https://medbis.mediq.nl/nl/catalogue/product/12741/peespot-urineabsorptievilt
Het zal misschien al gelukt zijn; maar deze dingen zijn hier ook handig voor
https://medbis.mediq.nl/nl/catalogue/product/12741/peespot-urineabsorptievilt
Het zal misschien al gelukt zijn; maar deze dingen zijn hier ook handig voor
Maar heb je vroeger zelf ook nooit speelafspraakjes gehad? Ik heb hier geen ervaring mee als âhostâ maar als ik vroeger een speelafspraakje had dan kregen we altijd wat te drinken en te snoepen zodra we thuis kwamen en verder gingen we gewoon zelf samen spelen, zonder verdere bemoeienis van ouders.
Ja natuurlijk wel maar ik weet niet meer hoe dat eraan toe ging toen ik 4 was?? Op latere leeftijd pakten we zelf wat drinken en lekkers en gingen we inderdaad spelen maar geen idee meer wat ik deed toen ik zo jong was.
Dan ben ik (aan de likes te zien) blijkbaar een uitzondering dat ik me dat nog wel herinner.
Mijn zoontje gaat nu sinds een maand naar school, hij is net 4. Hij keek er echt al maanden naar uit, hij wilde van alles leren en nieuwe kindjes leren kennen. Hiervoor ging hij 1 dag in de week naar het kdv. Maar hij heeft het best zwaar op school. Steeds koortsig en verkouden, dus dat zal ook niet meehelpen. Maar hij is enorm moe als hij thuiskomt, hij moet veel huilen. En komt ook niet perse blij thuis. Hij heeft wisselend zin om te gaan. Als ik hem vraag wat ze gedaan hebben weet hij het niet echt te vertellen. Vandaag was hij ook weer koortig thuisgekomen en moest hij erg huilen omdat een meisje met een stok in zijn nek had geslagen en er niemand met hem wilde spelen. Ik heb er echt een knoop van in mijn maag. Zijn juf belde vandaag toevallig na schooltijd om even te evalueren hoe het gaat. Die denkt dat hij misschien beter met halve dagen kan doorgaan om wat meer zelfvertrouwen te krijgen, ze merkt dat hij moe is vanaf de lunch. Dus dat gaan we sowieso doen. Maar ik gun hem zo een fijne, onbezorgde tijd. Is dit herkenbaar voor degenen die al kinderen op school hebben? En nog tips om hem wat te helpen? Hij wil heel graag contact met kinderen, maar durft er zelf niet echt op af te stappen.
Herkenbaar, vooral dat moeie en verlegen. Man ik zie mijn zoon nog tussen al die reusachtige vijf en zesjarigen staan
En bij ons reageerde hij âs avonds alles af dus huilbuien tijdens het eten en woedeaanvallen enzo. Hij ging wel 3 dagen naar het kdv dus was wel wat gewend.
Inmiddels zijn we bijna een jaar verder en is hij een stuk minder verlegen en heeft vriendjes en vriendinnetjes. Heeft ook nog wel zo zijn buien, maar het is ook wel echt een behoorlijk temperamentvol kind.
Ik zou misschien toch maar wat meer halve dagen doen als dat mogelijk en haalbaar is. Vooral omdat hij ook zo loopt te kwakkelen. Of nu even de vrijdag thuishouden ofzo?
Verder worden ze vanzelf wel zelfverzekerder en krijgen ze wel een klik met andere kinderen en gaan ze daarmee ook na school afspreken enzo. Dat komt wel daar zou ik me niet zoân zorgen om maken. Mijn advies zou zijn misschien wat rust in bouwen waar mogelijk en daarnaast afwachten.
Deels wel herkenbaar bij mijn zoon die ook sinds een maand naar school gaat en echt een kat uit de boom kijker is. Hij zegt ook niet te weten wat ze hebben gedaan is extreem moe, eet erg matig en vind vooral het sociale/buitenspelen nog lastig ondanks dat hij 4 dagen naar het kdv gaat. Hij vertelt ook dat een vriendje die hij kent van het kdv niet met hem wil spelen âomdat hij een monster isâ. Dat doet hem en mij daarmee verdriet, en ik vind het lastig dat ik hem niet meer kan beschermen maar ik denk dat het ook een belangrijke les is en hij kan leren te copen met teleurstelling. Thuis praten we af en toe over âstrategieĂ«nâ om toe te passen als hij dingen spannend vindt, wat wij doen als we iets spannend vinden en wat hij zelf graag zou willen doen/proberen. Succes de aankomende tijd!
Ach al jullie verhalen, dit gaat me wel aan het hart hoor.
Mijn zoon gaat over 2/3 maanden naar school. Ik vind het zo spannend. Vooral omdat ik hem niet meer kan beschermen en moet loslaten in de grote boze buitenwereld.
Ik hoop gewoon zo dat hij het leuk gaat hebben, een beetje meekomt met de rest en een fijne basisschooltijd zal krijgen.
Zo ging de start hier ook. Ik heb me er eigenlijk nooit zorgen om gemaakt. Onze dochter heeft altijd al echt tijd nodig om ergens te wennen en de overgang naar school is natuurlijk ook een héle grote stap. Ze gaat nu een half jaar en is er inmiddels helemaal vertrouwd en zichzelf.
