Tips, ervaringen & aanraders #10 (Deel 9)

@SleepingBeauty @Krekel @sashiko

Heel erg bedankt voor jullie uitgebreide berichtjes en tips. Doet me goed om te lezen, en ergens weet je dat je het even op zijn beloop moet laten, maar ik vond het zo sneu voor hem gisteren. Dus heel fijn jullie ervaringen en tips te lezen.
We hebben besloten hem tot de vakantie over 1,5 week in ieder geval maximaal halve dagen te laten gaan, en als het niet gaat, thuis te houden. Dan in de vakantie even opladen en dan zien we het daarna wel weer hoe het gaat.

2 likes

Weet niet of er een borstvoedingstopic is, dus dan maar hier:

Ik ben deze hele week zo ziek geworden door de griep dat m’n productie echt gigantisch gekelderd is. M’n kind van 9 maanden kan gelukkig naar de oppas, wat mij heel veel rust geeft, maar daardoor drinkt hij max 2 keer per dag bij mij. Heb ook niet gekolfd afgelopen vier dagen omdat ik zo miserabel was. Ben nu wel bang dat ik met borstvoeding zal moeten stoppen aangezien ik gewoon nauwelijks productie heb… Ben nog steeds ziek en kolven lukt me nu even niet, dus weet niet zo goed wat ik kan doen. Kan ik het beter gewoon helemaal afbouwen? Of wel alle energie erin stoppen om mn productie te herstellen?

2 likes

Ik zou gewoon kijken of je kind sochtends en ‘s avonds nog lekker drinkt. Zolang dat goed gaat of enigszins goed, dan is er niet zoveel aan de hand toch. Op de dagen dat je wel hele dagen overdag samen bent extra keer overdag drinken. En ‘s avonds of sochtends eventueel wat vaker van borst wisselen. Ik ben nu ook ziek en laat m’n kindje eerst rechts, dan links, dan rechts en dan weer links drinken (of deze hele riedel andersom).

4 likes

Dat ligt aan wat jij wil.:relaxed:
Je kunt je productie nog wel weer opkrikken. Veel aanleggen of kolven als je je weer beter voelt. Beterschap gewenst!

3 likes

Dat stelt me wel wat meer gerust. Ja ik hoop hem vanaf morgen wat vaker te kunnen voeden. Ik geef hem inderdaad telkens een andere borst.

De kolf moet ik er toch wel bij pakken ben ik bang…met alleen aanleggen gaat het echt heel traag. Ik haat kolven zo erg! Maarja ik wil borstvoeding nog niet opgeven.

Hij krijgt ook een flesje voordat hij gaat slapen dus hij drinkt in de avond sowieso niet veel meer bij mij.

1 like

Oooh ik word helemaal gék van al dat speelgoed hier. Voor één kind van twee. Echt niet normaal, heb al een deel naar boven gebracht. En rouleren lijkt me een top idee, maar echt geen zin om continu met spullen te slepen van zolder naar beneden (beneden verdieping helaas geen opbergruimte voor).

We hebben nu een tvmeubel met een la met speelgoed, een laag kastje en 2 manden. Maar ik vind het alsnog zoveel.

Ooit zo’n speelhuisje gekocht, nu spijt want 0 opbergruimte. Als iemand de gouden tip heeft. Let me know.

(Side note: zwanger dus uh :sweat_smile: ik denk dat hormonen meespelen en wellicht wel een soort gekke vorm van nesteldrang haha)

6 likes

Wij hebben verschillende bakken (4) gemaakt die we wisselen. Ze staan bij ons in de kledingkast.

Elke 2 weken pakken we het speelgoed beneden weer in en brengen we het naar boven. We nemen dan weer een andere bak mee naar beneden.

Eerst hadden we alles in een grote bak zitten waardoor je elke keer weer speelgoed uit moest zoeken voor de ruil maar op deze manier is het echt een hele kleine taak geworden.

