Tips, ervaringen & aanraders #10 (Deel 9)

Nee deze snijdt echt enorm in je nek en is niet ergonomisch en je kind kan er zo uitvallen. Ik heb de mini monkey sling, die is wel ergonomisch en kan ze niet uitvallen maar 12 kg was wel echt de max waarin ik haar nog kon verplaatsen ermee.
Je hebt zo’n heupkussen, volgens mij had @Karl_Lagerfeld die? Maar ook daar zijn de meningen over verdeeld.
Ooh goeie @Merel die onbuhimo heb ik ook en daar gooi ik d’r zo in.

2 likes

🫶🏼 voor dit forum! Ik ga toch de wildride huren voor 3 maanden voor ik het eventueel aanschaf. Hij is ter ondersteuning dus snap dat het wat betreft niet is zoals een draagzak (en een beetje koppig haha).

We hebben een goede draagzak tot 15/20 kg dacht ik, ook voor op je rug en ook dat wordt geweigerd.

Wel jammer dat je na die huurperiode geen optie hebt om em eventueel over te nemen tegen een gereduceerd tarief zoals bij lecloset.

Ze staan ook regelmatig op vinted voor een lage prijs

Zeker als je nog even moet qua zwangerschap en het lopen voor hem voorlopig nog vaak te ver/lang is, zou ik misschien toch gewoon ‘streng’ zijn met in de buggy doen. Ik heb een redelijk temperamentvol/pittig/you name it kind, en hoeveel ik die strijd (worsteling😂) echt niet leuk vind, merk ik wel dat na max. 2-3 keer ze weet: ok, hond uitlaten (bijv) = buggy. Je moet het natuurlijk zelf weten hoor, maar heb zelf wel gemerkt dat ik mezelf soms in allerlei bochten probeerde te wringen of met oplossing kwam. Terwijl de simpelste manier soms gewoon is ‘niet zeuren, ik bepaal nu even’. Bedoel dit enkel positief en ieder kiest z’n eigen stijl, maar wilde mijn ervaring toch even delen

35 likes

Ik vind hem ideaal. Maar mijn kind is 13 maanden, zou het niet met de oudste van 3 doen. Ik vind hem ook niet snijden, hij zit er goed in een M houding in. Mijn vriend daarentegen vind de draagzak fijner.
Wij hebben hem van een vriendin geleend, maar als ze hem nu terug zou willen zou ik er eentje via vinted oid kopen.

3 likes

Ik heb precies hetzelfde gedaan! Ook zwanger geweest met kind van bijna 2 en hond uitlaten was gewoon in de wagen. Nu nog steeds als ik de hond moet uitlaten gaat hij gewoon samen met de baby in de wagen. Hij weet nu ook dat hond uitlaten = in de wagen en is nu helemaal geen probleem meer.

6 likes

Dit en @Autumn is ook helemaal waar. Maar na zoveel hysterie (iets met inderdaad temperament haha) zijn we er dan zo klaar mee, dat we het de afgelopen tijd opgegeven hebben :sweat_smile: terwijl we in het weekend zo graag een rondje met het gezin + hond liepen.

Even voor mijn beeld: als kind dan een stukje zelf wilde lopen, lieten jullie dat dan niet toe? Of wel zelf laten lopen en bij weigeren te lopen, in de buggy (krijsen) en klaar? Ik heb de afgelopen keer 15 min lang met een hysterisch kind in de buggy gelopen en pff vind dat zo lastig haha

5 likes

Mijn ervaring met kinderen van die leeftijd is dat ze van duidelijkheid houden. Bij mij zou het dan idd zijn: hond uitlaten = buggy. Als ze de ene keer wel (een stukje) mag lopen en dan weer niet, is dat alleen maar lastiger. En als ze wel uit de wagen wil, weet ik dat het een strijd kan worden.

1 like

En @Chicago ja eens. Ik zou dan idd duidelijk zeggen: alléén hond uitlaten = buggy. Een lange(re) wandeling, mag je af en toe lopen. Maar ons kind is bijna 3 dus begrijpt dat denk ik al iets beter. En tijdens een uurtje naar de stad bijv, wil ze vaak zelf ook wel weer in de buggy op een gegeven moment. Omdat ze weet dat ik haar nu ook niet til (want ook zwanger). Als haar vader mee gaat, ‘zeurt’ ze wel dat ze opgetild wil worden want bij hem mag wel soms wel en soms niet. Dus idd die duidelijkheid is heel erg belangrijk denk ik! Succes :blush:

2 likes

Nee wij doen dan ook gewoon blijven zitten. Het is natuurlijk een ander verhaal in het bos of ergens waar je niet lekker met een wagen kan lopen. Maar als dat wel kan vooral in de wagen laten zitten haha. En zodra de oudste kon steppen gaat hij dus altijd op de step mee.

2 likes

Wat @Fredje ook zegt, duidelijkheid is echt fijn. Eerste paar keer was het ook enorme strijd en krijsen maar nu weet hij het en is er eigenlijk niks meer aan de hand en gaat hij zelf al bij de wagen staan als we de hond gaan uitlaten

1 like

Ja wildride. Vreselijk ding vond ik dat. Kreeg er pijn van aan mijn rug, omdat je zo scheef ‘belast’ bent

1 like

Weet iemand misschien een leuk alternatief voor een keukentje voor een dreumes? Ze kan op veel andere plekken al met keukentjes spelen maar ze vindt het wel heel leuk zo die deurtjes open en dicht doen etc. Dus wel iets met deurtjes. Dacht zelf misschien een markt kraampje ofzo? Maar misschien is er ook iets heel anders waar ik nu niet aan denk

2 likes

Wij hebben een winkeltje dat je ook kunt ombouwen naar keukentje. Er zit een oven in met deurtje en een aantal klepjes.

13 likes

Is er iemand die ervaring heeft met een baby van (bijna) 1 die nog niet tijgert, kruipt of zelfstandig kan gaan zitten en die mij even gerust kan stellen dat het goed komt :weary::weary:

Het kan ook aan mijn emo bui liggen omdat ik bezig met met fotoboek van eerste jaar, maar ik kan vandaag allemaal janken om alles wat hij nog niet kan.

1 like

Die van @Chesirecat is geweldig! Maar als je maar plek voor iets kleins hebt is deze van Ikea ook leuk, dat is een keuken en kraam/poppenkast in een

4 likes

Ooh zeker! Twee zoontjes die relatief laat in beweging kwamen. M’n jongste was nog weer wat langzamer en zat op z’n eerste verjaardag waar hij zat, nog geen interesse om te kruipen. Rolde toen ook nog niet van z’n rug naar buik volgens mij. En toen kon hij ook niet zelfstandig in zit komen. Hij is nu dik anderhalf jaar en stapt lekker rond.
Herken je gevoel heel erg, je ziet zoveel kinderen die zo snel gaan. Mijn man is hierin gelukkig heel nuchter en benadrukt altijd goed dat ieder kind z’n eigen tempo heeft!

3 likes

Heb je al eens contact gezocht met een fysio? Je hoort wel vaker hoor dat sommige laat zijn en pas met 2 lopen. Dus idd ieder kind zijn eigen tempo maar denk dat advies/tips van een fysio geen kwaad kan.

2 likes

Bij ons is het vanzelf goed gekomen rond de 18 maanden, toen haalde hij alles in.

@Howth hij krijgt al vanaf 5 maanden fysio begeleiding 2x per maand!

4 likes