Dit is waarschijnlijk een hele stomme vraag hoor, maar mijn dochter van 4 heeft nu op de basisschool een meisje waar ze regelmatig mee speelt en de vader van dat meisje vroeg of ze een keer met elkaar mochten afspreken na school. Nu denk ik dat mijn dochter dat stiekem heel leuk vindt maar ook héél spannend (heb al eerder gepost over haar extreme verlegenheid en verdenking van selectief mutisme, waar we overigens nog steeds voor op een wachtlijst staan) en ik vraag me eigenlijk af hoe zoiets gaat?
Ik denk voor een eerste keer dat we het sowieso vrij kort moeten houden of misschien gewoon naar de speeltuin moeten gaan of zo, maar hoe gaat dat als een kind na school bij jou thuis komt spelen? Ik heb dit nog nooit meegemaakt haha. Je geeft ze dan eerst wat drinken en wat lekkers lijkt me, maar is dat dan niet ongemakkelijk als je erbij zit? Er loopt ook nog een kind van 2 jaar rond. Ik denk dat mijn dochter sowieso niet gaat praten als ik erbij ben en dat andere meisje is ook vrij verlegen dus ik denk dat ze beter boven op haar kamer kunnen gaan spelen. Dan zet ik daar gewoon wat speelgoed weg (normaal speelt ze beneden)? Of begeleid je die kinderen dan echt? Sorry ik voel me echt stom hahaha maar ik heb nog nooit een vriendje of vriendinnetje over de vloer gehad dus SOS