Ja vooral dat laatste, het is kut om met dat speelgoed te slepen altijd. Maar uiteindelijk heb je er zelf ook veel voordeel van omdat er langer en leuker mee gespeeld gaat worden.
Ik ga dit weekend naar Amsterdam met m’n peuter (bijna 3) en een elektrische fiets. We logeren bij het Westerpark. Wat is leuk om te doen? Het hoeft niet iets toeristisch te zijn.
Amsterdamse bos en daar pannenkoeken eten, met de pont naar Noord (bijv vanaf centraal naar NDSM). Je kind beschouwt dit waarschijnlijk als een boot museum, Eye of Scheepvaartmuseum
Rondje ov is al een uitje opzich: bus, tram, metro, pont.
Misschien speeltuinen in de buurt zoals Wachterliedpaviljoen, De ruige speelplaats
Iets zoets eten bij Koffie ende koeck (vegan)
Binnen: Playhood
Pannekoekenboot?
Kinderkookcafe
Ik heb een vraagje! Als onze baby ongeveer 2 maanden oud dan hebben we een bruiloft van het nichtje van mijn partner. Ze is tevens een goede vriendin dus we willen daar zeker heen! Gelukkig geen probleem als de baby ook meekomt (en hotel op 100m afstand dus kan tussendoor naar de kamer).
Alleen wat is nu handig qua bedje voor dat nachtje weg? Een babybedje via het hotel regelen? Zelf iets meenemen? Nog 0 ervaring hiermee maar ik ga het hotel nu boeken dus wilde het alvast doorgeven
Meestal heeft het hotel wel babybedjes te leen. Maar ik heb ook wel eens gehad dat ik die bedjes een beetje vies vond. Dus neem liever een eigen campingbedje mee, maar dat is persoonlijk.
Die babybedjes van hotels (en eigen campingbedjes ook) zijn wel vaak een ledikant op de laagste stand. Dus kan soms lastig zijn met uit bed halen etc.
Wij zijn toen onze baby 6 welen was een weekend weg geweest en hebben toen de cosleeper die we thuis gebruikte meegenomen. Dit ging best goed voor s nachts als ik ernaast lag. Overdag en s avonds sliep hij in de kinderwagen of in de draagzak. Zelfstandig in de cosleeper slapen lukte toen nog niet.
En @o0Lin0o , dank voor de reacties! Goed punt inderdaad van dat de ledikant veel lager staat en optie om co-sleeper mee te nemen. Ik denk dat ik daarvoor ga
Wij namen ook de co-sleeper mee. Als het past in de auto, doen.
Kinderwagen meenemen. Daar kan de baby in slapen en voelt vertrouwd want ruikt naar thuis. Plus die kan je overal neerzetten. Stel dat de baby besluit in slaap te vallen tijdens het diner. Dan kan je de wagen makkelijk in een hoekje neerzetten van het restaurant en heb jij je handen vrij.
Je kunt ook je kindje in de kinderwagen laten slapen voor 1 nachtje, dat hebben wij gedaan toen we het bedje van het hotel niet fris vonden om te gebruiken. Die wagen neem je waarschijnlijk toch mee, hoeft de co-sleeper niet extra mee.
Als je een makkelijke cosleeper hebt zou ik dat lekker doen. En anders een campingbedje kopen waar je een babystand op hebt. Dat hebben wij gedaan.
Ja hier was ik ook over aan het twijfelen! Maar toen ik ging googlen kwam ik meteen allemaal waarschuwingsberichten over veilig slapen tegen
We kunnen in ieder geval beiden (dus kinderwagen en cosleeper) in de auto kwijt! Kijk tzt even waar we dan voor gaan. Dank voor de reacties!
Mijn kraamverzorgsters (ik had er twee) gaven allebei het advies co-sleepen in de kinderwagen. Als je de kap open zet dan kan dat prima
Oh onze kraamzorg vertelde dat ze de wieg van de kinderwagen zelfs wel eens gebruiken als er geen ruimte is voor een co-sleeper/campingbed en je je kindje toch op de kamer wilt leggen. Maar een co-sleeper of campingbedje met verhoging is vast veiliger/beter, als je de ruimte hebt en het geen gedoe vindt dan snap ik wel dat je die meeneemt.
Edit: al de 2e keer dat ik precies hetzelfde post als diegene boven me maar net een seconde later haha. Anyway: doe vooral waar je je goed bij voelt!
Wij lieten ‘m altijd nog in de kinderwagen slapen op die leeftijd.
Vanaf 6 maanden in een Deryan tentje en vanaf een jaar ongeveer in een campingbedje. Die nam ik wel altijd zelf mee, want teveel smerige bedjes getroffen in hotels en vakantieparken.
Het ligt er ook nogal aan hoe je baby tegen die tijd slaapt, dat is nu nog koffiedik kijken.
Wij gingen met 3 maanden weg en toen sliep mijn baby in een nestje naast mij/tussen ons in.
Het hangt er echt vanaf hoe je baby slaapt. Die van ons slaapt op dit moment alleen direct naast ons in bed (we gebruiken de richtlijnen van veilig samen slapen die ze aanraden in de UK) dus je kunt informeren in het hotel maar uiteindelijk is het afwachten wat bij je baby (en bij jullie) het beste werkt en op basis daarvan beslissen.
Ik ga in april voor het eerst met baby (dan 14 maanden) op vakantie. Het zal rond de 18/20 graden zijn overdag.
Ben even helemaal blanco wat betreft kleding, vorige lente was mijn baby nog zó klein dat hij gewoon warm gekleed met meerdere laagjes in de wagen lag haha!
T-Shirts met lange mouwen? Laagjes? Korte broeken, lange broeken? Ik weet het gewoon even niet haha! Dan kan ik vinted komende maanden afstruinen.