Tips, ervaringen & aanraders #10 (Deel 9)

Is een step niet een goede oplossing? Wij hebben er eentje die je kunt inklappen en die nemen we nu overal mee naar toe als we geen buggy meenemen.

Het lijkt me dat een wildride ook nog behoorlijk pittig is als je straks aan het einde van je zwangerschap bent.

2 likes

Ik heb zoiets, een mini sling, maar vind het niet ideaal voor mijn dochter van 12 kilo. Het is al snel zwaar dragen omdat het gewicht volledig op je schouder rust, ipv een goede draagzak waarbij het gewicht ook op je heupen rust. Zeker in combinatie met een zwangerschap zou ik het niet aanraden. Zou idd eerder voor een loopfiets of een step gaan.

1 like

Die Juno Bomber van Konges valt toch niet zo breed? Ik heb twee hele dunne meisjes en het staat hen prima. Of is die Juno nou net niet het jasje dat je zoekt?

Je hebt ook van die teddy jasjes van konges, die vind ik wel breed vallen

Ik had inderdaad een juno besteld maar stond mijn zoon echt niet leuk vanwege de breedte. Echt jammer, want vind het hele leuke jasjes!

Ik heb de wildride, zou hem niet aanraden. Heb na 15 minuten dragen echt last omdat het je schouder/nek heel akelig belast.

2 likes

Ik vind het net wel een aanrader omdat ons kind echt nooit meer in de buggy wil en wel altijd gepakt wilt worden. Zeker eens met het feit dat het niet de meest ergonomische keuze is hoor! En ook idd niet voor echt lange stukken.
Maar zonder dat ding vielen mijn armen altijd van m’n lijf omdat het zó zwaar was. Ik vind het ideaal.
Alleen nu in de winter net wat minder praktisch met dikke winterjassen ertussen.

1 like

Met name voor wandelen met de hond is een step of loopfiets niet handig haha. Hoevaak ik nu al met hond, loopfiets én kind heb staan struggelen. Dat is echt niet te doen. Het is dan idd ook voor max 10 min. En snap dat het ergonomisch niet ideaal is, maar dat is tillen ook niet als je zwanger bent. Het is echt voor situaties zoals dit weekend (vriend niet thuis en ik moet toch met de hond). Dan is het echt voor max 10 min. En we gaan straks een weekend weg, dan lijkt het me ook ideaal (in dat geval draagt mijn vriend ons kind dan).

Maar fijn deze ervaringen! Meer zijn altijd welkom

1 like

Ik zou kijken voor een ringsling ipv een wildride, zeker als je zwanger bent

5 likes

Je kan een Wildride huren via Tiny Library. Misschien is dat wat om uit te proberen? Want ik vind ze best prijzig. Ik heb er ook naar zitten kijken omdat mijn kind het in de wagen zat was. Gelukkig was dat een fase😅

1 like

Ik heb geen wildride, maar wel een ringsling en dat vond ik met dat gewicht na 10 minuten echt niet leuk meer, en ik ben niet zwanger.
Ik heb ook nog een onbuhimo draagzak van Lenny Lamb, daarmee draag je alleen op je schouders als een rugzak. Ik slinger m’n kind daar staand op straat zo in (veel makkelijker dan in een draagzak), die heb ik veel gebruikt in die fase dat hij niet zo ver wilde lopen.

2 likes

Nee deze snijdt echt enorm in je nek en is niet ergonomisch en je kind kan er zo uitvallen. Ik heb de mini monkey sling, die is wel ergonomisch en kan ze niet uitvallen maar 12 kg was wel echt de max waarin ik haar nog kon verplaatsen ermee.
Je hebt zo’n heupkussen, volgens mij had @Karl_Lagerfeld die? Maar ook daar zijn de meningen over verdeeld.
Ooh goeie @Merel die onbuhimo heb ik ook en daar gooi ik d’r zo in.

