luieruitslag teveel met zink gesmeerd waardoor er eczeem ontstond. Advies van de huisarts was goed vet houden, dus juist geen producten met zink gebruiken zoals sucodreme. Juist wel: vaseline of wolvet. Met een paar dagen zagen wij al verschil!

5 likes

Thanks!!! Gaan we proberen!

7 maanden hier en baby wil nog niks weten van hapjes. Met moeite dat ze 1 klein hapje neemt en het soms weer uitspuugt. ik blijf haar 2 x per dag (zowel fruit als groente) aanbieden. Vers/potje maakt niks uit. tijdstip ook niet (voor na of tussen borstvoeding)
Weet dat het nog niet zo belangrijk is maar na 2 maanden had ik gehoopt dat het al wat beter zou gaan. (ze is btw ook niet van de speen en heeft nogal een snel kokhalsreflex)
Zijn er tips of herkenbaarheid? is welkom :wink: zeker omdat ze adviseren voor 8 maanden ook ivm allergie aan pinda en ei te laten wennen.

1 like

Misschien vindt ze dit interessant
https://www.bol.com/nl/nl/p/nuby-sabbelzakje-aqua-6m/9200000049919600/

En anders even kijken hoe je eten anders kan aanbieden ipv gepureerd passend voor haar leeftijd, dus stukken die ze vast kan houden bijv

3 likes

Ja mijn baby hield tot ong 7,5 maand zijn mond stijf dicht bij hapjes. Ik heb hem toen wat fruit in een fruitspeen gegeven om hem te laten oefenen met iets anders dan melk in zijn mond (zoals die @Sia hierboven linkt), en laten spelen met een lepeltje zodat hij kon wennen aan het gevoel. En van de ene op de andere dag at hij echt als een bootwerker :sweat_smile: ik had nog wel met het cb gebeld en zij vonden het iig nog niet alarmerend maar ik kon wel een preverbaal logopedist inschakelen als ik daar behoefte aan had gehad.

5 likes

Kan van de een op de andere dag omslaan. Als je je zorgen maakt het cjg even bellen, maar het is echt niet vreemd. En het is top als je op tijd begint met ei/pinda etc, maar als ze er nog niets van wil weten kun je niet zoveel. Ik zou het gewoon door wat dingen mengen, eet/likt/sabbelt ze iets heeft ze er vast al iets van binnen. En anders komt het als ze echt wat meer gaat eten.
Bij mijn tweede ging het ook zo, van de een op de andere dag wel interesse en nu niet meer te stoppen. Maar dat gebeurde pas rond 8 maanden.

3 likes

Heeft iemand hier een wondermiddel voor tegen vastzittende hoest met name tijdens het slapen?

Fluimucil?

Haha, vraagteken als in je weet niet of dit werkt of…?

Of vraag je af wat in heb geprobeerd? Ja ik gaf nu van vsm een hoestdrankje maar toch in de nachten vaak wakker vanwege de hoest, water geven etc helpt ook niet. Dus mijn zoon slaapt nu ook super onrustig hierdoor.

Voor kinderen onder de 2 mag fluimicil sowieso niet. Iets rechterop leggen om te slapen kan helpen.

2 likes

Oooo het is voor je kind, sorry! Dan geen fluimicil. Haha.

2 likes

Ja hij weigert om met zijn kussen te slapen. :sweat::sweat: Zal vanavond proberen om iets onder zijn matras te leggen ja, mijn zoon is 3 trouwens.

Voor pinda kan je ook gewoon een beetje pindakaas aanlengen met een kleine beetje water en met je pink geven/van iets laten likken.

En als je alleen gepureerde hapjes aanbiedt zou ik inderdaad eens kijken naar rapley/stukjesmethode om andere texturen aan te bieden. Sommige kindjes hebben dat liever. Of dan kan ze er minstens aan sabbelen om in contact te komen met pinda en ei bv. (Stukjes omelet vond mijn kind al snel geweldig)

1 like

Ik moet urine opvangen van mijn (net) 1-jarige. Heeft iemand ervaring met van die speciale zakjes of een andere handige manier om dit te doen?

Voor mijn dochter heb ik dat een keer moeten doen met een opvangzakje in de luier, maar elke keer mislukte het :melting_face: dus geen succes verhaal hier haha.

Samenvatting

Was toen ivm vermoedelijke blaasontsteking. Ze wilde toen ook niet meer drinken omdat plassen zoveel pijn deed, dus toen kreeg ze wel antibiotica ondanks dat ze de urine niet konden testen.

Hier heb ik weleens van die zakjes met plakrand gekregen van de dokter en dat werkte prima. Zakje plakken, proberen te laten drinken en afwachten

5 likes

20 minuten na een fles/drinken luier uit. Met een koud en nat doekje over onderbuik (wel echt onderste gedeelte waar blaas zit) wrijven en hopen dat hij/zij gaat plassen. Wel iets bij de hand houden om op te vangen. Het is handig als je met zijn tweeën bent😅

3 likes

Potje al geprobeerd? Wij zetten onze beide zoons al sinds ze kunnen zitten regelmatig op het potje en vanaf de eerste keer deden ze beide direct een plas.

3 likes