Wbt dat met die stok en niemand om te spelen: Eerst was ons kind ook zo sneu en onder de indruk soms, ze moest echt nog leren hoe dat werkt allemaal. Nu komt ze af en toe juist met verhalen thuis dat ik denk: âOkeeee bijdehandje, zo te horen had jij ook een flink aandeel in deze kleuterruzieâ haha.
Wat ons heeft geholpen:
@SleepingBeauty @Krekel @sashiko
Heel erg bedankt voor jullie uitgebreide berichtjes en tips. Doet me goed om te lezen, en ergens weet je dat je het even op zijn beloop moet laten, maar ik vond het zo sneu voor hem gisteren. Dus heel fijn jullie ervaringen en tips te lezen.
We hebben besloten hem tot de vakantie over 1,5 week in ieder geval maximaal halve dagen te laten gaan, en als het niet gaat, thuis te houden. Dan in de vakantie even opladen en dan zien we het daarna wel weer hoe het gaat.
Weet niet of er een borstvoedingstopic is, dus dan maar hier:
Ik ben deze hele week zo ziek geworden door de griep dat mân productie echt gigantisch gekelderd is. Mân kind van 9 maanden kan gelukkig naar de oppas, wat mij heel veel rust geeft, maar daardoor drinkt hij max 2 keer per dag bij mij. Heb ook niet gekolfd afgelopen vier dagen omdat ik zo miserabel was. Ben nu wel bang dat ik met borstvoeding zal moeten stoppen aangezien ik gewoon nauwelijks productie heb⊠Ben nog steeds ziek en kolven lukt me nu even niet, dus weet niet zo goed wat ik kan doen. Kan ik het beter gewoon helemaal afbouwen? Of wel alle energie erin stoppen om mn productie te herstellen?
Ik zou gewoon kijken of je kind sochtends en âs avonds nog lekker drinkt. Zolang dat goed gaat of enigszins goed, dan is er niet zoveel aan de hand toch. Op de dagen dat je wel hele dagen overdag samen bent extra keer overdag drinken. En âs avonds of sochtends eventueel wat vaker van borst wisselen. Ik ben nu ook ziek en laat mân kindje eerst rechts, dan links, dan rechts en dan weer links drinken (of deze hele riedel andersom).
Dat ligt aan wat jij wil.
Je kunt je productie nog wel weer opkrikken. Veel aanleggen of kolven als je je weer beter voelt. Beterschap gewenst!
Dat stelt me wel wat meer gerust. Ja ik hoop hem vanaf morgen wat vaker te kunnen voeden. Ik geef hem inderdaad telkens een andere borst.
De kolf moet ik er toch wel bij pakken ben ik bangâŠmet alleen aanleggen gaat het echt heel traag. Ik haat kolven zo erg! Maarja ik wil borstvoeding nog niet opgeven.
Hij krijgt ook een flesje voordat hij gaat slapen dus hij drinkt in de avond sowieso niet veel meer bij mij.
Oooh ik word helemaal gék van al dat speelgoed hier. Voor één kind van twee. Echt niet normaal, heb al een deel naar boven gebracht. En rouleren lijkt me een top idee, maar echt geen zin om continu met spullen te slepen van zolder naar beneden (beneden verdieping helaas geen opbergruimte voor).
We hebben nu een tvmeubel met een la met speelgoed, een laag kastje en 2 manden. Maar ik vind het alsnog zoveel.
Ooit zoân speelhuisje gekocht, nu spijt want 0 opbergruimte. Als iemand de gouden tip heeft. Let me know.
(Side note: zwanger dus uh ik denk dat hormonen meespelen en wellicht wel een soort gekke vorm van nesteldrang haha)
Wij hebben verschillende bakken (4) gemaakt die we wisselen. Ze staan bij ons in de kledingkast.
Elke 2 weken pakken we het speelgoed beneden weer in en brengen we het naar boven. We nemen dan weer een andere bak mee naar beneden.
Eerst hadden we alles in een grote bak zitten waardoor je elke keer weer speelgoed uit moest zoeken voor de ruil maar op deze manier is het echt een hele kleine taak geworden.
En dan eens in de zoveel tijd zoeken we alles uit waar niet meer mee gespeeld wordt. Dan wordt de inhoud van de verschillende bakken ook gelijk weer wat anders.
Alles moet ook in de bakken passen. Past het niet? Dan is er teveel speelgoed en moet er eerst wat weg.
Hier is het ook zo dat hoe minder speelgoed er staat hoe leuker er gespeeld wordt.
Oh dat is een goed idee! Ik worstel hier ook mee. Zoân klein meisje met zoveel speelgoed.
Wat slim! Gewoon van die opbergbakken?
Dat past sws niet bij ons op de eerste verdieping dus dan vind ik het toch wel weer een dingetje. Om dat elke week van zolder te slepen lazyyy
Dan laat je het je partner toch doen. Label je die bakken met een cijfer en regel jij eens in de zoveel tijd het uitzoeken. Prima verdeling.
Ja, van die plattere opbergpakken. Grotere dingen (duplo bak, garage, poppenwagen) staan wel op zolder omdat die niet in de kast passen. Maar alle accessoires zitten er wel in zodat we weten bij welke bak het hoort.
Bij ons zit er van alles in. Speelgoed, boekjes, creatieve dingen, puzzels. Ik denk ongeveer 10 dingen per bak maar vaak zijn dat dan al 3/4 boekjes.