2 likes

đŸ«¶đŸŒ voor dit forum! Ik ga toch de wildride huren voor 3 maanden voor ik het eventueel aanschaf. Hij is ter ondersteuning dus snap dat het wat betreft niet is zoals een draagzak (en een beetje koppig haha).

We hebben een goede draagzak tot 15/20 kg dacht ik, ook voor op je rug en ook dat wordt geweigerd.

Wel jammer dat je na die huurperiode geen optie hebt om em eventueel over te nemen tegen een gereduceerd tarief zoals bij lecloset.

Ze staan ook regelmatig op vinted voor een lage prijs

Zeker als je nog even moet qua zwangerschap en het lopen voor hem voorlopig nog vaak te ver/lang is, zou ik misschien toch gewoon ‘streng’ zijn met in de buggy doen. Ik heb een redelijk temperamentvol/pittig/you name it kind, en hoeveel ik die strijd (worsteling😂) echt niet leuk vind, merk ik wel dat na max. 2-3 keer ze weet: ok, hond uitlaten (bijv) = buggy. Je moet het natuurlijk zelf weten hoor, maar heb zelf wel gemerkt dat ik mezelf soms in allerlei bochten probeerde te wringen of met oplossing kwam. Terwijl de simpelste manier soms gewoon is ‘niet zeuren, ik bepaal nu even’. Bedoel dit enkel positief en ieder kiest z’n eigen stijl, maar wilde mijn ervaring toch even delen

35 likes

Ik vind hem ideaal. Maar mijn kind is 13 maanden, zou het niet met de oudste van 3 doen. Ik vind hem ook niet snijden, hij zit er goed in een M houding in. Mijn vriend daarentegen vind de draagzak fijner.
Wij hebben hem van een vriendin geleend, maar als ze hem nu terug zou willen zou ik er eentje via vinted oid kopen.

3 likes

Ik heb precies hetzelfde gedaan! Ook zwanger geweest met kind van bijna 2 en hond uitlaten was gewoon in de wagen. Nu nog steeds als ik de hond moet uitlaten gaat hij gewoon samen met de baby in de wagen. Hij weet nu ook dat hond uitlaten = in de wagen en is nu helemaal geen probleem meer.

6 likes

Dit en @Autumn is ook helemaal waar. Maar na zoveel hysterie (iets met inderdaad temperament haha) zijn we er dan zo klaar mee, dat we het de afgelopen tijd opgegeven hebben :sweat_smile: terwijl we in het weekend zo graag een rondje met het gezin + hond liepen.

Even voor mijn beeld: als kind dan een stukje zelf wilde lopen, lieten jullie dat dan niet toe? Of wel zelf laten lopen en bij weigeren te lopen, in de buggy (krijsen) en klaar? Ik heb de afgelopen keer 15 min lang met een hysterisch kind in de buggy gelopen en pff vind dat zo lastig haha

5 likes

Mijn ervaring met kinderen van die leeftijd is dat ze van duidelijkheid houden. Bij mij zou het dan idd zijn: hond uitlaten = buggy. Als ze de ene keer wel (een stukje) mag lopen en dan weer niet, is dat alleen maar lastiger. En als ze wel uit de wagen wil, weet ik dat het een strijd kan worden.

1 like

En @Chicago ja eens. Ik zou dan idd duidelijk zeggen: alléén hond uitlaten = buggy. Een lange(re) wandeling, mag je af en toe lopen. Maar ons kind is bijna 3 dus begrijpt dat denk ik al iets beter. En tijdens een uurtje naar de stad bijv, wil ze vaak zelf ook wel weer in de buggy op een gegeven moment. Omdat ze weet dat ik haar nu ook niet til (want ook zwanger). Als haar vader mee gaat, ‘zeurt’ ze wel dat ze opgetild wil worden want bij hem mag wel soms wel en soms niet. Dus idd die duidelijkheid is heel erg belangrijk denk ik! Succes :blush:

2 likes