En dan eens in de zoveel tijd zoeken we alles uit waar niet meer mee gespeeld wordt. Dan wordt de inhoud van de verschillende bakken ook gelijk weer wat anders.

Alles moet ook in de bakken passen. Past het niet? Dan is er teveel speelgoed en moet er eerst wat weg.

Hier is het ook zo dat hoe minder speelgoed er staat hoe leuker er gespeeld wordt.

11 likes

Oh dat is een goed idee! Ik worstel hier ook mee. Zo’n klein meisje met zoveel speelgoed.

1 like

Wat slim! Gewoon van die opbergbakken?

Dat past sws niet bij ons op de eerste verdieping dus dan vind ik het toch wel weer een dingetje. Om dat elke week van zolder te slepen :sweat_smile: lazyyy

2 likes

Dan laat je het je partner toch doen. Label je die bakken met een cijfer en regel jij eens in de zoveel tijd het uitzoeken. Prima verdeling.

2 likes

Ja, van die plattere opbergpakken. Grotere dingen (duplo bak, garage, poppenwagen) staan wel op zolder omdat die niet in de kast passen. Maar alle accessoires zitten er wel in zodat we weten bij welke bak het hoort.

Bij ons zit er van alles in. Speelgoed, boekjes, creatieve dingen, puzzels. Ik denk ongeveer 10 dingen per bak maar vaak zijn dat dan al 3/4 boekjes.

4 likes

Ja vooral dat laatste, het is kut om met dat speelgoed te slepen altijd. Maar uiteindelijk heb je er zelf ook veel voordeel van omdat er langer en leuker mee gespeeld gaat worden.

7 likes

Ik ga dit weekend naar Amsterdam met m’n peuter (bijna 3) en een elektrische fiets. We logeren bij het Westerpark. Wat is leuk om te doen? Het hoeft niet iets toeristisch te zijn.

Amsterdamse bos en daar pannenkoeken eten, met de pont naar Noord (bijv vanaf centraal naar NDSM). Je kind beschouwt dit waarschijnlijk als een boot :wink: museum, Eye of Scheepvaartmuseum

5 likes

Rondje ov is al een uitje opzich: bus, tram, metro, pont.

1 like

Misschien speeltuinen in de buurt zoals Wachterliedpaviljoen, De ruige speelplaats

Iets zoets eten bij Koffie ende koeck (vegan)

Binnen: Playhood
Pannekoekenboot?
Kinderkookcafe

1 like

Ik heb een vraagje! Als onze baby ongeveer 2 maanden oud dan hebben we een bruiloft van het nichtje van mijn partner. Ze is tevens een goede vriendin dus we willen daar zeker heen! Gelukkig geen probleem als de baby ook meekomt :blush: (en hotel op 100m afstand dus kan tussendoor naar de kamer).

Alleen wat is nu handig qua bedje voor dat nachtje weg? Een babybedje via het hotel regelen? Zelf iets meenemen? Nog 0 ervaring hiermee maar ik ga het hotel nu boeken dus wilde het alvast doorgeven :sweat_smile:

2 likes

Meestal heeft het hotel wel babybedjes te leen. Maar ik heb ook wel eens gehad dat ik die bedjes een beetje vies vond. Dus neem liever een eigen campingbedje mee, maar dat is persoonlijk.

Die babybedjes van hotels (en eigen campingbedjes ook) zijn wel vaak een ledikant op de laagste stand. Dus kan soms lastig zijn met uit bed halen etc.

4 likes

Wij zijn toen onze baby 6 welen was een weekend weg geweest en hebben toen de cosleeper die we thuis gebruikte meegenomen. Dit ging best goed voor s nachts als ik ernaast lag. Overdag en s avonds sliep hij in de kinderwagen of in de draagzak. Zelfstandig in de cosleeper slapen lukte toen nog niet.

2 likes

En @o0Lin0o , dank voor de reacties! Goed punt inderdaad van dat de ledikant veel lager staat en optie om co-sleeper mee te nemen. Ik denk dat ik daarvoor ga :blush:

2 likes