Tips, ervaringen & aanraders #10 (Deel 9)

Vorig jaar met de kerstmarkt wilde onze dochter perse in een treintje. Totdat ze erin zat en dat ding begon te rijden en te stomen, ik heb haar bijna nog nooit zo hard horen krijsen. Daarna had ze echt een “trauma” en wilde ze ook nooit in de draaimolen enzo.

Eind augustus dit jaar zijn we een keer naar drouwenerzand geweest en de eerste ronde in de olifantjes was een groot drama (ze wilde er heel graag zelf in). Daarna ging ze alleen met haar grote neefjes in een attractie waarvan ik dacht dat ze het veel te spannend zou vinden en nu vindt ze alles ineens weer geweldig.

Ze is toevallig deze week ook weer in een treintje geweest en ik heb nog nooit een kind zo hysterisch zien genieten. :joy:

Dus het kan echt van de ene op de andere dag ineens beter gaan. Bij ons had het tijd nodig en veel geduld, als ze iets niet wilde dan moedigden we haar ook niet aan om het wel te doen.

2 likes

Goh nee gek niet per se maar wel jammer. Ze springt bijvoorbeeld super graag op de trampoline en is dan ook elke keer mega enthousiast als ze een springkasteel ziet. Maar dan hoort ze het geluid van die blazende lucht en is ze weer bang.

Dit dus! Ze wil het wel heel graag maar als het dan begint…
Hoe oud is je dochter nu?

2 likes

In februari wordt ze 3.

Verder is ze net als wat jij zegt over jouw dochter: dol op trampolines en springkussens.

2 likes

Thanks voor al jullie reacties betrent plopsaland! :relaxed:
De Centerparcs is top. Is voor ons de dichtstbijzijnde. Ze hebben een mooi, groot zwembad met een fantastische wildwaterbaan, mocht je daar van houden.
Ook vind ik de baby/kinder “baden” heel leuk en echt anders dan de standaard baden. Market dome etc is gewoon hetzelfde als elke andere. Er zit wel een wasberen opvang (van stichting Aap geloof ik) en een kinderboerderij. Voor oudere kinderen worden er ook allerlei dingen georganiseerd wat je extra kan boeken. Dag prinses/brandweerman zijn etc en er zit een grote klimgedeelte/zipline. Aanrader dus!

1 like

Heeft er iemand ervaring met het wassen van een Joolz (aer) wieg? In de gebruiksaanwijzing staat dat je hem met een vochtig doekje kunt schoonmaken maar dat voelt toch niet zo fris aan.

Ik heb hem tweedehands gekocht en dan zou ik hem wel graag even willen wassen, maar ik durf het niet zo goed.

Niet bang van het geluid oid, maar wel duizend en een gedachten over wat er potentieel fout kan gaan haha.
Wat als x y z a b c d e f :crazy_face:

1 like

Nou ja ik blijf het niet gek vinden. En jammer, ja nou ja. Ik denk dan dat komt vanzelf wel. Op mij komt het over alsof je het irritant vindt. Maar goed, misschien is dat mijn interpretatie.

1 like

Is een koptelefoon een idee voor dit soort plekken?

4 likes

Helpt een koptelefoon tegen het geluid?

2 likes

Mijn kind is ook snel bang voor nieuwe of harde geluiden. Gaat langzaam steeds beter. Veel liefde en geduld en rustig uitleggen waar het geluid vandaan komt. Ze zijn ook nog zo klein, hun wereld wordt vanzelf groter. Wij gebruiken weleens een koptelefoon, maar dat wordt al steeds minder.

2 likes

Is stomen een idee ? Wat je vaak ziet bij meubels

1 like

Zoals hierboven gezegd: stomen? Ik heb vandaag de Philips kledingstomer (7000 serie) gekocht en die zou ook geschikt zijn voor meubels. Misschien iemand in je omgeving die zoiets te leen heeft?

Ik ben alweer uit de babytijd, maar wil graag een kraammand voor mijn zus maken, onder andere een paar sokjes. ‘ in mijn tijd’ waren die van het Kruidvat ( Bambino?) de enige die echt niet afzakten, is dit nog zo of hebben jullie een andere tip?

@Kryptonite wij hebben ook een tweedehands Joolz gekocht indertijd, gewoon met groene zeep sopje en een microvezel schoon gemaakt, daarna buiten staan drogen.
Ik hield me ook altijd maar voor dat op de opvang ze ook overal aan likken/ zitten waar ook honderden andere kinderen aan heb gezeten.

Klopt! Dit zijn bij mijn dochter de enige die blijven zitten en niet afzakken. Veel vriendinnen hebben ze ook

3 likes

Ik vond van die striksokjes altijd top:

24N5013_P757_NIA_255x

1 like

Ik vind alleen dat ze weinig kleurtjes hebben…

1 like

De Bambino sokjes krijg je wel bij dat gratis kruidvat babypakket. Als je zus die ook heeft dan zou ik de sokken een maat groter kopen.

1 like

Ze zijn nu 2+2 (de kruidvat sokjes)

2 likes

Op Vinted heb je veel meer keus

3 likes